Uzmini nu: Modern Warfare 4 var būt nākamā Call of Duty spēle

Modern Warfare Remastered ļāva grafiski spīdēt deviņus gadus vecai spēlei un uz brīdi arī visai sagurušajai Call of Duty franšīzei. Tāpēc ir tikai loģisks šodienas minējums, ka Modern Warfare 4 jau ir ceļā pie mums, spēlētājiem…

Konsoles.lv startē rakstu sērija „Uzmini nu”, kas caur rozā brillēm ļauj palūkoties uz videospēļu industriju 2019. gadā, izdarot brīžiem trakus, bet pamatotus minējumus par to, kas tad varētu notikt (vai drīzāk nenotikt) šajā nozarē šogad.

Ņemiet vērā – neviens (!) šajā rubrikā izteiktais minējums nav oficiāli apstiprināts. Tomēr tie visi ir pamatoti caur neskaitāmām baumām no uzticamiem industrijas avotiem un paredzējumiem, kas, no biznesa viedokļa raugoties, būtu tikai loģiski nākamie soļi. Līdz ar to ir izkristalizējušies septiņi minējumi septiņām dienām, kas ir novērtēti pēc ticamības pakāpēm: neiespējams, zems, vidējs vai augsts.

Uztveriet to kā vienkāršu teoriju. Kā hipotēzi, ko centīsimies pierādīt vai apgāzt. Galu galā teju katrs no mums savā mūžā ir rakstījis pa kādam pētnieciskajam darbam, tāpēc esiet droši, ka katra izvirzītā hipotēze… tfu, minējums tiks izanalizēts, bet nospraustā ticamības pakāpe apstiprināta caur avotiem.

Līdz ar šiem ievadvārdiem šodienas minējums ir…

Uzmini nu: Modern Warfare 4 var būt nākamā Call of Duty spēle

Ticamības pakāpe: Augsta

Pēc manis izliktajām prognozēm par Grand Theft Auto VI tālajā 2023. gadā (ātrākais!), kaut kā taču tie pušumi ir jāsadziedē. Tālāk šajā rakstu sērijā apspriedīsim spēles, kuras noteikti būs šā gada lielākie grāvēji. Viena no tādām – Call of Dutysmīkņāt, lūdzu, gan nevajag.

Tas, ka šogad iznāks jauns Call of Duty, tas nav pieņēmums. Tas ir FAKTS! Tiesa, franšīze ir zaudējusi savus zelta laikus, kad katra jauna spēle no gada uz gadu kļuva par lielāko relīzi visā izklaides industrijā, un no 2009. līdz 2012. gadam lauza dažādus ieņēmumu rekordus.

Pārspēt Call of Duty varēja vien… Call of Duty. Tāpēc tikai loģiski, ka izdevējs Activision to uztvēra kā briesmu saucienu, kad viņu radītais konveijers sāka palēnināt ātrumu. Par spīti tam, pēdējos četrus gadus katra gada pārdotākās spēles tituls tāpat ir piederējis attiecīgajam Call of Duty, kas tajā gadā iznācis.

Franšīzes zelta laikos pārspēt Call of Duty varēja vien… Call of Duty. Tad konveijers sāka palēnināt ātrumu un savu zemāko punktu sasniedza ar Infinite Warfare 2016. gadā.

Pagaidām par viszemāko punktu var uzskatīt 2016. gada novembri. Tobrīd iznāca Call of Duty: Infinite Warfare, kas aizveda spēlētājus tālā, pārāk futūristiskā nākotnē. Šķiet, lidināšanās kosmosā un skriešana pa sienām daudziem cilvēkiem negāja pie sirds, jo drīz pēc tam kompānijas ieņēmumu zvanā pats Activison COO Eriks Hirsbergs atzina, ka Infinite Warfare „nav izdevies piepildīt kompānijas ekspektācijas” (avoti: Thurrot, GameRant).

Viens izgāšanās faktors bija izvēlētā lokācija. Pavisam kas cits, manuprāt – Activision biznesa stratēģija atjaunot kulta klasiku, kas reiz ir aizsākusi šo fenomenu. Tajā pašā 2016. gadā kompānija izvēlējās paņemt slaveno 2007. gada spēli Call of Duty: Modern Warfare, grafiski atjaunot to mūsdienu konsolēm un pārdot kopā ar jaunāko sēriju Infinite Warfare, tādējādi cerot papildus nopelnīt uz nostaļģiju. Notika pretējais efekts – franšīzes fani, saniknoti par šādu soli, izvēlējās neiegādāties Infinite Warfare, jo apzinājās, ka agrāk vai vēlāk visu mīlētā 2007. gada vecā (jaunā) spēle tāpat tiks izdota atsevišķi (pacietību, mans draugs).

Kad tavs vecais mākslas darbs ir tautā vairāk mīlēts, nekā jaunais. Jeb Modern Warfare Remastered!

Pēc manām domām,  ar šādu stratēģiju – izdot atjaunotu 2007. gada videospēli un pārdot to kopā ar 2016. gada produktu – Activision iešāva paši sev, jo pierādījās, ka nostaļģija uzvar novitāti. To šodien apliecina trīs faktori:

Pirmkārt – nav skaidri zināmi Modern Warfare Remastered ieņēmumi, jo tie vienkārši nav publicēti…  vai vismaz nav viegli atrodami. Kurš mākslinieks gribētu atzīt, ka viņa desmit gadus vecais darbs ir tautā vairāk mīlēts, nekā jaunais?

Otrkārt – es izdarīšu mežonīgu minējumu apgalvojot, ka šodien vairāk cilvēku daudzspēlētāju režīmā spēlē tieši Modern Warfare Remastered, nevis Infinite Warfare (Duh!).

Treškārt – pagājušā gada martā daudzi avoti internetā (Forbes u.c.) baumoja par Activision plāniem laist klajā 2009. gada Modern Warfare 2 atjaunoto versiju. Tikai šoreiz bez daudzspēlētāju režīma… Ko?! Kāpēc?

Vēl šobaltdien Modern Warfare 3 lepni sēž tronī kā visienesīgākā franšīzes sērija ar 26.5 miljoniem pārdotu kopiju. Spēle iznāca 2011. gadā.

Ne viss ir tik slikti, kā rādās. Iespējams, ar šo stratēģiju Activision pārliecinājās, ka Modern Warfare ir iecementējusi nemirstīgu vietu spēlētāju sirdīs. Plus vēl fakts, ka tronis kā visu laiku ienesīgākajai Call of Duty spēlei vēl šobaltdien pieder 2011. gada triloģijas noslēgumam Modern Warfare 3 (26.5 miljoni pārdotu kopiju). To visu sasummējot kopā, pavisam loģisks liekas mans minējums, ka šogad dienasgaismu ieraudzīs Modern Warfare 4.

Šo paredzējumu kaldina arī industrijas avoti, pateicoties, kuriem dažādi mediji (Forbes, TNM u.c.) ziņo, ka 2019. gada spēle būs „back to basics” jeb, salīdzinājumā ar Black Ops 4, tā atgriezīsies pie pārbaudītām vērtībām. Tajā atkal būs rodams klasiskais vienspēlētāja režīms, ko papildinās online režīms, daudziem sirdī tuvie zombiji un tiek pat apsvērta doma par Battle Royale komponenti. Protams, šo spēli izstrādās Call of Duty bioloģiskie vecāki – studija Infinity Ward.

Modern Warfare Remastered ļāva grafiski spīdēt deviņus gadus vecai spēlei. Un uz brīdi arī visai sagurušajai franšīzei.

Šeit interesanti pieminēt – 2010. gadā studijai Infinity Ward bija konflikts ar tās spēļu izdevējiem Activision, kā rezultātā vairāki galvenie darbinieki pameta un izveidoja savu neatkarīgu studiju – Respawn Entertainment (sīkāka informācija par konfliktu: Kotaku.com). Kopš tā laika vairāki darbinieki ir atgriezušies no darba Respawn Entertainment atpakaļ pie Infinity Ward (Geoffrey  Smith, Joel Emslie, Mark Grigsby u.c., atsaucoties uz informāciju viņu CV LinkedIn profilos). Protams, tas negarantē, ka jaunā spēle sevī iemiesos to pašu nostaļģiju, ko agrākās sērijas. Tomēr Infinity Ward noteikti centīsies atgūt savu modžo, kuram pateicoties tā radīja panākumiem bagātākās un slavenākās franšīzes daļas (Call of Duty 2, Call of Duty : Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2).

Call of Duty pārstrāde. Jeb trīs gadu ražošanas cikls, ko dala trīs studijas. Attēlam ilustratīva nozīme.

Skatoties ilgtermiņā, būtu arī loģiski paredzēt, ka trīs studijas, kas ražo katra savu Call of Duty, sakārtotu franšīzi, taisnīgi sadalot arī laika posmus savā starpā:

  • Sledgehammer Games – pagātne jeb WWII
  • Infinity Ward – mūsdienas jeb Modern Warfare
  • Treyarch – nākotne jeb Black Ops

Vienīgais jautājums, kas atliek – isn’t damage already done?

Vai pa šiem gadiem, kuru laikā franšīze ir tikusi haotiski mētāta uz nākotni, tad pagātni, tad atpakaļ uz nākotni… Modern Warfare nav zaudējusi lielu daļu savu uzticamo fanu bāzi?

Nākamajā rakstā runāsim par studijas Infinity Ward minēto atvasi – Respawn Entertainment un tās plāniem šim gadam.

*Abonē Patreon un saņem ekskluzīvas lietas*

CIENĪJAMAIS LASĪTĀJ, ja tev rūp tas, ko darām un vēlies mums palīdzēt attīstīties – abonē Patreon, jo tā ir iespēja mums Latvijā izveidot nopietnu videospēļu mediju un tev piedāvāt interesantāku un labāku saturu. Paldies, visiem, kuri atbalsta. Tas mums daudz nozīmē!

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *