Vai Days Gone spīdošais kronis ir kritis?

Tā vien šķiet, ka Days Gone ir pagājis malā, un ļāvis citām spēlēm mirdzēt. Tiesa, zombiju atainojums pirms diviem gadiem bija kas vienreizējs, taču laika gaitā citas zombiju spēles sāk piedāvāt ko līdzīgu. Vai Days Gone nav to visu pārāk noildzinājis?…

2016. gadā pirmo reizi atklāja Days Gone. Nekas sevišķs. Atvērtā pasaules tipa spēle. Lieliska grafika. Un tas arī viss. Izņemot vienu lietu, ko spēlmaņi ar savām acīm nebija redzējuši. Proti, kad tev uzbrūk simtiem zombiji vienlaicīgi.

Šis aspekts tieši izcēla Days Gone potenciālu. Medijos vien nespēja aptvert, kā spēles reālajā procesa laikā var atainot tik daudz pretinieku. Piedevām tas viss izskatās plūstoši un ticami.

Videospēļu portāls Gamesradar apgalvo, ka spēles laikā spēlētājam var uzbrukt veseli 500 zombiji vienlaikus. Ja tas notiek, tad iespēja izdzīvot ir visai niecīga. Tādēļ spēlētājs ir aprīkots ar dažādiem šaujamieročiem, motociklu un, it sevišķi, ar savu prātu. Proti, tevi ieraugot, neskaitāmie zombiji dzīsies pakaļ, taču, tev ir iespēja viņus mānīt. Aizlavināt strupceļos, un izmantot vides elementus kā benzīntankus (kur visus šos trakos uzspridzināt), aizvērt ēkām durvis un citas stratēģiskas rīcības.

Bet rodas jautājums, vai zombiju spēļu tematika nav pārlieku nodrāzta un vai Days Gone nav nokavējis savu uznācienu?

Technobuffalo intervijā Days Gone radošais direktors Džons Garvins (John Garvin) sacīja, ka “nav daudz tādu atvērtās pasaules tipa zombiju spēles.” Lūk, viens no aspektiem, kādēļ šāds projekts tiek izstrādāts, kā arī tas liek domāt, ka uzmanība nav vērsta tikai uz zombijiem, bet arī uz spēles pasauli. “Tev tiešām būs jāpavada laiks šajā pasaulē, lai to izprastu,” atzīmēja Dž. Garvins.

Dž. Garvins arī piebilda, ka Days Gone pasauli cenšas izveidot dinamisku, kas izaicina spēlētājus. Protams, arī nav aizmirsts stāsts. “Mēs cenšamies izveidot lielbudžeta (AAA tipa) spēli ar attiecīgu naratīvu, kurā tu vadi galveno varoni Džonu – viņa episkajā stāstā,” saka Dž. Garvins.

Acīmredzot Days Gone izstrādātājiem SIE Bend Studio ir savs skatījums, kā viņi saskata šo zombiju spēli, un kā tas atšķirsies no citiem. Iespējams, mēs varētu sagaidīt ko interesantu un tiešām neredzētu zombiju žanru lauciņā. Bet, iespējams, ka 2016. gads bija tas īstais laiks, kad šo spēli vajadzēja izdot.

Kādēļ vajadzēja ātrāk izdot? Pirmām kārtām tādēļ, ka pirmais atklāšanas video radīja veiksmīgu intrigu un sajūsmu topošajiem pircējiem, kuru uzturēt vairākus mēnešus ir visai sarežģīti. Otrām kārtām – pēdējā laikā iznāk vairāku līdzīgu zombiju spēles, piemēram, World War Z (paredzēts izdot 2019. gadā, tāpat kā Days Gone). Tā arī piedāvās neskaitāmus, nevaldāmus zombijus reālā laikā, kas savā ziņā konkurē ar Days Gone. Līdz ar to Days Gone vairs neizceļas ar šo fenomenu. Tā kronis vairs tik spoži nespīd kā 2016. gadā. Teiksim, spēļu izstrādātāji (vai izdevējs Sony Interactive Entertainment, vai kāds cits asptāklis) ir pārāk ilgi vilcinājušies. Tā rezultātā spēle kļūst mazāk vērtīgāka.

Ar ko tagad Days Gone izceļas?

Avoti:

*Sniedz mums atbalstu, abonējot Patreon*

Lasītāj, ja tev patīk tas, ko redzi un vēlies mūs atbalstīt – abonē Patreon, jo tā ir iespēja mums augt, izveidot Latvijā lielisku videospēļu ziņu mediju un tev piedāvāt interesantāku un labāku saturu. Paldies!

Author: Oskars Miķelsons

Mani sauc Oskars - cilvēks, kuram patīk rakstīt, it sevišķi, par visu, kas saistīts ar videospēļu pasauli. Neprātīgi garšo kafija, bez kā veiksmīgu rītu nevarētu iedomāties.

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *