Apskats: The Oder 1886

order1886

Būs jau pagājušas pāris dienas kopš nogalināju pēdējo vilkaci Londonas tuneļos, bet vēl joprojām prātoju par to, cik patīkami pārsteigts biju spēlējot šo spēli…

Pāris dienas pirms spēles iznākšanas internets bija pilns ar brīdinājumiem, ka šo garadarbu nevajadzētu pirkt, jo tā ir īsāka par sešām stundām. Tā sastāv tikai no QTE (Filmiņām, kur īstajā brīdī jānospiež īstā poga) un līdz ar to tā nav vērta 60 USD, kur nu vēl 60 EUR! Citiem vārdiem sakot – spēle esot kaka, kura jāapiet. Bija arī vesela čupa apskatu, kur spēle tika novērtēta zemu, proti, zem 6/10 punktiem. Varu teikt, ka tās ir pilnīgas muļķības!…

Protams, viss atkarīgs no tā, kā spēle tiek vērtēta un vai vērtētājs ir spējīgs to novērtēt – kas tā ir un vai tā atbilst izstrādātāja solījumiem. Jau no paša sākuma The Order 1886 tika pozicionēta kā kinematogrāfiska pieredze, kur spēle veidota tā, lai tā maksimāli līdzinātos filmai. Un jāsaka, ka šajā kategorijā The Order 1886 sniedz tieši to, un sniedz to ļoti, ļoti labi…

The Order 1886 aizved spēlētāju uz alternatīvu Viktoriānisma, industriālās revolūcijas laika Londonu, kur slepena bruņinieku apvienība (The Order – apaļā galda bruņinieki) uzrauga karalienes un visas Anglijas drošību. Spēlētājs iejūtas bruņinieka ādā un kļūst par seru Galahadu. Stāsts sākas ar galvenā varoņa izmukšanu no cietuma un, ko varētu uzskatīt, par galvenā varoņa nāvi. Visa spēle ir veidota kā atskats šim notikumam un tikai pašās beigās spēlētājs uzzina, kas tad notiek tālāk. Spēlētājam tiek dota iespēja apkarot dumpiniekus, vilkačus un arī atrisināt mistēriju, kas tad īsti bija Džeks Uzšķērdējs. Bez Džeka Uzšķērdēja, spēlē tiek pieminēti un iesaistīti arī vairāki citi ne mazāk slaveni vēsturiski personāži, notikumi un pat vietas, kas padara ticamāku un dziļāku The Oder 1886 piedāvāto alternatīvo vēsturi.

theorder1886 1

Kā spēles neapstrīdamos plusus noteikti varu minēt grafisko izpildījumu, kurš nenoliedzami ir labākais, kas līdz šim redzēts (ieskaitot PC). Turklāt ar grafisko izpildījumu es nedomāju tikai apkārtnes un personāžu detalizāciju. Šī projekta veidotāji ir darījuši visu, lai spēle līdzinātos filmai. Tas ir redzams kameras kustībās, ekrāna proporcijās, nemanāmajās pārejās no filmas uz spēli un, kas svarīgi, spēles varoņi ir dzīvi un to emocijas viegli lasāmas to sejās. Tas viss rada lielisku un oriģinālu atmosfēru, kas ir pirmklasīga – būtībā viss projekts, tajā skaitā ieroči, rācijas utt. veidots industriālās revolūcijas steampunk stilā. Iepriekšminētajās kategorijās šī spēle ir labākais, kas ir iznācis šajā konsoļu paaudzē. Tieši šo īpašību dēļ spēlējot spēli izbaudīju katru minūti.

Noteikti jāpiemin, ka šai spēlei nav daudzspēlētāja režīms, tomēr, tas nav būtiski vērtējot šādu tipa spēli. Tā ir vidēji gara. Man tās iziešana, spēlējot uz hard grūtības pakāpi, prasīja kādas 10-12h. Līdz ar to varētu teikt, ka vidēji spēli var iziet kādās 9-10h. Tas nebūt nav slikti, bet, ja no šī laika atskaita laiku, kas pavadīts skatoties filmu, tad no iepriekšminētā laika spēlēšanai paliek tikai 2/3 daļas, kas jau, manā skatījumā, ir pārāk īsa priekš 60 EUR spēles. Šis aspekts varētu būt sevišķi svarīgi spēlētājiem, kas var atļauties nopirkt vienu spēli pa vairākiem mēnešiem. Tomēr, lai arī svarīga informācija, laiks īsti nav kritērijs kā vērtēt spēli, jo spēle nav elektrība, kuru varētu vērtēt eur/h kategorijās. Drīzāk kā vīns, kuru svarīga garša un pēcgarša. Kā nekā – viss labais maksā naudu. The Order 1886 bija patīkama pārmaiņa pēc Destiny, Far Cry 4 un Assasins Creed, kurās, manuprāt, stāsta nav vispār (Far Cry 4 meģināja man likt just līdzi spēlei ar izvēlēm, liekot nošaut spēlē svarīgus neapbruņotus personāžus, bet… meh… – tāpat man bija diezgan pajāt par stāstu). Par spēles garumu noņemtu vienu punktu.

Spēle piedāvā daudz dažāda veida ieročus un katrs no tiem darbojās citādāk. Ir iespējams izmantot gan elektrību, gan uguni un pat spiedienu, lai uzveiktu pretiniekus. Pretinieku intelekts arī nebija slikts. Viņi slēpās, skraidīja apkārt, kur tas bija iespējams – mēģināja sadalīties pa malām. Lai nu kā ar to inteliģenci, bet čaļi ar vinčesteriem bija biežākais nāves iemesls. Spēles mehānika pārsvarā bija okay, taču tai bija arī savi būtiski mīnusi. Redzamākās no tām – neizteiksmīgas klusās stealth (lavīšanās) misijas, kuras spēles lielās linearitātes dēļ, bija pārāk vienkāršas. Te nebija jārisina “īstas” mīklas, t.i. nekas nebija jāpārnes vai jāpārbīda. Vienkārši vajadzēja atrast vietu, kur nospiest x un tas iniciēja nākamo filmiņu, pat vietās, kur vajadzēja kaut ko pārbīdīt – vienīgais iespējamais virziens bija uz priekšu. Arī par šo noņemšu vienu punktu.

theorder 1886 2

Spēlētāju sirdīs ir vieta šādām spēlēm. Kā citādāk jūs izskaidrosiet The Flower augsto vērtējumu (95/100 metacritic) un to, ka The Order 1886 ir pirmajā vietā UK pārdošanas sarakstā? Šo Ready at Dawn brūvēto garadarbu augsti novērtēs spēlētāji, kuriem patīk spēlēt lineāras, tikai uz vienspēlētāja režīma balstītas spēles, kurās ir likts liels uzsvars uz stāstu. Dodiet spēlei iespēju, ja nevēlaties par to maksāt 60 EUR, noteikti to varēsiet nopirkt lietotu. Vai arī no kāda aizņemties, vai arī sagaidīt akcijas cenas. Spēle ir laba. Ceru, ka spēlei un izstrādātājiem Ready at Dawn negatīvās preses dēļ netiks liegts turpinājums, un izstrādātāji varēs izstrādāt vēl labāku spēli, kurā būs izlaboti visi norādītie trūkumi.

Raksta autors: Moriartijs

Informācija par spēli:

  • Izstrādātāji: Ready at Dawn SCE Santa Monica Studio
  • Izdevēji: Sony Computer Entertainment
  • Platformas: PlayStation 4
  • Iznākšanas datums: 2015. gads, 20. februāris
  • Vecuma ierobežojums: +18

Konsoles.lv vērtējums:

The Oder 1886

The Oder 1886
8

The Order 1886 ir tiešām interesanta un aizraujoša spēle. Tā varbūt ir ļoti lineāra, taču tā piedāvā vēl neredzētus kinematogrāfiskus efektus un idejas, kuri nudien izskatās lieliski!

8/10

    Plusi

    • *Interesanta un aizraujoša spēle
    • *Vizuāli iespaidīgākā spēle, kāda patlaban redzēta
    • *Kinematogrāfijas lieliskais atainojums

    Mīnusi

    • *Linearitāte
    • *Pārlieku daudzās īsfilmiņas un QTE, zaudējot balansu starp spēles procesu

    Autors: Oskars (Skhen)

    Mani sauc Oskars - cilvēks, kuram patīk rakstīt, it sevišķi, par visu, kas saistīts ar videospēļu pasauli. Neprātīgi garšo kafija, bez kā veiksmīgu rītu nevarētu iedomāties.

    Komentēt

    Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir obligāti jāizpilda *