Pirmskats: Horizon Zero Dawn

horizon zero dawn 2

Sony 2015. gada E3 preses konferencē atklāja jaunu spēļu projektu par kuru PlayStation fani ir sajūsmā. Spēle, kas iznāks šogad un kuru par pārsteigumu izstrādā Killzone autori Guerilla Games. Projekts saucas Horizon Zero Dawn, taču paliek jautājums vai sajūsma, vai arī saucamais haips nav pārspīlēts…?

Guerrilla Games jau vairākus gadus sadarbojas ar Sony, piedāvājot Killzone šedevrus, sākot no 2003. gada Killzone līdz pat 2013. gada Killzone Shadow Fall. Un tagad šī studija strādā pie kaut kā jauna, svaiga, oriģināla, pastumjot malā Killzone franšīzi un pievēršoties trešās personas virtuālajai izklaidei Horizon Zero Dawn.

Horizon Zero Dawn ir asa sižeta, RPG, trešās personas video spēle. Sižets risinās tālā nākotnē 3000. gadā postapokaliptiskajā laikā, kur mūsu Zemi ir pārņēmuši ievērojamas kibernētiskas būtnes dinozaura un dažādu dzīvnieku izskatā. Taču to starpā ir saglabājusies arī cilvēce uz izmiršanas robežas, un starp viņiem ir kāda sieviete vārdā Elloja (Aloy), kura centīsies saprast, kas viņa ir, no kā viņa ir cēlusies, un kas bija viņas vecāki.

Elloja sižetas gaitā centīsies to visu noskaidrot, ceļojot pa noslēpumaino Zemi un izpētot interesantus objektus, zīmes, simbolus un māksla darbus, kas dos mājienu par vēsturi un Zemes agrāko dzīvi, proti, par iepriekšējo civilizāciju. Tas ļaus viņai izsprast daudzas lietas un, iespējams, noskaidrot cilvēces katastrofa un robota iemesla būtību, kā arī atklājot vēl lielākas mistērijas.

Spēļu izstrādātāji apgalvo, ka liels uzsvars esot pievērsts pasaules modelim, jo kā nekā Horizon Zero Dawn ir atvērtās pasaules tipa spēle, kuru varēs pilnībā izpētīt. Tā sastāvēs gan no stāviem, sniegu apklātajiem kalniem, gan no smilšu grauda tuksneša, gan no biezajiem džungļiem un dažādām ēku drupām, kur savulaik bija pilsētas, un no daudzām citām lokācijām. Tas ir liels izaicinājums Guerilla Games, jo šī ir pirmā reize, kad spēļu izstrādātāji veido ko tādu – pretstatu linearitātei. Taču jāpiebilst, ka vide vizuāli izskatās diezgan iespaidīga un skaista, noskatoties dažus video vien – par to var pārliecināties.

Horizon Zero Dawn ir iekļauts arī diennakts cikls, kas spēles procesa laikā atainos gaišo dienu un tumšo nakti. Piedevām tas viss tiek papildināts ar dinamiskiem laika apstākļiem, kur attiecīgajā reģionā izpaudīsies citādāk. Proti, tuksnesī vējš var radīt smilšu vētru, savukārt džungļos specīgas lietusgāzes vai biezu miglu, un tā tālāk. Protams, laika apstākļi ietekmēs arī pašu procesu un spēlēšanas stilu, kas spēlētājam var nākt par labu vai par sliktu. Īsumā sakot, spēļu izstrādātāji cenšas panākt ticamu, atmosfērisku un detalizētu pasauli, reprezentējot to futūristiskajā laikā – kāda tad Zeme varētu izskatīties, ja kas tāds patiesi notiktu.

Turklāt, šķiet, ka Elloja ir viena no spēcīgākajām un drošsirdīgākajām sievietēm kāda jebkad ir pastāvējusi, jo viņa ir gatava stāties pretīm ievērojamām mašīnām, kuri var būt gan draudzīgi, gan bīstami, kuru izmēri pat var kardināli atšķirties (roboti jebšu minētās mašīnas var būt gan cilvēka, gan teju vai lielākā dinozaura kāds jebkad staigājis uz mūsu Zemes Amphicoelias fragillimus lielumā), lai tikai rastu atbildes uz neatbildētiem jautājumiem.

Bet tam ir skaidrojums, jo viens no galvenākajiem spēles elementiem ir medīšana, un tas jau norāda uz to, ka, lai izdzīvotu šajos skarbajos apstākļos, Ellojai nāksies ar tiem cīnīties, ņemot vērā, ka šīs mašīnas sastāv no ļoti derīgiem komponentiem kā elektrība un metāls, nodrošinot tām svarīgas dzīvības funkcijas. Tādējādi tos iznīcinot, spēlētājs var iegūt un vākt šos vērtīgos resursus, ko pēc tam izmantot amatniecībā – darinot un uzlabojot dažādus ieročus un rīkus, lai varētu attīstīties, izdzīvot un pieveikt vēl bīstamākus pretiniekus.

Lai vai kā, pati cīņas mehānika ar modernajām mašīnām izskatās spriedzes pilna, un roboti šķietami nav ar pliku roku ņemami. Augstāk redzamajā video pēdējās minūtēs tiek lieliski nodemonstrēta cīņa ar pretinieku. Ir redzams, ka mašīnai piemīt cilvēkam nāvējošas sastāvdaļas, kā dažādi ieroči, kurus var neitralizēt, tos iznīcinot – kā rezultātā mašīna kļūst vājāka un spēlētājam ir lielākas iespējas to uzvarēt. Bez tam var manīt arī robota vājākos punktus, tādējādi viss paliek spēlētāja rokās, kā pārsteigt uzbrucēju.

Kā arī spēlētājs kaujas laikā var izmantot loku, sprāgstvielas, tuvcīņu un speciālu ieroci, kas spēj ierobežot robota kustības. Piedevām Elloja spēj arī dažas mašīnas uzlauzt, padarot tos par saviem kompanjoniem vai kā transportlīdzekli. Protams, video ir tikai neliels ieskats ieroču klāstā, jo noteikti spēlē, spēlētājam attīstoties, pavērsīsies vēl lielākas ieroču modifikāciju iespējas.

Ņemot vērā atvērto pasauli, ir pašsaprotami, ka spēlētājam tiek sniegta lielāka brīvība un vaļu improvizācijai nekā tas ir lineārākās spēlēs. Tādēļ daži Horizon Zero Dawn elementi kā zālāji, krūmi, koki un iepriekš minētie laika apstākļi var būt pozitīvi vai negatīvi spēlētājam attiecīgajā momentā. Respektīvi, pozitīvais – krūmi un zālāji nodrošina lavīšanās iespējas, toties negatīvais – migla un smilšu vētra ietekmē redzamības attālumu. Tālākā rīcība paliek jau paša spēlētāja ziņā, bet cik tā kvalitatīva, cik tās iespējas būs plašas, un kā tas viss kopā darbosies – to varēs pilnībā tikai noskaidrot pašā spēlē.

Darbības norises vieta solās nebūt tukša un garlaicīga. Starp kampaņas misijām klāt nāk arī blakus nodarbes, kurā spēlētājs varēs iegūt vairāk informācijas par cilvēku saglabājušajām ciltīm, kamēr stāsta misijās – pakāpeniski atklājot lielāko šīs Zemes noslēpumu, kā arī izskaidrojumu robotu eksistencei un tai agresīvajai uzvedībai. Nav īsti zināms vai spēles sižetu var ietekmēt un tā gala iznākumu mainīt, zinot faktu, ka spēle piedāvā dialogus starp citiem ne tik nozīmīgiem personāžiem, kurus nejauši varēs sastapt šajā haosu pilnajā plašumā. Proti, dialogu laikā spēlētājiem tiek dota iespēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus, kas ļauj veidot savu dialogu. Tomēr pieļauju, ka tai piemīt tikai neliela nozīme, ļaujot vairāk uzzināt par stāstu un tajā notiekošo, bet nenoliedzami tā uzbur spēlētājam arī ilūzijas sajūtu, kas nebūt nav slikti.

Jāpiebilst, ka Guerrilla Games ir atzīmējusi, ka Horizon Zero Dawn dabā reāli eksistē robotu mežonīgā dzīve un to likumi, jo kā nekā, šī rase valda pār Zemi un cilvēki nonākuši savas kultūras pirmsākumos, dzīvojot ciltīs. Taču spēlētājs var uzdurties dažādām interesantām situācijām, kuru viņš pats nav izraisījis un nav bijis tam par iemeslu, jo šajā pasaulē noris sava ekosistēma, un mašīnas savā starpā var ko nesadalīt – beigu beigās var izraisīties to starpā pat plosīšanās. Tikmēr citi medīs savā barības ķēdē vājākās elektroniskās būtnes. Pec tā var secināt, ka šajā pasaulē būs sava vienreizējā, unikālā, savdabīgā dzīve, kas spēlētājam varētu sagādāt aizraujošu, varbūt pat vēl neredzētu piedzīvojumu, iejūtoties tā laika izmisuša cilvēka ādā.

horizon zero dawn 3

Grafiski spēle burtiski mirdz mūsu acīs, un nenoliedzami, ka tā būs viena no skaistākajām video spēlēm, kāda izstrādāta. Robotu detalizācija ir lieliski veidota, meži un pārējās vietas izskatās satriecoši un dabiski. Apgaismojums dažbrīd pārsteidz un ir acīm tīkams, ne velti spēļu izstrādātāji ir teikuši, ka Horizon Zero Dawn izmantos PlayStation 4 Pro tehniskās iespējas un to potenciālu, kā 4K izšķirtspēja un HDR atbalsts.

Nobeigumā varu sacīt, ka Horizon Zero Dawn ir spēle, kura nonākusi daudzu cilvēku uzmanības lokā. Tiesa, tai piemīt sava veida oriģinalitāte ar interesantu ideju, kur cilvēki tic tās formulai, radot savus vienreizējos priekštatus kāda būs spēle. Arī mani ir pārņēmusi neliela sajūsma par šo intrigas pilno projektu, taču jāņem vērā, ka savu lomu spēlē arī mārketings, demonstrējot un rādot no produkta to labāko, tāpēc nevajadzētu likt pārlieku naivas cerības un ļauties lielām fantāzijām. Laikam kļūstot vecākam, palieku arvien skeptiskāks pret video spēlēm, taču jebkurā gadījumā, novēlu veiksmi Guerilla Games un lai galu galā spēle ataisno savu demonstrējumu.

Informācija par spēli:

  • Izstrādātāji: Guerilla Games
  • Izdevēji: Sony Interactive Entertainment
  • Žanri: Asa sižeta, RPG
  • Platformas: PlayStation 4
  • Iznākšanas datums: 2017. gads, 28. februāris

Avoti:

Autors: Oskars (Skhen)

Mani sauc Oskars - cilvēks, kuram patīk rakstīt, it sevišķi, par visu, kas saistīts ar videospēļu pasauli. Neprātīgi garšo kafija, bez kā veiksmīgu rītu nevarētu iedomāties.

1 thought on “Pirmskats: Horizon Zero Dawn”

  1. Pre-order laika atskaite jau ir palaista…
    Pagaidam shi ir manis gaididaka spele uz sho bridi un ceru,kad nebushu taja vilies.

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir obligāti jāizpilda *