Apskats: Forza Motorsport 6

forza-6-2

Pirms dažām dienām gadījās runāt ar draugu par auto sacīkšu spēlēm, un viņš skaidroja, ka vairs nespēlējot šī žanra spēles, jo tās nav salīdzinamās ar sajūtām, kas rodas, braucot ar īstu auto…

Mēģinādams argumentēt, kāpēc šādas spēles spēlēju un ka, neskatoties uz viņa iebildumu, tās tomēr var būt interesantas un aizraujošas, atskārtu, ka pastāv noteikts, manuprāt, aplams priekšspriedums, par kura kultivēšanu vismaz daļēji ir atbildīgi paši braukšanas spēļu izstrādātāji, raksturojot tās kā simulācijas, arkādes vai simkādes. Šo priekšspriedumu veido trīs momenti. Pirmkārt, braukšanas simulatori tiek salīdzināti ar realitāti kā standartu, otrkārt, tieši tāpēc tiek pieņemts, ka braukšanas simulatori paredz izkopt noteiktas prasmes un iemaņas, kamēr arkāde, būdams pretstats simulatoram, tiek definēta negatīvi – spēle, kur daži vai vairums braukšanas elementu vai nu netiek simulēti, vai tiek simulēti nepareizi. Tādējādi tiek secināts, ka arkādes ir novienkāršotas salīdzinājumā ar simulāciju, mazākā mērā saistītas ar braukšanas prasmēm un iemaņām. Šie divi momenti ir pamats trešajam – secinājumam, ka, ja kāds vēlas jautri pavadīt laiku, viņš izvēlas arkādi, ja kāds braukšanu uztver ļoti nopietni, tad viņš izvēlās simulāciju.

Saistībā ar pirmo momentu, jāatzīst, ka, regulāri lasot forumus, kas pulcē gan īstos, gan virtuālos sacīkšu braucējus, pastāv vienprātība par to, ka braukšanas simulatori ne tikai nespēj simulēt īstu braukšanu, bet arī prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas, braucot ar īstu auto un sēžot pretī ekrānam, ir būtiski atšķirīgas. Tam par liecību ir apstāklis, ka lielākā daļa simulatoru braucēji, kuriem rodas iespēja izbraukt ar īstu sacīkšu auto, nespēj ar to tikt galā. Tieši tāpat lielākā daļa īsto sacīkšu braucēji nav konkurētspējīgi braukšanas simulatoros. Ņemot vērā iepriekš teikto, var pamanīt, ka, ja simulācijas patiesībā nav simulācijas, tad arī nav pamata tās pretnostatīt arkādēm. Tāpēc tā vietā, lai pasludzinātu Forza Motorsport 6 par simulāciju vai arkādi un tādējādi definētu šīs spēles mērķauditoriju, tiks atbildēts uz jautājumu, vai šo spēli ir interesanti spēlēt.

Protams, interesantais ir subjektīvs, kas vienam šķiet interesanti, citam – garlaicīgi. Manā skatījumā par interesantu braukšanas spēli padara nepieciešamība pēc iemaņām un prasmēm, kas ir pietiekoši vienkāršas, lai būtu ātri apgūstamas pamatlīmenī, taču vienmēr ir iespēja izaugsmei, un pats galvenais – konkurences gars. Turklāt runa ir par tādu konkurenci, kur lielākās izredzes nav tiem, kuri ir vairāk “graindojuši”, bet gan tiem, kuri ir labāki braucēji.

forza-3-3

Vadoties pēc šiem kritērijiem, var secināt, ka Forza Motorsport 6 ir ļoti interesanta spēle, taču tai pietrūkst un nav līdz galam izstrādāti atsevišķi elementi, kas liedz to uzskatīt par pilnību. Ja esat spēlējuši Forza 5, iespējams, jums tā nešķita pārāk aizraujoša. Tam par iemeslu bija uzbāzīgās mikrotransakcijas, ar iepriekšējām daļām salidzinoši mazais automašīnu un trašu klāsts, neadekvāti dārgs Car Pass, iespējams, arī ne pārāk labā spēles vadāmība. Visi iepriekš minētie trūkumi ir novērsti. Spēlē ir vairāk nekā 450 mašīnas, 26 trases, kur katrai ir vairāki izkārtojumi, vadāmība ir būtiski uzlabota (prognozējamāka, saprotamāka), turklāt daudzspēlētāju režīmā tagad var vienlaikus sacensties līdz pat 24 spēlētājiem.

Pirmo reiz palaižot spēli, jums tiek piedāvāta kvazi-filozofiska filmiņa par to, kāpēc mēs sacenšamies. Pēc tam jūs esat spiests iziet kaut ko līdzīgu spēles pamacībai, kas gadījumā, ja esat iepriekš spēlējis Forza Motorsport, var būt kaitinoša, jo to nekādi nevar apiet. Taču jau pēc dažām minūtēm tiek atvērtas visas spēles iespējas, un jums tiek piedāvāta gandrīz pilnīga brīvība. Tāpat kā Forza Horizon 2, arī šeit pēc katra līmeņa sasniegšanas tiek piedāvāts uzspēlēt “Prize spin”, kas ļauj iegūt īpašumā jaunas mašīnas vai vērā ņemamu spēles valūtas daudzumu. Gandrīz garantēts, ka pēc pirmajiem trīs “Prize Spin” jūs jau būsiet ticis pie miljona vai auto, kurus var pārdot par lielu naudu un nopirkt gandrīz jebkuru jūsu interesējošu spēkratu. Šis apstāklis norāda, ka spēles izstrādāji ir pietiekoši pārliecināti par savu produkta kvalitāti, lai atvērtu uzreiz praktiski visas spēles iespējas, neliekot jums “graindot”, lai tiktu pie kārotā auto. “Grainds” kā tāds ir veids kā mākslīgi paildzināt laiku, ko pavadāt spēlē. Tas sola, ka vēlāk būs labāk (ja arī bieži tā nenotiek), un lielāko daļu laika jūs gaidāt, kamēr būs iespēja darīt to, ko patiešām vēlaties darīt. Spēlējot Forza 6, nevienu brīdi neradās tāda sajūta, un tas ir viens no lielākajiem spēles plusiem.

Jāatzīst gan, ja esat pārsvarā vienspēlētāja režīma piekritējs, iepriekš minētajai brīvībai trūkst ierobežojošas struktūras. Karjeras režīmā “Stories of Motorsport” sākotnēji ir atvērta tikai pirmā “Volume”, un kamēr jūs neizbrauciet kādu no apakšdisciplīnām, jūs nevarat progresēt tālāk. Taču, atverot nākamo “Volume”, jums pieejamais saturs un iespējas nepalielinās. Turklāt spēlē nav iestrādāta nekāda punktu sistēma, kas ļautu spēlēt kaut ko līdzīgu čempionātiem, jūs vienkārši braucat vienu trasi pēc otras, cerēdams iegūt pirmo vietu. Tādējādi, šis režīms, atskaitot ievadvideo, kurus ierunājuši vienā vai citā veidā ar autosportu saistīti cilvēki, ne ar ko neatšķiras no “Free Play”. Paralēli “Stories of Motorsport” ir pieejami arī “Showcase events”, kuri izspēlē dažādus scenārijus, piemēram, vienas markas auto pret citas markas auto, vai iespēja braukt ar kādu no leģendārajiem Group 5 spēkratiem. “Showcase events” ir tematiski strukturētāki, taču šeit nav iespējams neko pielāgot, tjūnēt un mainīt.

forza-6-4

Forza 6 jaunpienesums – “Mods” man nešķiet interesants. “Mods” faktiski ir kaut kas līdzīgs “perkiem”, kādus var sastapt šaušanas spēlēs – par spēles naudu var iegādāties modu komplektus, kur pēc nejaušības principa izkrīt trīs tipa kārtis – “Crew”, “Boost” un “Dare”. “Crew” kārtis palielina jūsu auto parametrus vai nu nosacīti (visās trasēs) vai nenosacīti (kāda konkrētā trasē). Šīs kārtis gadās salīdzinoši reti un tās ir izmantojamas neierobežoti. “Boost” kārtis ir vienreiz izmantojamas un arī piedāvā auto parametru uzlabojumus. “Dare” kārtis izvirza dažādus nosacījumus, kas jāizpilda, piemēram, nobraukt trasi bez TCS un STM vai braukt tikai no mašīnas salona skata. Sacīkstēs dodot priekšrorku noteikta auto ražotāja markas mašīnām, palielinās šī auto markas līmenis, un, sasniedzot 25. līmeni, izkrīt reta “Crew” kārts, kas lietojama ar attiecīgajiem auto. Visu tipu kārtis sniedz arī XP un naudas vinnestu bonusus. Jāpiebilst gan, ka spēle nespiež jūs izmantot “Mods”, un tie nedarbojas daudzspēlātju režīmā, tādējādi neradot balansa problēmas.

Daudzspēlētāju režīms ir salīdzinoši labāk organizēts. Paralēli iespējām braukt kopā ar citiem dažādās klasēs, drag un drift, ir iestrādātas arī līgas, kas ļauj pulcēt līdzīgu prasmju un uzvedības spēlētājus. Piemēram, ja jums patīk citus stumt ārā no trases vai izmantot bremžu vietā, tad līgās spēlēsiet ar tādiem pašiem, kamēr jūsu paradumi nemainīsies. Pagaidām spēle uzrāda piecas divīzijas, un man izdevās tikt otrajā divīzijā no augšas. Jāpiebilst, ka līgas nav atvērtas visu laiku, bet gan tikai periodiski uz vairākām stundām. Ja vēlaties turpināt braukt līgā, kurā esat iestājies, spēle jūs informēs par nākamo iespēju. Līgas arīdzan ir labs veids, kā pelnīt spēles naudu, ja arī neesat vērtējumā priekšgalā, summas, ko izmaksā līgai noslēdzoties, ir ievērojamas. Taču līgas režīmam ir vairāki mīnusi. Lai arī spēle uzrāda manu vietu līgā, netiek sniegts nekāds skaidrojums, kā veidojas mans reitings. Tā, piemēram, pēc trijām līgā nobrauktām sacīkstēm, es tiku ievietots 213 vietā no 536 spēlētājiem. Tā kā uz trases vienlaicīgi atrodas ne vairāk par 24 spēlētajiem, nav skaidri kritēriji, kā iegūta šī vieta. Dažas dienas vēlāk līgā jau bija vairāk nekā 1000 spēlētāji, un es biju nokrities līdz 500+ vietai. Otrs trūkums ir tas, ka līgās vismaz pagaidām nav iespējams spēlēt kopā ar saviem draugiem arī tad, ja spēle uzrāda, ka esat vienā divīzijā.

Vislabāk pavadītais laiks saistās ar daudzspēlētāju režīmu “Private Lobby”, kurš ļauj līdz sīkumiem pielāgot sacīksti jūsu un jūsu draugu vēlmēm. Tiesa, arī šeit nav iestrādāta nekāda punktu sistēma, tāpēc nav iespejams veidot čempionātus. Tāpat spēlē nav iestrādāta sodu sistēma. Noskatījies vairākas spēles (atkal ir ieviesta lieliskā “Spectate” funkcija), jāsecina, ka bieži vien uzvar nevis tie, kuri brauc labāk, bet gan tie, kuri neievēro trases robežas. Tā ir diezgan nopietna problēma, jo, izņemot “netīru” apļa laiku, spēle nekādā veidā nefiksē un nesoda spēlētājus par šiem pārkāpumiem. Turklāt, izstrādāji ir atslēguši mākslīgo ātruma palēnināšanas efektu, kas iepriekšējās spēles daļās tika aktivizēts, kad iebraucāt smiltīs vai zālē. Tas ir aizstāts ar dinamiskiem riepu krāvumiem, kas izvietoti tajās vietās, kur visvairāk kārojas pārkāpt trases robežas. Taču vietām riepu izvietojums nav optimāls vai arī ar tām nav iespējams pilnībā neitralizēt spēlētāju krāpšanos.

forza-6-5

Visi iepriekšminētie plusi un mīnusi ir nesvarīgi, iepretim jautājumam, kāda ir spēles vadība, un tā tiešām ir lieliska. Neviena no man zināmajām braukšanas spēlēm nevar konkurēt vadības ziņā, ja lietojat standarta Xbox One kontrolieri. Ieskatam varu minēt, ka esmu diezgan daudz braucis Raceroom Racing Experience, Project C.A.R.S, Assetto Corsa un vecākas spēles, rFactor, GTR2 utt. Spēle atbalsta arī ar Xbox One savietojamas stūres, taču tā kā Latvijā ir visai problemātiski atrast šādas preces, pagaidām nevaru komentēt, kāda ir vadāmība ar šīm ierīcēm. Salīdzinājumā ar Forza Motorsport 5, vadība ir atsaucīgāka, precīzāka un prognozējamāka, salīdzinājumā ar Forza Horizon 2 – niansētāka, jo iespējamo braukšanas stilu spektrs ir daudz plašāks. Tajā pat laikā spēle ļauj pielāgot vadību ar dažādu “assistu” palīdzību, kas samazina jūsu iespējas kļūdīties un novienkāršo braukšanas procesu. Spēle gan neslēpj, ka atslēdzot visus “assistus” jūs vismaz potenciāli varat panākt ātrāku apļa laiku un arīdzan izmaksā lielākus vinnestus par katru sacīksti. Turklāt, jo mazāk paļaujaties uz “assistiem”, jo vairāk ir iespējams sajust, kā progresē jūsu braukšanas prasmes un ka esat kaut ko sasniedzis spēlē.

Spēlējot Forza Motorsport 5, mani nepameta sajūta, ka auto saraksts ir ļoti pieticīgs, un pārāk daudzi no tiem kļuva pieejami tikai tad, ja nopirkāt 50$ vērto Car Pass. Lai arī Forza 6 ir pieejams Car Pass, nerodas iespaids, ka tas būtu īpaši vajadzīgs, jo pamatspēlē iekļautas 450+ mašīnas (tiesa gan šis skaitlis ietver arī dublikātus, kuriem mainās tikai liverijs – kopā apmēram 5% no visiem auto), un visas pazīstamākās markas ir labi pārstāvetas, izņemot Porsche, kurš nav iekļauts licencēšanas apsvērumu dēļ, taču baumo, ka līdzīgi kā Forza Horizon 2 un Forza 4 drīz būs pieejams atsevišķs Porsche DLC. Pozitīvi vērtējams tas, ka iekļauti arī reāli sacīkšu auto no vairākām disciplīnām. Mani favorīti ir WTCC mašīnas. Protams, tīri skaitliski Forza 6 nevar sacensties ar Gran Turismo 6 garāžu, taču šeit iekļauto auto izvēle ir daudz jēgpilnāka un dublikātu ievērojami mazāk. Jāpiebilst, ka visu auto vizuālais un audiālais izpildījums ir vienādā līmenī, visām mašīnām ir arī detalizēts salons un katra no tām ir apskatāma Forzavista režīmā, un izskatās tiešām iespaidīgi. Visas mašīnas pirms pirkšanas var testēt, kā arī lietot to “stock” versijas daudzspēlētāju režīmā, tās neiegādājoties.

Auto uzlabošanas un tjūnēšanas sistēma ir tikpat detalizēta kā iepriekšējās daļās. Šos abus Forza 6 elementus var uzskatīt par sava veida minispēlēm – esmu pavadījis vairākas studnas tjūnējot uz trases savus auto tā, lai tie atbilstu manām vēlmēm, tāpat arī auto uzlabošana ir interesanta nodarbe, mēģinot iegūt pēc iespējas labākus rādītājus tā, lai tas iekļautos noteiktā klasē. Protams, ja jūs tas neinteresē, šos Forza 6 elementus var ignorēt – spēle piedāvā automātiski uzlabot jūsu mašīnu līdz dažādiem klašu ierobežojumiem un noklusētie tjūni lielākoties ir braucami. Tāpat ir iespējams iegūt citu publiskotos uzlabojumus un tjūnus, kā arī dalīties ar saviem darinājumiem. Jaunums ir iespēja lejuplādēt tjūnus no braucējiem daudzspēlētāja režīmā, piemēram, ja redzat kādu dominējot ar “huļiganku” un viņa tjūns ir publisks, jūs varat to iegūt savā īpašumā izvēloties funkciju “Get Tune”. Meklējot tjūnus, saskāros ar problēmu, kas mantota no Forza 5 – dažiem tjūniem netiek attēloti rādītāji, kamēr tos neizvēlaties lejuplādēt, kā arī daži no tiem pēc lejuplādēšanas un uzstādīšanas rāda atškirīgus parametrus no solītajiem.

Tiem, kuriem piemīt mākslinieka talants tāpat kā iepriekšējās daļās arī šeit ir iespēja izpausties, apzīmējot mašīnu. Elementi, no kuriem veidot zīmējumus ir pietiekami daudz un dažādi, lai izveidotu kaut ko tiešām iespaidīgu, vienīgais ierobežojums ir 3000 slāņi, un tāpat kā tjūni arī jūsu liveriji ir publiskojami.

forza-6-7

Forza Motorsport 5 bija pieejamas 16 lokācijas. Šajā spēlē lokāciju skaits ir palielināts līdz 26. Liela daļa no populārakajām trasēm ir iekļautas, Hockenheimring ir atgriezusies un klāt nākusi populārā Brands Hatch. Vismaz daļa no trasēm ir lāzerskanētas, kas noteikti uzskatāms par plusu un simulētie dažāda tipa segumi ietekmē mašīnu vadību. Biju patīkami pārsteigts, ka braucot, dažādas trases var sajust atšķirības mašīnu vadībā, kas liecina, ka Turn 10 nav slinkojuši un kārtīgi izpētījuši trases. Cik korekti tas reprezentēts spēlē man grūti spriest, jo neesmu braucis īstenībā nevienu no šīm trasēm, taču tīri no spēlējamības viedokļa, tas paaugstina vadības niansētību un tjūnu situacionalitāti. Braucot daudzspēlētāju režīmu, var pamanīt, ka, mainoties trasei, lielākā daļa spēlētāju izvēlas citu auto, kas visticamāk pielāgots konkrētās lokācijas īpatnībām. Spēlējot Forza 6, neradās priekšstats, ka visu laiku esmu spiests braukt vienas un tās pašas trases, tomēr salīdzinot ar Project C.A.R.S to ir stipri mazāk.

Kā jaunums minams braukšana naktī vai braukšana lietū (taču ne abi reizē). Laikapstākļi nav dinamiski un nav pieejami visās trasēs, taču vismaz man braukšana lietū šķita interesantāka nekā Project C.A.R.S, jo Forza 6 tiek simulētas peļķes un to ietekme uz auto vadību. Tas nozīmē, ka ideālā trajektorija ne vienmēr ir labākā izvēle, un, ņemot vērā neprognozējamo daudzspēlētāju režīma raksturu, var rasties interesantas situācijas. Braukšana naktī arīdzan nav tikai vizuāls efekts, bet ietekmē spēlājamību – tiek brīdināts, ka zemāku temperatūru dēļ mašīnu saķere ar asfaltu ir mazināta.

Daži varētu bažīties, ka laikapstākļu ieviešana un vienlaikus uz trases braucošo mašīnu skaita palielināšana neļaus spēlei vienmēr parādīt 60fps @ 1080p, taču Turn 10 ir izdevies saglabāt izvirzīto standartu – nekādu performances problēmu nav. No otras puses, lai arī Forza 6 izskatās nedaudz labāk nekā Forza 5 (labs piemērs tam ir jaunā Rio de Janeiro trase, par ko varat pārliecināties, lejuplādējot spēles demo), grafika tomēr iepaliek Forza Horizon 2. Būtiskākās nepilnības ir gandrīz neeksistējošs anti-aliasing, kā arī brīžam zemas kvalitātes objekti trases malās; dažbrīd vērojams objektu “pop-in”, kas ir piedodams “open-world” spēlēm, bet izraisa neizpratni Forza 6 kontekstā. Mašīnu detalizācija gan ir lieliska, un atskaitot dažus negludumus (īpaši tas attiecas uz auto iekšskatiem), manā vērtējumā vēl nav pārspēta. Gribētos, lai mašīnas mīcās un dauzās izteiktāk, taču šos momentus ietekmē vienošanās noteikumi ar automašīnu ražotājiem, kas nosaka, kādā mērā drīkst attēlot viņu auto markas bojājumus. Grūti saprast Turn 10 izvēli neatļaut regulēt ne FOV, ne kameras pozīciju, braucot no mašīnas salona, it īpaši tāpēc, ka dažiem auto kameras novietojums ierobežo ceļa redzamību. Kopumā jāsaka, ka spēles vizuālais izpildījums ir pakārtots performancei, tā vienmēr ir bijusi prioritāte Turn 10 izstrādātājās spēlēs, kas, ņemot vērā salīdzinoši pietiecīgo Xbox One veiktspēju, nozīme, ka būs jāsadzīvo ar kompromisiem.

forza-6-9

Viens no svarīgākajiem braukšanas spēles elementiem, ir skaņa. Nevaru spriest, cik korekti ir reprezentēts katra motora skanējums, bet tie skan tiešām labi, īpaši salīdzinot ar ārkārtīgi mākslīgo Gran Turismo skaņu. Skaņas, kas rodas mašīnai īsi pirms izslīdēšanas, ir būtiski uzlabotas salīdzinājumā ar Forza 5, un efektīvi brīdina par tūlītējo kontroles zudumu. Savukārt, skaņas efekts, kas rodas mašīnu sadursmes brīdī, nav pārliecinošs un trūkst sampļu dažādības, kā rezultātā sadursmes skan nereālistiski. Gribētos lielākas iespējas mainīt skaņas iestatījumus – dzinējiem, citiem efektiem, jo šobrīd iespējams regulēt tikai globālo skaņas līmeni. Forza 6 piedāvā arī skaņu celiņu, kuru gan uzreiz atslēdzu, jo šāda tipa spēlei tas liekas nevietā un traucē koncentrēties.

Šajā pēcskatā uzskaitīto trūkumu daudzums varētu šķist biedējošs, taču, manuprāt, uz kopējā fona tie ir visai nebūtiski, turklāt Forza 6 kopumā ir daudz noslīpētāka nekā lielākā daļa mūsdienās iznākušo spēļu. Jebkurā gadījumā Forza Motorsport 6 ir viena no labākajām braukšanas spēlēm, kurai pagaidām nav konkurentu uz PC, nedz arī uz PS4, galvenokārt, pārliecinošās vadības, pieejamo mašīnu un trašu kvalitātes dēļ. Jā, Driveclub izskatās labāk, taču to spēli mēdzu ieslēgt tikai tāpēc, lai kādam nodemonstrētu, kā izskatās PS4 spēles. Jā, Project C.A.R.S ir vairāk trašu, ir sacīkstēm piemērotāks formāts, taču tajā pat laikā es tur atrodu tikai dažas mašīnas, ar kurām es tiešām gribētu braukt. Vienīgais iespējamais Forza 6 konkurents ir Gran Turismo 7, taču, pirmkārt, tas vēl nav pat pieteikts, otrkārt, ņemot vērā iepriekšējās divas spēles šajā sērijā, ir grūti noticēt, ka Polyphony Digital ir spējīgi uz revolūciju.

Esmu mēģinājis aprakstīt savus iespaidus, spēlējot šo spēli, īpaši pievēršot uzmanību tās trūkumiem. Mans uzdevums nav nedz slavēt, nedz nopelt šo spēli, bet gan informēt jūs par to, ar kādām problēmām jūs varat saskarties spēles procesā. Dažas no tām tiks novērstas, dažas pavisam noteikti netiks izlabotas.

Rakstu autors: Shiimaaglaaze

Informācija par spēli:

  • Izstrādātāji: Turn 10 Studios
  • Izdevēji: Microsoft Studios
  • Žanri: Sacīkšu
  • Platformas: Xbox One, Microsoft Windows
  • Iznākšanas datums: 2015. gads, 18. septembris
  • Vecuma ierobežojums: +3

Konsoles.lv vērtējums:

Forza Motorsport 6

Forza Motorsport 6
8

Ja vērtējumu jāizdara formāli, tad trūkumu skaita dēļ nav iespējams Forza 6 vērtēt augstāk par 8/10, taču tīri subjektīvi šī spēle rada 9+/10 sajūtu.

8/10

    Plusi

    • *Gludā un lieliskā auto vadāmība
    • *Lietus efekti un to ietekme trasē
    • *Automašīnas un trases detalizētais atainojums
    • *Automašīnas tjūnēšanas iespējas

    Mīnusi

    • *Mašīnas sadursmes nav ievērojami attēlotas

    Autors: Oskars (Skhen)

    Mani sauc Oskars - cilvēks, kuram patīk rakstīt, it sevišķi, par visu, kas saistīts ar videospēļu pasauli. Neprātīgi garšo kafija, bez kā veiksmīgu rītu nevarētu iedomāties.

    Komentēt

    Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir obligāti jāizpilda *