Apskats: God of War III

godofwar3

Ir pagājuši pieci gadi kopš Sony laida klajā spēli God of War. Par spīti ne tik garajai vēsturei, šī franšīze ir nonākusi jau tās gala punktā – God of War III. Šī jauniznākusī spēle it kā būšot triloģijas noslēgums, kas atbildēšot uz visiem jautājumiem, kas tikuši uzdoti iepriekšējās spēlēs, kā arī noslēgšot triloģiju ar blīkšķi. Blīkšķis tiešām ir sasniegts. Un par spīti tam, ka atbildes uz līdzšinējiem jautājumiem tiešām tiek gūtas, spēle uzdod tikpat daudz jaunu jautājumu…

God of War vislielākais trumpis ir stāsts, ko tas izstāsta. Un varat būt droši, ka šajā pēcskatā jūs neizlasīsiet nevienu vārdu, kas jums jebkādā veidā varētu sabojāt spēles patieso sižetu.

Varētu teikt, ka God of War sērijas stāsta par viena cilvēka dzīvi. Šo cilvēku sauc Kratos. Dzimis Spartā, Senajā Grieķijā, viņa liktenis lēma viņam kļūt no parasta karavīra par varenu Dievu. Bet Olimpa dievu nodevība, viltība un solījumu neturēšana Kratosam nozīmēja savu mīļoto cilvēku zaudējumu un mūžīgas mocības. Atriebība viņam kļuva par viņa dzinējspēku. Bet cerība, ka Olimpa dievi samaksās par viņa ciešanām, par viņa dzīves jēgu. Nu, re, es ātros vilcienos esmu izstāstījis šīs triloģijas stāstu. Un tieši ar to arī sākas God of War III. Kratos ir atradis veidu kā atbrīvot dievu lielākos ienaidniekus – milzīgos Titānus no aresta Tartarusā, un apvienojies kopā ar viņiem, viņš dodas augšup pa Olimpa kalnu, lai nogalinātu pašu dievu valdnieku Zevu un ikvienu, kas stāsies viņam ceļā. Zevs ir bruņojies ar pārliecību, ka viņš uzvarēs un Kratos cietīs. Kratos ir bruņojies ar pārliecību, ka dievu karalis mirs un beigās būs tikai haoss. Kuram izrādīsies taisnība?

God of War III sižets pamatīgi atsaucas uz triloģijas pirmo daļu. Kas mani pārsteidza, jo vienmēr domāju, ka pirmajam God of War piemita interesants, bet paplāns stāsts, jo toreiz tas netika sarakstīts ar tādu domu, ka spēlei būs vēl divi turpinājumi. Ne tik ļoti, bet spēle vēl arī atsaucas uz God of War II un pat tās portable daļu – Chains of Olympus.

godofwar3 2

God of War III sižets nevienā brīdī nesarežģī lietas. Stāsts sākas ar pamatīgu un daudzsološu ievadu, bet tad tas pārvēršas par nerimstošu asins pirti, kurā vairāki pretinieki izaicina galveno varoni uz cīņu, kas beidzas ar letālu iznākumu. Apmēram 70% spēles sižeta ir tieši šādi. Bet tikai pašos pēdējos 30% spēles galvenā varoņa raksturs izmainās un aukstā sirds iegūst rūpes par citu cilvēku. Kopumā spēles fināla izskaņā viss tiešām tiek sasaistīts kopā. Un tomēr, ja skatāmies uz visu triloģiju kopumā, tad jāsecina, ka sižetā ir vairāki caurumi. Tas nekādā ziņā neliedz izbaudīt šo interesanto stāstu, bet tomēr nav izprotams, kāpēc mainoties stāsta rakstītājiem un spēles producentiem tiek ignorētas tik būtiskas lietas. Tāpat arī parādās jauni jautājumi, jo īpaši attiecībā uz spēles beigām. Liekas, ka līdz pašām, pašām beigām kaut kas vēl nedaudz pietrūkst un nerodas pilnīga pārliecība, ka šis ir fināls.

Vairākas izcilas franšīzes cauri gadu laikiem baidās mainīt savu spēlējamības veidolu. Iespējams spēļu izdevēji pie tā ir vainīgi, jo vienkārši uzskata, ka tas būtu potenciāls pārdoto apjomu zaudējums. Godīgi sakot, arī God of War sērijas nav īpaši izmainījušās cauri tās daudzajām daļām un tas ir tas, pie kā daudzi nīdēji un kritiķi ir visvairāk piesējušies. Bet ziniet ko… kāpēc mainīt formulu, kas jau tā strādā perfekti?! To vienkārši ir tika vajadzīgs uzlabot! Un tieši to God of War III paveic izcili.

God of War spēles vienmēr ir bijušas grieķu mitoloģijas hack n slash jeb pogu smasher (burtiski – pogu iznīcināšanas) spēles. Ja esat jaunuļi šajās spēlēs, esiet gatavi, ka pogu spaidīšana šajā spēlē, iespējams, jums var beigties ar sāpošiem pirkstiem.

Kratosa standarta iznīcināšanas ieroči, iekārtie zobeni ķēdēs Blades of Athena (šoreiz gan saucās Blades of Exile) šinī spēlē ir atgreizušies. Un līdz ar tiem neskaitāmas pogu kombinācijas. To skaitā iemīļotais četrstūris, četrstūris, trijstūris. Spēlē ir pieejami vēl trīs ieroči. Un dīvainākais ir tas, ka trīs no četriem ieročiem ir ķēdēs iekārti ieroči. Kas vismaz kombināciju ziņā liek tiem izskatīties vienādi. Maģija šajā spēlē toties ir piesaistīta katram ierocim sava. Kas, manuprāt, ir daudz ērtāk, jo nav vairs jāpiedomā, kura poga man tagad jāspiež, lai sanāktu krutākais efekts. Starp dzīvības un maģijas stabiņiem pirmo reizi ir parādījies arī priekšmetu stabiņš, kurš atšķirībā no abiem iepriekšējiem, atjaunojas pats. Šis „stabiņš” sevī iekļauj ne visai cīņās pielietojamas lietas, bet gan tādas lietas, kas būs vajadzīgas, lai progresētu spēles kampaņā. Spēles veidotāji šoreiz ir lieliski sabalansējuši ieročus un šīs lietas tā, ka tos var daudzveidīgi pielietot cīņas vietās un arī ārpus tām. Visi kopā tie veidā tādu kā krāsainu paleti, kurā eksistē daudzas košas krāsas un atšķirībā no vecajām krāsu paletēm, šeit toņu daudzveidības netrūkst.

godofwar3 3

Spēlē arī pirmo reizi piedāvā iespēju kontrolēt tādus grieķu mitoloģijas radījumus kā ciklopus un cerberus. Kratos vienkārši tiem uzlec uz muguras un ar divām vienkāršām pogu kontrolēm, nīcina pārējos maziņos pretiniekus. Tāpat ir arī iespējams pieķerties pie harpijām un pārlidot nelielus attālumus.

God of War III spēles līmeņu apjomi ir neticami vērienīgi. Noteikti par tā vislielāko sasniegumu kļūst Titāni, kas šoreiz paši piedalās spēles kaujās. Tās ir milzīgas dzīvas, elpojošas būtnes, kas salīdzinājumā ar Kratosu ir apmēram tūkstots reizes lielākas. Šoreiz parastās kaujas un pat bosu cīņas norisināsies uz šiem Titāniem. Ir iespaidīgi redzēt kā tu šķaidi visu, kas tev apkārt, kad pati zeme tev zem kājām nepārtraukti rīb un kustas. Vienīgais skumjais aspekts ir tas, ka spēle šo Titānu ir tik minimāli, cik vien tas ir iespējams. Domāju, ka tas neko nemainīs, ja pateikšu, ka spēlē ir tikai divi Titānu līmeņi. Divi?! WTF?! Labi, es saprotu, ka no videospēļu dizaineru puses droši vien tas ir ļoti komplicēts un laikietilpīgs darbs iedabūt kaut vienu Titānu spēlē un tomēr, šīs spēles vislielākais trumpis un krāšņums ir nogriezts līdz pašam minimumam. Pat spēles fināla izskaņā tika izgriezta milzīga Titānu cīņa, kas tajā vietā ir ļoti labi jūtams, ka te kaut kas ir ticis saīsināts līdz visvienkāršākajai vienkāršībai, kas liek spēles epilogam mēroga ziņā izskatīties vājam salīdzinājumā ar visas spēles mērogu. Runājot par šīm episkajām vietām, ne mazāk aizraujošas ir bosu cīņas šajā spēlē. Izbaudīju katru bosu cīņu šajā spēlē (izņemot gan pašas pēdējās pašu pēdējo daļu). Tās ir dinamiskas un lieliski pārdomātas. Vienas no labākajām, kādas jebkad biju spēlējis un uz ilgu laiku paliks manā atmiņā.

Pretinieki spēlē būs dažādi. Gan mirušie karavīri aka skeleti, gan minotauri, kentauri, medūzas, ciklopi, cerberi, himeras u.c. grieķu mitoloģijas nezvēri. Grūti teikt vai viņi ir būtiski attīstījušies kopš pēdējās spēles. Kļuvuši nedaudz lēnāki, kautrīgāki – tas gan. Bet uzbrukumi tagad ir daudz variētāki. Skeleti jums saleks virsū vienā čupiņā, kentauri skries jums pretī gatavi iedurt, bet medūzas centīsies jūs nožņaugt.

godofwar3 4

Par grafiku runājot, God of War III ir iekļaujama starp tādām spēlēm, kā Killzone 2 un Uncharted 2, kas PlayStation 3 liek lepoties ar savām vizuālajām spējām. Pat atsevišķos punktos šī spēle izskatās pēc šīs platformas visskaistākās spēles. Apgaismojums spēlē ir vienkārši neticams. Tam par pierādījumu kalpos Head of Helios. Bet atsevišķos punktos spēlē ir noslinkots. Jo īpaši dažu varoņu animācijā. Bet tikai dažu. Tādu varoņu kā Kratosa, Zeva un Aīda detalizācija ir apbrīnojama. Jo īpaši galvenā varoņa Kratosa. Ir redzams kā muskuļi izspiežas cīņas brīžos, ir redzamas vissīkākās poras uz sejas un negatīvās emocijas, kas saskatāmas viņa sejā izskatās tik reāli.

Skaņa spēlē vairāk vai mazāk ir perfekta. Skaņu celiņš, kā jau katrā God of War spēlē, ir vienkārši episks. Vienīgais ir jāpiesienas pie atsevišķu varoņu ierunātajām balsīm, kas pāris vietās īsti riktīgi neiet kopā ar to, cik gan dusmīgi tas ir izrunāts, bet cik gan vienmuļi tas izskatās varoņu sejās.

Kratosa kustības spēlē izskatās ļoti reālistiski. Visas uzbrukumu akrobācijas ir noslīpētas tik pamatīgi, ka jābrīnās, kā spēles veidotāji to ir paveikuši tikai ar roku darbu(mūsdienu action spēlēs kustības pārsvarā tiek iegūtas ar motion capture palīdzību). Un ne tikai Kratosa, bet arī pretinieku, tādas kā himeras kustības ir ļoti dinamiskas.

Spēli ir iespējams iziet aptuveni 12 stundās uz Hard grūtības pakāpes. Un tas arī viss. Esmu gan pārliecināts, ka God of War III episkie mērogi liks jums iziet spēli vēl vismaz otro reizi, ja ne vairāk un pēc spēles iziešanas atveras arī Challenge rooms. Un tomēr šeit parādās cerība, ka spēle kādu dienu saņems epizodisku sižeta papildinājumu, jo izejot spēles kampaņu, jūs prasīsiet vēl.

Raksta autors: Anonīms

Informācija par spēli:

  • Izstrādātāji: SCE Santa Monica Studio
  • Izdevēji: Sony Computer Entertainment
  • Platformas: PlayStation 4, PlayStation 3
  • Iznākšanas datums: 2010. gads, 16. marts
  • Vecuma ierobežojums: 18+      

Konsoles.lv vērtējums:

God of War III

God of War III
9.5

Nav šaubu, triloģija tiek pabeigta uz episkas nots un tās noslēdzošā daļa ir piemērs, ka ja visas pūles tiek veltītas tikai spēles kampaņai, tad tiek iegūts milzīgs, dziļš, bagāts rezultāts. Veids, kādā galvenais varonis pamet skatuvi ir uzdrošināšanās, kas ir izpildījusi tās mērķi un to nevar salīdzināt ar dažu citu leģendāru videospēļu varoņu aiziešanu, kur ir jaušamas bailes, ka tas varētu būt gals. Šoreiz tas tik tiešām ir gals. Vismaz triloģijas jau noteikti. Un apbrīnojams ir šis fakts, jo nav daudz tādu franšīzu, kuras cauri savām sērijām būtu saglabājušas tik augstu kvalitāti, kādu to ir paveicis God of War.

9.5 /10

Plusi

  • Spēles mērogi ir vienkārši neticami
  • Elpu aizraujošas kaujas un dinamiskas bosu cīņas
  • Titāni, kas ir milzīgi, dzīvi, kustēties spējīgi spēles līmeņi
  • Grafika, kas atsevišķās vietās ir uz platformas pati labākā
  • Galvenā varoņa detalizācija un kustību variācija, akrobātika

Mīnusi

  • Teorētiski spēle sastāv tikai no vienspēlētaja kampaņas
  • Tikai divi Titānu līmeņi?
  • God of War triloģijas noslēgums

Author: Oskars Miķelsons

Mani sauc Oskars - cilvēks, kuram patīk rakstīt, it sevišķi, par visu, kas saistīts ar videospēļu pasauli. Neprātīgi garšo kafija, bez kā veiksmīgu rītu nevarētu iedomāties.

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *