Apskats: Battlefield 4

battlefield-4-1

Battlefield 4 ir jau divus gadus veca spēle, kura ir gājusi cauri ellei – fani dusmās plēsuši matus un ar sakostiem zobiem gribēja izrēķināties ar spēļu izstrādātajiem, bet par spīti visam, tā joprojām ir sasodīti aizraujoša spēle…

DICE savā reputācijā atstāja ļoti dziļu robu, tik pat dziļu kā spēļu izdevējam EA, jo pirmajās dienās, kad tika laists klajā Battlefield 4 – tā bija pilna ar tehniskām kļūdām un nepilnībām, spēli padarot gluži vai nespēlējamu. Un, lai kaut kā glābtu šo situāciju, EA iesaldēja pārējos topošos projektus, lai visa komanda varētu ķerties klāt pie Battlefield 4 salāpīšanas, turklāt pēdējos papildinājumus (DLC) saviem uzticamiem spēlmaņiem deva par baltu velti, neskatoties uz to – esi vai neesi premium lietotājs. Tas ir patīkami un savā ziņā šo to kompensē. Lai vai kā, paldies Dievam, ka neesmu gājis tam cauri, jo tikai nesen man bija tā iespēja iemēģināt Battlefield 4 par ko esmu gan patīkami pārsteigts, gan arī vīlies.

Sākšu ar vilšanos. Esmu vīlies Battlefield 4 vienspēlētāja režīmā, kurā sižets, atklāti sakot, ir ļoti interesants un kurā ir liels potenciāls, taču to izpildījums ir pavisam vājš. Sāksim ar īsfilmiņām, kuras prasītos vēl vairāk, jo to ir maz, kas nespēj paskaidrot notikumus līdz galam. Tās ir saraustītas, prastas un garlaicīgas. Scenārijā ir vairāki caurumi, kuri nav aizklāti. Tēli nav pietiekami spilgti un izkopti, nerunāsim par mūsu galveno varoni, kurš ir mēms un neprot runāt (nepārprotiet, tēls nav pasniegts kā kurls vai mēms, viņš vienkārši nerunā), kamēr pārējie tavi sabiedrotie konkrētajās situācijās nepārtraukti pieņems lēmumus un veidos savstarpējus dialogus.

Kampaņā nav tās pilnības, ko tik izmisīga stāsts prasa, tā pelnītā kvalitāte, kas ir nepieciešama, taču nē, paslinkosim, jo Battlefield 4 cilvēki pērk tikai daudzspēlētāja režīma dēļ un, godīgi sakot, tā arī ir. Bet ne tikai šis fakts lika man vilties, manās acīs burtiski grauzās tā tehniskā kvalitāte, kas kampaņā ir drausmīga. Šķiet, ka visas nepilnības un trūkumus, ko spēlmaņi pieredzēja Battlefield 4 daudzspēlētāja režīma izlaišanas dienā ir saglabājusies kampaņā, jo acīmredzot DICE tur savu roku klāt vispār nav likuši, atstājot kampaņu salauztu.

Proti, civiliedzīvotāji kaujas laukā mēdz izgaist. Īsfilmiņas laikā tiem var izbraukt cauri. 2013. gada spēle, un vēl joprojām piedzīvojam tās saucamās neredzamās sienas. Šaujot pretinieku, lode nesasniedz viņu, bet gan kādu tuvumā esošu neradzamu objektu. Šat tad pretinieks parādas no zila gaisa. Ja es tā turpinātu, es varētu par to uzrakstīt veselu romānu.

battlefield-4-2

Tu iejūties kareivja Rekera ādā, kurš ar savu vienību četru vīru sastāvā pilda uzdevumu Aizerbaidžānas galvaspilsētā Baku. Taču operācija nenorit kā plānots, un tiek nogalināta ļoti svarīga Ķīnas persona. Ķīna vaino Ameriku, kaut gan patiesībā Ķīnas Admirālis Čangs ir savārījis ziepes. Viņam izdodas panākt sadarbību ar Krieviju, un Amerika piedzīvo lielāko nelaimi – abas lielvalstis ir sazvērējušās pret Amerikas Savienotajām Valstīm, veidojot trešo pasaules karu. Izklausās tiešām interesanti, taču diemžēl tā vien aprobežojas ar ideju un ar neko vairāk.

Negribētos to teikt, taču kampaņā process ir brīžiem garlaicīgs, ļoti garlaicīgs, jo lielākoties spēlētājam jāpārvietojas no punkta A līdz punktam B, pa ceļam novācot kārtējos pretiniekus. Ir tikai daži mirkļi, kas spēj spēlētāju ieraut notiekošajā un kaut uz īsu brīdi radīt kaut kādu intrigu. Piemēram – dažas interesantas lokācijas, lieliski sprādzieni, it sevišķi, kad uziet gaisā lieli objekti, kas kampaņā netrūkst. Arī tie paši sižeta pavērsieni un dažas spraigas apšaudes ar lielisku muzikālo pavadījumu. Bet tas arī viss.

Jāatzīst, ka šaušana gan ir aizraujoša, jo Battefield 4 ir guvis šādus tādus uzlabojumus: šaušana kļuvusi nedaudz reālistiskāka un gludāka. Vizuāli ieroči izskatās vēl labāk. Aizsega izmantošana, kas neaprobežojas ar vienkāršu paslēpšanos aiz tā, bet gan ar pilnīgu mehāniku, proti, kad atrodies aizsegā un nospied tēmēšanas pogu,Tavs karavīrs automātiski piecelsies šaušanas gatavībā, tāpat tas notiek arī pa aizsegu malām. Tas nav nekas jauns pirmās personas šaušanas spēlēs, bet Battlefield 4 tas procesu tikai papildina un padara labāku.

Battlefield 4 kampaņā ir iekļauts arī pavēles režīms ar kā palīdzību Rekers var vadīt savu vienību, un jau kampaņas pirmajās minūtēs spēlētāju ar to iepazīstina. Mūsu priekšā stāv trīs sliktie puiši, kuri nenojauš par mūsu klātbūtni, nospiežu attiecīgo pogu, pavēlot saviem komandas biedriem atklāt uguni – un viņi sāka šaut. Neticami, taču mani sabiedrotie, kuri ir apmācīti slepkavas iztērēja teju vai tūkstoš ložu, lai beigu beigās nogalinātu tikai vienu pretinieku, kamēr man nācās iztērēt vien 10 lodes, lai nogalinātu atlikušos divus.

Ar to es gribu sacīt, ka AI (mākslīgais intelekts) ir dumjš gan pretiniekiem, gan maniem sabiedrotajiem. Pat nevēlos pieminēt – pretinieks ir tieši manas vienības intīmākā zonā, kas mani cenšas sacaurumot (kā Šveices sieru) līdz nāvei, taču manējie par to neliekas ne zinis. Jā… visā ziņā kampaņa ir vāji izstrādāta un pasniegta, taču paskatoties uz to no citas puses – kampaņu varētu uzskatīt kā ideālu treniņu daudspēlētāja režīmam un kā prezentāciju Battlefield 4 graujošajam zīmolam.

battlefield-4-4

Es tikko pieminēju šīs spēles lielāko trumpi, to, kas Battlefield 4 padara tik īpašu. Tas ir daudzspēlētāja režīms. Tā ir kā cita spēle, kas liek burtiski aizmirst par kampaņas eksistenci. Tā ir stipri papildināta un uzlabota salīdzinājumā ar tās priekšteci Battlefield 3, jo ieroču klāsts ir milzīgs un to modifikāciju iespējas: sākot ar lāzeru, taktiskām gaismām, optiskiem tēmekļiem un beidzot ar vadāmiem robotiem un ieroču izrotāšanu ar vizuāliem noformējumiem. Arī kara transportlīdzekļiem var mainīt dažādus noformējumus pēc savas sirds patikas. Kā arī daudz citas palīgierīces, kā ieročus un kara tehniku padarīt efektīvākus. Pat granātām ir dažādība – ir pieejamas mazas vai lielas sprāgstošas granātas, apžilbinošas vai dūmu. Vārdu sakot, Battlefield 4 piedāvā vēl detalizētāku un daudzvedīgāku ieroča klāsta saturu, pārsteidzot spēlmaņus ar ieviestiem jauninājumiem un iespējām.

Kā jau ierasts, katrai klasei Assault, Engineer, Support, Medic ir savas privilēģijas, taču šoreiz tie ir pārdomātāki, jo DICE ir atraduši vēl labāku balansu starp klases iespējām un daudzspēlētāja režīma karjeras veidošanu. Respektīvi, iegūtie punkti kaujas laukā ir akurātāki – ir piedomāts pie tās kvalitātes un atbilstības, neļaujot kādai karavīru klasei izcelties visvairāk. Piemēram mediķi bija tie, kas iepriekšējās Battlefield sērijās nesa kaudzi punktus, jo kā nekā tā ir svarīgākā loma kaujas laukā, kas apgādā savus ievainotos karavīrus ar aptieciņu un kritušos, kuri ir par mata tiesu no nāves – atdzīvina ar defibrilatoru.

Taču tagad mediķiem ir jāizvēlas starp aptieciņu (maza aptieciņa, kas lēni spēj atjaunot karavīra dzīvības, taču to var tālāk aizmest ievainotajam, un liela aptieciņa – kas dažu sekunžu laikā izzārstē) vai defibrilatoru. Tas pats attiecas arī pret pārējām klasēm, tādējādi nevienu no tām nepadarot labāku vienu par otru, bet gan vienlīdzīgu ar saviem plusiem un mīnusiem.

Tiesa, ka pa karjeras kāpnēm augot – iespējas klasēm kļūs lielākas un tās varēs vairāk dažādot, ļaujot minētajai mediķu klasei aprīkot gan ar defibilatoru, gan ar aptieciņu. Bet ir jāņem vērā, ka tādējādi tiks ierobežoti citi palīgrīki, piemēram, nebūs pieejams granātu metējs. Tā rezultātā veiksmīgais balanss saglabājas, un tas priecē.

Priecē arī karjera veidošana Battlefield 4, jo tai izsekot un visu detalizēti izskatīt var caur battlelog, kurā manīsi savu karavīru un statastiku interesantā formā. Tajā nepārtraukti var redzēt savu progresu un, atklāti sakot, visu, kas tevi interesē. Turklāt var arī salīdzināt savu statastiku vairākās kategorijās (visprecīzākais šāvējs, vieslielākais kopējais punktu skaits, kill/dead vidējie rādītāji un citi) ar saviem draugiem un pasaules mēroga spēlētājiem.

battlefield-4-5

Pievēršoties spēļu režīmiem, tad varu ar mierīgu sirdi apgalvot, ka to izvēle ir pietiekoša liela, lai apmierinātu teju ikvienu spēļu režīma cienītāju, arī mani, kuram tik ļoti patīk Capture the Flag. Defuse, kas praktiski ir Search and Destroy variants, tikai ar citu nosaukumu. Kā arī citi klasiski un interesanti spēļu režīmi.

Viena no interesantākajām ir Obliration. Spēlē divas komandas, kuru uzdevums ir savākt bumbu kādā konkrētajā kartes vietā. Tā komanda, kas pirmā savāc bumbu, ir uzdevums to nogādāt trijās pretinieku bāzēs, lai tos iznīcinātu. Gala rezultātā, tas piedāvā elpu aizraujošu cīņu ap bumbu (kas nepārtraukti mainīs savu savācēju) un nemitīgu pakāļdzīšanos.

Viena no maniem Obliration spilgtākajiem mirkļiem bija Šanhajas kartē, kur manā priekšā dažu metru attālumā gulēja nomesta nevainīga bumba. Devos, lai to savāktu, taču mans komandas biedrs pamanījās to paķert ātrāk. Piepeši mums priekšā trāpījās pretinieki un bitīt matos – arī vairāku tonnu smagais tanks. Pretiniekus veiksmīgi likvidējām un no tanka aizbēgām, paslēpoties zem liela debesskrāpja. Mans sabiedrotais nolēma doties ar liftu tā smailē, un es viņam sekoju, cieši sargājot kā savu acuraugu.

Esam liftā un mūs pavada interesanta Ķīnas melodija. Noskan skaņas signāls un atveras lifta durvis, viņš izskrien laukā un uzreiz atstiepj kātus pēc neskaitāmajām šalcošajām lodēm. Redzot bumbu sev tik tuvu nedaudz vilcinājos, taču sapratu, ka ir jāriskē. Izskrienu laukā no lifta un pamanu sev priekšā ķīniešus (kuri ir mani ienaidnieki), kas neskopojas ar mūnīcijas izmantošanu pret mani.

Neskaitāmas lodes lido visapkārt, un stipri ievainots es strauji pagriežos lifta virzienā – pirkstiem nesavaldīgi aiz spriedzes spiežot kontroliera pogas, lai aizvērtu tās sasodītās lifta durvis un doties lejup, pirms mani aplenc pretinieku bars. Šādu satriecošu momentu Battlefield kaujas laukā netrūkst, un tā ir tikai maza daļa no tā, ko spēle piedāvā, un tas ir sasodīti aizraujoši.

battlefield-4-6

Battlefield 4 atgriežas arī komandieru režīms kopš Battlefield 2142 laikiem. Komandierim ir iespēja pārskatīt visu karti un notiekošo uz tā, pārredzot kara darbību un viskarstākos punktus. Komandieris var norādīt, piemēram,  Conquest režīmā, kurus teritorijas iekarot, kurus aizsargāt, kā arī sniegt citus padomus un taktiskus gājienus savai izvēlētājai vienībai. Vienības kapteinim ir iespēja nepārtraukti sazināties ar komandieri, pieprasot dažādas vajadzības( piemēram, kartes skenēšanu, kas palīdzēs noteikt vai tuvumā neatrodas kāds ienaidnieks), kā arī apstiprināt vai arī noraidīt izvērsto uzdevumu.

Komandierim piedevām ir iespēja nogādāt kaujas laukā dažādus resursus (piemēram, munīciju un ieroča kravu), transportlīdzekļus un pat izsaukt raķeti, kas aptuveni 20 metru rādiusā noslaucīs visu no zemes virsmas. Interesanti, ka pretinieku komandas komandieris var savstarpēji traucēt otru komandieri ar dažādiem hakeru uzbrukumiem, lai apgrūtinātu attiecīgo procesu, proti, kartes pārskatīšanu, un citas lietas. Tas ir aizraujoši, tik pat aizraujoši, ja kāds pilda Tavas pavēles, kuru arī vari uzslavēt un apbalvot ar papildus punktiem.

Lai kā arī nebūtu ar neveiksmīgo startu, DICE ir pelnījuši uzslavu par kartes dizainu. Kartes ir izstrādātas ar rūpību un vērienu, un tās ne tikai vizuāli priecē acis, bet tās ir tik sasodīti kvalitatīvas, kas veiksmīgi darbojas visos spēļu režīmos. Protams, ka milzīgās kartes ir radītas un pielāgotas tieši Conquest režīmam, taču ir tik daudz veidu, kur paslēpties, aizsargāties, lavīties un visādi citādi darboties.

Kartēm var būt pazemes tuneļi, laukā neskaitāmu objektu, kas lieliski kalpos kā aizsegs. Bedres (kā arī kaujas laukā mākslīgi izveidotās bedres), ēku drupas (ko paši spēlētāji ir izveidojuši), zālāji un krūmi, kuros nogulties un ir vienīgais glābiņš no tuvi esošā braucošā tanka. Ēkas jumti un torņi. Citiem vārdiem sakot, cīņa notiek visur gan zem zemes, uz zemes, virs zemes un pat uz ūdens. Un tam visam jāpasakās vienkārši lieliskai kartes dizaina izstrādei, kas Battlefield 4 ir lieliski izveidots un spēles procesā darbojas perfekti. Nebūs tāds mirklis, ka nav nekādu taktisku iespēju apiet pretiniekus, ja viņi ir Jūs stipri ielenkuši.

Jauninājums ir peldēšana zem ūdens, kas lieliski noder, ja kāds sāk atklāt uguni pret tavu karavīru, vai arī tuvumā braucoša pretinieka laiva, kas Tevi ir pamanījusi. Bez tam pa ūdeni ir iespējams šaut ar pistoli, kas ir tiešām vienreizēji, jo nerodas bezspēcības sajūta atrodamies ūdenī, vienīgi pārvietošānās ir lēna un tā ir pārāk atklāta vieta.

Taču atklāta vieta nenozīmē, ka kāds Tevi pamanīs, jo lavīšanās un slēpšanās ir kļuvusi iespējamāka, pasakoties uzlabotajai “ieraudzīšanas” procesam, kad uz ekrāna parādas sarkans trijstūris (atzīmēts pretinieks), kurš kāds no Taviem komandas biedriem ir pamanījis. Tā vairs neatainosies aiz objektiem, tikai atklātā vietā un uz neilgu laiku, kas nāk pretiniekam par labu, ļaujot paslēpties, nevis rādīties visur kā dzīvam mērķim.

Lai vai kā, Battlefield 4 ir taktiska spēle, un DICE to labi saprot, tādējādi dodot iespēju spēlētājiem interaktēt ar kartēs pieejamām lietām, jo lieliskais kartes dizains ir pielāgots teju it visam, mijiedarboties ar spēlētājiem. Proti, spēlētajs vietām var aizvērt durvis, nolaist žalūzijas, telpā izslēgt vai ieslēgt gaismu, nospiest pogas uz vairākām attiecīgām ierīcēm, kas var mainīt procesa gaitu – tās uz ceļa var izlikt barjeras, lai transportlīdzekļi nevarētu tos šķērsot, vai uzspridzinātu torni un citus objektus, kas neļaus snaiperiem atrast lieliskas pozīcijas, un lērum citu lietu un iespēju, kā mainīt situācijas un notikumus kaujas laukā.

Tāpat civiliedzīvotāju atstātas automašīnas reaģēs pret sprādziena vibrācijām vai spēlētāja sadursmēm pret tām – ieslēdzoties automašīnas signalizācijai. Kā arī telpu, kuros var sastapt elektroniskos vārtus, kas signalizē par kādu, kurš to ir šķērsojis, tādējādi infomējot otru spēlētaju, ka viņš te nav vienīgais.

Tie visi ir papildinājumi, un taisnību sakot, Battlefield 4 spēlējas un izskatās līdzīgi Battlefield 3, taču šie papildinājumi kaut kā spēj Battlefield 4 neuzskatīt par Battlefield 3.5 vai kā Jūs to nosauktu, jo Battlefield 4 piemīt vēl kas tāds, ko manas acis iepazina pavisam nesen, un tas ir Levelution.

battlefield-4-7

Levelution ir tiešām kaut kas satriecoš un svaigs šaušanas spēlēs. Tā ir mehānika, kas spēj krasi mainīt vidi un ietekmēt spēlētājus ar apstākļiem. Piemēram, kara darbība notiek uz saulainas salas, kur pūš lēns vējš. Bet pēkšņi skaidrās debesis pāršķeļ tumši zili mākoņi, kas aizsedz sauli un atnes negaisu. Vētra pieņemas spēkā. Šur tur manāmas zibens švīkas un dzirdami pērkona dārdoņi. Viļņi kļūst nevaldāmi, kas sitas pa krasta klintīm. Palicis ievērojami tumšāks un nākas ņemt talkā taktiskās gaismas vai pat naktsredzamība, lai saskatītu pretiniekus. Ūdens transportlīdzekļu pārvietošanās kļūst sarežģītāka. Krūmi, zāle un koki, kas nemitīgi vēja varā plīvo – ar grūtībām ļauj saskatīt pretiniekus.

Vai arī tuksnesis, kurā valda liels karstums un žilbinoša saule, bet attālēs ir manāma liels putekļu mākonis, kas lēnām virzas uz tavu pusi. Tā ir smilšu vētra. Un kad tā ir sasniegusi spēlētājus, viss kļūst kā miglā. Levelution ne tikai maina laikapstākļus no dienu uz nakti (vai otrādi), vai no mierīga laika uz vētru, bet arī sabrūk ievērojami debesskrāpji, dambī izveidojas caurumi, lietus līst tik pamatīgi, ka ūdens līmenis ceļas. Un daļu no nosauktā var izraisīt paši spēlētāji, nevis Levelution mehānika. Turklāt tas viss notiek reālā laikā.

Es pieļauju, ka vēl neesmu visu redzējis pēc nospēlētām 50 stundām, ko piedāvā Levelution, bet tas tiešām aizrauj un padara spēles procesu daudz reiz interesantāku. Pieļauju, ka Battlefield 4 izlaišanas dienā tas arī tika lāpīts neskaitāmu reižu, ņemot vērā, ka tas ir jauninājums un sarežģīta, potenciāla mehānika.

Šķiet, ka ir jātuvojas nobeigumam, un to varētu nobeigt – beidzot uz konsolēm (PlayStation 4 un Xbox One) ir iespēja spēlēt 64 spēlētājiem ar 60 kadriem sekundē. Jāatzīst, ka vietām kadra skaita kritums ir jūtams, it sevišķi, kad serverī atrodas 64 spēlētāji, kas ir tikai saprotami. Taču ir arī tādi reti gadījumi, kad uz dažām sekundēm spēlē kadru kritums nokrīt tik zemu, ka gluži traucē spēles procesam. Bet, kā jau minēju, tas notiek ļoti reti.

Pieverot tai ar aci, jāatzīst ,ka tā ir pilnīgi cita veida pieredze, ko konsolisti var izbaudīt. Turklāt grafiski spēle izskatās vienreizēja. Vide ir daudzkrāsaina un koša, spēles apkārtne ir ļoti detalizēta, tik detalizēta ka mežainākās vietās kādu guļošu karavīru saskatīt ir neiespējami (snaiperiem tā ir paradīze). Skaņa ir apburoša, tā ir reālistiska gan šaujamieročiem, gan transportlīdzekļiem un visam kaujas laukam notiekošajam atbilstoši. Biju pat pārsteigts, ka skaņa ir atbilstoša arī tādos nostūros, kā caurulēs, kuros var sadzirdēt dobjas, neskaidras atbalsis.

Battlefield 4 piedāvā tikai nelielu ieskatu, ko mēs vēl varam sagaidīt no nākamajām topošajām next-gen videospēlēm, it sevišķi, no nākamā Battlefield!

Raksta autors: Skhen

Informācija par spēli:

  • Izstrādātāji: EA DICE
  • Izdevēji: Electronic Arts
  • Žanri: Pirmās personas šaušanas
  • Platformas: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, PC
  • Iznākšanas datums: 2013. gads, 29. oktobris
  • Vecuma ierobežojums: +18

Konsoles.lv vērtējums:

Battlefield 4

Battlefield 4
8

Battlefield 4 ir lieliska spēle, un DICE ir vairākkārt apliecinājuši, ka Battlefield franšīze piedāvā vienu no labākajiem daudzspēlētāja režīmiem, kas ir pieejams spēļu industrijā.

8/10

    Plusi

    • *Daudzspēlētāja režīms, kas neprasa komentārus
    • *Aizraujošā Levolution mehānika
    • *Perfektais kartes dizains
    • *Audiovizuālais noformējums
    • *Iespēja daudzspēlētāja režīmā spēlētājiem ietekmēt procesa gaitu

    Mīnusi

    • *Vājš sižets un to izpildījums
    • *Tehniskā puse, it sevišķi kampaņā

    Autors: Oskars (Skhen)

    Mani sauc Oskars - cilvēks, kuram patīk rakstīt, it sevišķi, par visu, kas saistīts ar videospēļu pasauli. Neprātīgi garšo kafija, bez kā veiksmīgu rītu nevarētu iedomāties.

    Komentēt

    Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir obligāti jāizpilda *