Analīze: Cyberpunk 2077 šaušana ir salīdzinoši viduvēja

27. augustā Cyberpunk 2077 tematā foruma lietotāji Dundukss un Lukijs uzbūra intrigu ap šo spēli, jo viņi painformēja, ka spēļu izstrādātāji straumē dažādus kodus, kurā it kā slēpjas pavedieni par Cyberpunk 2077. Un kā par pārsteigumu, beigu beigās iznāk 48 minūšu spēles process, kas liek aizdomāties par šaušanas kvalitāti…

Ir pagājis ilgs laiks, kad beidzot redzam Cyberpunk 2077 darbībā, jo pirmo reizi šo spēli atklāja 2012. gadā. Taču gadu vēlāk iznāca pirmais tīzeris, kas nedēļas laikā sasniedza 12 miljonus skatījumus.

Pēc tam iestājās pamatīgs klusums, līdz brīdim, kad Cyberpunk 2077 tviterī (2018. gadā, 10 janvārī) paradījās ziņa “*beep*”, kas lika sarosīties visiem spēles interesentiem. Un šī gada E3 2018 (Electronic Entertainment Expo) tika laists klajā pirmais spēles treileris.

Treileris ļauj gūt priekšstatu par to, kāds būs Cyberpunk 2077, kā tas izskatīsies un kāda ir pasaule. Tiesa, spēle vizuāli izskatās skaista, bet tajā pašā laikā vardarbīga, samaitāta, atainojot to, kāda (sliktākajā vai labākajā gadījumā) varētu būt cilvēces nākotne.

Un tad negaidītais 48 minūšu spēles process. Jau pirmajās minūtēs video komentētājs mūs iepazīstina ar šo spēli, ka tas ir pirmās personas, RPG, atvērtās pasaules tipa. Notikumi norisināsies nākotnē 2077. gadā, Night City, Kalifornijā. Un, protams, to izstrādā atzinību guvušie The Witcher veidotāji CD Projekt RED.

Jāatzīst, ka spēļu izstrādātāji ir patiesi ieguldījuši milzīgu darbu pie prezentācijas. Viss, ko skatītājs redz (detaļas, sistēmas, modernitāti) – var noticēt, ka atrodas tajā laikmetā. Pirmām kārtām tādēļ, ka uz savas ādas var izjust riebumu, nepatiku, neizpratni vai kādu citu attieksmi pret redzēto. Kā nekā, mūsdienu cilvēkam tas ir kas neētisks un nepieņemams, piemēram, kad sievietei noņem galvu, lai tajā iebūvētu kameru. Speciālu kameru, kas spētu tālākus objektus pietuvināt, ko cilvēka acs nespēj. Tajā pašā laikā orgānos implentēti dažādi svešķermeņi, lai cilvēks dzīvotu labāk. Citiem vārdiem sakot, Cyberpunk 2077 cilvēka dabiskais ķermenis šķietami vairs neeksistē, kur organisms lielākoties sastāv no sarežģītām tehnoloģijām.

Moderna un tehnoloģijas pilna ir arī Night City lielpilsēta. Tās detalizācija ir apbrīnojama. Katrs objekts un elements ir futūristisks – ielas, ēkas, tirgus, tāpat kā cilvēku apģērbi, automašīnas un ieroču atainojums. Bez tam civiliedzīvotāju demonstrējums izskatās iespaidīgs – liels cilvēka pūlis, un katrs indivīds ar savu mērķi, pārvietojas pa Night City metrapoli. Turklāt video komentētājs atzīmēja, ka “mēs cenšamies izveidot visticamāko cilvēku pūli un komunikāciju kāda nav bijusi citās atvērtās pasaule tipa spēlēs.”

Bet, kaut arī vizuālā prezentācija spēlē izskatās cienījami, man māc bažas par spēles procesu. Nepārprotiet, RPG elementi izskatās tīri interesanti, bet apšaudes ir visai statiskas. Proti, tai trūkst plūdums, kad ierocis tiek tēmēts, šauts, vai pārlādēts. Prasās, lai šī mehānika būtu dinamiskāka gluži kā Battlefield 1, kur animācijas apšaudēs ir salīdzinoši plūstošas, atainojot vieglāku un plūstošāku pārēju starp ieroča pārlādēšanu, izmantošanu un mainīšanu.

Jā, iespēja palēnināt laiku klišejiško šaušanu padara stilistiskāku, bet ne ko jaunu vai neredzētu, it sevišķi, ja šaušanas mehānika ir smagnēja, kurā saskatāmi pārrāvumi un nav aizstātas ar papildus animācijas fragmentiem.

Iespējams Cyberpunk 2077 tā nav prioritāte, un uzmanība tiek vairāk vērsta uz Night City reprezentāciju drūmajā nākotnē, naratīvu, cilvēka interakciju, RPG un grafisko pusi. Tas nebūt nav slikti, bet apšaudes ir tā spēles sastāvdaļa (viena no būtiskākajām), ko spēlētājs izmantos itin daudz.

Turpretī jāatzīmē, ka video komentētājs vairākkārt piebilda “viss, ko jūs redzat, ir izstrādes stadijā, kas var mainīties laika gaitā.” Bet diezin vai spēle stipri mainīs to, kas līdz šim parādīts. Taču uzlabojumus spēles procesā (gameplay) gan varam sagaidīt. Cerības pilns, ka uzlabojumi tiks veikti arī pie šaušanas. Bet ja nē, tas būs trūkums, vismaz pirmās personas šaušanas spēļu kontekstā. Jebkurā gadījumā Cyberpunk 2077 ir liels potenciāls kļūt par vienu no vērtīgākajām videospēlēm līdz šim.

*Sniedz mums atbalstu, abonējot Patreon*

Lasītāj, ja tev patīk tas, ko redzi un vēlies mūs atbalstīt – abonē Patreon, jo tā ir iespēja mums augt, izveidot Latvijā lielisku videospēļu ziņu mediju un tev piedāvāt interesantāku un labāku saturu. Paldies!

Author: Oskars Miķelsons

Mani sauc Oskars - cilvēks, kuram patīk rakstīt, it sevišķi, par visu, kas saistīts ar videospēļu pasauli. Neprātīgi garšo kafija, bez kā veiksmīgu rītu nevarētu iedomāties.

2 thoughts on “Analīze: Cyberpunk 2077 šaušana ir salīdzinoši viduvēja”

  1. Nepiekritīšu, spēlei vēl pat nav relīzes datuma. Iespējams vēl pagaidīsim gadu, vai pat vairāk. Piemēram Metro, kura demo bija E3 bija nespēlējams un šaušana bija drausmīga, kā šaut ar koka gabalu 😀 Trīs mēnešu vēlāk, tā jau ir pilnīgi cita spēle (to saka visi kas atkārtoti tikuši pie demo).

  2. Necro_Bob, kam tu tieši nepiekrīti? Zinu, ka spēles relīze nav zināma, un to, ka neanalizēju pilnu spēli, bet gan 48 minūšu spēles procesa video.

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *