Apskats: Resident Evil 2 Remake – lūk, šī ir izdzīvošanas spēle

Resident Evil 2 Remake es patiesi izjutu izdzīvošanas garšu, jo pēdējā laikā neatminos nevienu spēli, kurā jutu, ka tik ļoti trūkst munīcija, aptieciņa, resursi, lai varētu izdzīvot…

Tādēļ man spēlē policijas ēkā nācās pētīt katru stūri, lai atrastu ieročus un visu iespējamo, stājoties pretīm zombiju baram. Un mana kļūda bija tā, ka es izpētei neatveltīju gana laika. Tā rezultātā spēles turpmākajā sižeta attīstībā mocījos ar pretinikiem, mazo dzīvības daudzumu, niecīgu aptveri un spēcīgiem bosiem. Uzveikt viņus prasīja lielu izaicinājumu, ja vien būtu vairāk veltījis laika apbruņojumam.

Tā ir izdzīvošana. Un Resident Evil 2 Remake to ļoti labi piedāvā. Spēļu izstrādātājiem ir veiksmīgi izdevies sabalansēt pieejamo resursu apjomu tā, lai rastu kārtīgu izdzīvošanas sajūtu. Ja nepieļausi manu kļūdu un domāsi uz priekšu, būsi gudrs, attapīgs, atšķetināsi mīklas, taupīsi resursus un maksimāli meklēsi tos – spēle tevi par to apbalvos.

Zombiji ir visreālistiskākie, kādus esmu redzējis videospēlēs. Kā viņi pārvietojas, kā viņi izdvešs skaņas, kā viņi cenšas tev tuvoties un saķert, lai tevi apēstu. Piedevām tu nekad nezināsi, vai zombiju, kuru nupat nošāvi, tiešām ir beigts, jo viņš piepeši var piecelties. Pat guļot var saķert tavu kāju. Tas viss rada šaubas un baiļu sajūtu.

Zombiji ir visreālistiskākie, kādus esmu redzējis videospēlēs.

Slaktēt zombijus ir tik pat ticami, kā vizuāli paši zombiji, jo redzēsi, kā zombijs tiek savainots ar svina lodēm un kādus ievainojumus tas atstāj viņu ķermenī. Viņam var nokrist roka, kāja, izšķīst galva vai daļa miesas. Tu pat vari saredzēt detalizēti iekšas kā orgānus, asinsvadus, smadzenes un citas lietas.

Baiļu aura ir jūtama, bet ne izteikti. Resident Evil 2 Remake nevar īsti nodēvēt par šausmu spēli, bet gan vairāk kā izdzīvošanas spēle ar šausmu elementiem. Tomēr spēlē ir daži baiļu momentu, un jāatzīst, ka tikai vienu reizi spēlē tiešām nobijos.

Šaut ir vienreizēji. Katra netrāpītā lode ir kā sāpe pēcpusē, jo apzinies, ka tikko izniekoji ko vērtīgu. Tādējādi katrs atrastais resurss ir kā dzimšanas dienas dāvana. Turklāt šeit spēle automātiski nesaglabā tavu padarīto, izņemot dažas vietas. Proti, ja tu nomirsti, sāksi pēdējo reizi no tās vietas, kur spēli manuāli saglabāji.

Spēles stāstam ir liels potenciāls, taču diemžēl gan Leona, gan Klēras vēstījumam nav piesātinājuma un pilnības. Tādēļ es sižetu un stāsta reprezentāciju vērtēju diezgan viduvēji, jo lielākoties to centās vēstīt un skaidrot atstātās cilvēku piezīmes nevis pats sižets, kā arī komunikācija starp parsonāžiem dažreiz ir savāda un notikumam neatbilstoša. Piemēram, avarē helikopteris, un Leons komunicē ar Klēru tā, it kā helikopteri katru dienu triektos mājās. Tajā pašā laikā daži dialogi ir neveikli un neizklausās visai loģiski, jo saspringtajās situācijās tie tiek izteikti pārāk maigi un mierīgi, kas man neļāva noticēt tam, kas notiek.

Kaut arī Resident Evil 2 Remake ir salīdzinoši lineāra spēle, tā tomēr piedāvā šauru atvērtu pasauli, kurā tev nāksies pārvietoties no viena gala uz otru, un bieži vien nāksies atgriezties vienā un tajā pašā vietā, lai atrisinātu kādu mīklu. Jāsaka, ka tas nedaudz kaitināja, bet tiklīdz es tiku tālāk, un spēju saprast, kā es šo šķērsli varu pārvarēt – mani pārņēma gandarījuma sajūta.

Tieši spēles geimplejs un izdzīvošanas aspekts ir tas, kas Resident Evil 2 Remake spēli izceļ visvairāk.

Jāatzīmē, ka mīklas nav vieglas. Tās mēdz būt sarežģītas, un vienu reizi izmantoju pat palīdzību internetā, jo maldījos ilgi un dikti. Bez tam, priekšmetus, kurus tu atradīsi ir liela nozīme, jo ar tiem nāksies darīt ko vairāk, ne tikai tās vākt, bet arī pētīt, kas sevī var slēpt kādu pavedienu problēmas un mīklas risinājumam.

Lieliski ir tas, ka sev līdzi var ņemti ieročus un resursus tikai ierobežotā daudzumā, jo man visu laiku ir jāpiedomā, kādas lietas ņemšu sev līdzi, no kurām atteikties vai atstāt savā mantu kastē. Ieročus ir iespējams uzlabot, kā arī kombinēt resursus, lai no tā izveidotos citi resursi kā pretinde, lodes pistolei, bisei, automātam un citiem labumiem.

Žēl, ka Leona un Klēras stāsti atkārtojas uzdevuma izpildē. Tiesa, tie atšķiras ar lokāciju un mīklu risinājumu veidiem, bet tikai ar nelielām izmaiņām. Tas, atklāti sakot, traucēja un nogurdināja, jo tas tika darīts jau iepriekš. Bet mani tas kaut kā spēja raisīt interesi, lai uzzinātu vairāk par stāstu gan no Leona, gan no Klēras perspektīvas.

Galu galā es varu teikt, ka Resident Evil 2 Remake ir cienīgs rīmeiks oriģinālajai Resident Evil 2 1998. gadā. Kaut arī sejas animācijas ir neveiklas, dialogi neloģiski, nepieminēsim komunikāciju starp personāžiem un citām nepilnībām, kopumā process ir interesants, kam sekot līdzi. Taču tieši spēles geimplejs un izdzīvošanas aspekts ir tas, kas Resident Evil 2 Remake spēli izceļ visvairāk.

*Abonē Patreon un saņem ekskluzīvas lietas*

CIENĪJAMAIS LASĪTĀJ, paldies, ka esi šeit ieradies un lasi manus darbus. Mani tas priecē un es to novērtēju! Bet, ja tu vēlies atbalstīt mani, palīdzēt Konsoles projektam attīstīties – abonē Patreon, jo tas ir lielākais atbalsts, ko tu man vari sniegt. Tas ir atbalsts, kas ļautu Latvijā radīt stabilu videospēļu mediju. Es vēlos pateikt lielu paldies visiem, kuri mani atbalsta caur Patreon! Tas man nozīmē daudz! Paldies!

Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 Remake
7.4

Resident Evil 2 Remake ir lieliska izdzīvošanas spēle, kas liks tev izjust, cik vērtīga ir katra atrastā lode.

7.4 /10

Plusi

  • Baiļu atmosfēra
  • Izdzīvošanas aspekts ir stipri jūtama
  • Zombiju reālistiskais atainojums
  • Šaušana un cīņa ar zombijiem ir spriedzes pilnas

Mīnusi

  • Neveiklas seju animācijas
  • Brīžiem neloģiski dialogi
  • Leona un Klēras uzdevumi atkārtojas

Author: Oskars Miķelsons

Mani sauc Oskars, un es mīlu no rītiem iedzert kakao. Tas man palīdz skaidri domāt un rakstīt, lai es neietu auzās ar saviem videospēļu rakstiem :).

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *