Pirmskats: uzklausi, pirms pērc Days Gone

“Manī ir izveidojusies skepse pret Days Gone stāstu, jo video un mārketings mani nav pārliecinājis, ka tas būs dziļš un baudāms – visdrīzāk vājākais spēles punkts, kam ir pievērsta vismazākā uzmanība”…

GEIMPLEJS

Kaut arī Days Gone neizceļas ar ko inovatīvu starp citām spēlēm, jo arī šeit ir jācīnās, jāšaudas, jābrauc un jābēg, bet, kas to padara īpašu ir zombiju (saucas freakers) daudzums. Proti, tev neuzbruks 10 vai 20 zombiju, bet veseli 300 zombiji vienlaikus. Toties vienā no pēdējiem treileriem radošais spēļu direktors Džons Gravins atklāja, ka spēlētājam var uzbrukt līdz pat 500 zombijiem. Es spēlē neesmu ko tādu pieredzējis, tādēļ varu tikai iedomāties, kā tikt galā ar pustūkstotis zombijiem, ja man dažreiz sagādā grūtības novākt 8 sliktos puišus GTA Online.

Jāatzīst, ka Days Gone process ir vienkārš un klišejisks – klusām lavies vai atklāti uzbrūc un šauj. Izklausās garlaicīgi, jo to esam darījuši citās spēlēs. Bet, tas, kas man ļoti patīk ir geimpleja stils kopumā, jo daudzi elementi un animācijas asociējas ar Uncharted 4, it sevišķi, šaušana un motociklu braukšana.

Radošais spēļu direktors Džons Gravins atklāja, ka spēlētājam var uzbrukt līdz pat 500 zombijiem.

Gan kaušanās, gan šaušana kopumā atstāj labu iespaidu, jo, cīnoties, mēs varam izmantot dažādus paņēmienus, saķert pretinieku, izmantot beisbola vāli un citus. Šaut ar bisi, pistoli, liesmu metēju, spridzināt, braukt ar moci un vienlaikus šaut. Tas viss pasniegts ar tādu dinamisku un plūstošu darbību, kas ļauj tīkami izjust šos procesus uz savas ādas.

Ja suns ir cilvēku labākais draugs, tad spēles galvenā varoņa Dikensa labākais čoms būs motocikls. To varēs pilnībā mainīt un uzlabot gan vizuāli, mainot krāsas un citas lietas, gan tehniski, aprīkot ar papildrīkiem un ar jaudu. To, ko esmu redzējis video, tad jāsaka, ka braukšanas vadāmība izskatās salīdzinoši labi. Tādēļ priecē, ka spēļu iztrādātājiem rūp fizika un realitāte, jo viņi ir apgalvojuši, ka ar Days Gone vēlas piedāvāt reālistisku pieredzi.

GRAFIKA

Days Gone grafiski ir skaista spēle, par to nav šaubu. Lieli plašumi, kalni, upes, sniegs, tālumā saskatāmi daudz egles un citu veidu koki. Spilgti atmiņā ir palicis video, kur saule sāk rietēt, un varēja redzēt, kā sarkanā saules gaisma apgaismo egles virsotnes. Tas izskatījās skaisti. Līdz ar to, tas ļauj noprast, ka Days Gone virtuālā pasaule ir dabiska, reālistiska un ticama vieta.

STĀSTS

Šī ir kategorija, kas liek man raizēties. Tā gribas domāt, ka Days Gone stāsts būs kā vientuļais akmens jūras krastā. Nav nekas daudz zināms par vēstījumu, un treileri tikai uzbur vai mēģina uzburt kaut kādu ilūziju, ka spēlei ir labs stāsts. Bet, cik tas ir dziļš un kvalitatīvs? Jā, Dikensam ir/bija sieviete, kuru apprecēja, bet šķiet, ka tās ir tikai atmiņas un pašā spēlē šī meitene neuzradīsies. Tikai fragmentāri. Kā tas strādās un kā tas piesātinās naratīvu?

Interesanti, kā tas viss apvienosies – Dikensa pagātne un tagadne. Vai mums nāksies lēkāt starp šiem laika posmiem? Vai mēs vairāk iepazīsim Dikensa pagātni nevis tagadni? Kaut arī man ir šaubas par sižetu un stāstu, sev melotu, ja neteiktu, ka personāži liekas labi izveidoti, detalizēti, rūpīgi un galvenais, ticami.

Sejas animācijas nerada nekomfortabilitāti, kā, piemēram, The Division 2 beta, kur mute savādi un dīvaini kustējās. Tas ir smieklīgi, ja ko tādu redzam 2019. gada videospēlei.

Iespējams, Days Gone būs drāma, kas mūs emocionāli saviļņos vai liks mums raudāt. Iespējams, Days Gone stāsts ir vienkāršs un prasts, kas liks mums žāvāties, bet geimplejā būsim ar platām acīm un pultīs iekrampējušies. Taču, vismaz pagaidām, manī ir izveidojusies skepse pret Days Gone stāstu, jo video un mārketings mani nav pārliecinājis, ka tas būs dziļš un baudāms – visdrīzāk vājākais spēles punkts, kam ir pievērsta vismazākā uzmanība.

KOPSAVILKUMĀ

Es jau kādu laiku atpakaļ rakstīju “Vai Days Gone spīdošais kronis nav kritis?“, jo, šķiet, ka spēlei vajadzēja iznākt ātrāk jau 2016. gadā. Pieļauju, ka tanī brīdī mēs visi bijām pārsteigti par geimpleja demonstrēšanu, kā Dikenss cīnās pret neskaitāmiem zombijiem un vidē izmanto esošus objektus.

Tagad liekas, ka radītā sajūsma ir pazudusi. Vismaz es to nejūtu. Es nejūtu, ka Days Gone ir kas sevišķs un vērtīgs kā es to jutu 2016. gadā. Bet Days Gone ir visas iespējas sevi pierādīt un mani pārliecināt 26. aprīlī, kad spēle ekskluzīvi iznāks uz PlayStation 4 konsoles.

Starp citu, PlayStation Store par brīvu ir pieejams Days Gone dinamiskā bilde (dynamic theme) un profilu (avatar) bildes. Paldies saku Eking, jo viņš mani par to painformēja Patreon Konsoles lapā Days Gone melnrakstā.

Lasi vairāk par Days Gone:

*Sniedz atbalstu Konsoles.lv caur Patreon*

CIENĪJAMAIS LASĪTĀJ, paldies, ka esi šeit ieradies un lasi manus darbus. Ja tu vēlies mani finansiāli atbalstīt, palīdzēt Konsoles projektam attīstīties – abonē Patreon (1.98$ jeb ~1.74 € mēn.) ,jo tas ir lielākais atbalsts, ko tu vari man sniegt. Tas ir atbalsts, kas ļautu man nodarboties profesionāli ar Konsoles.lv un Latvijā radīt stabilu videospēļu mediju. Tas man daudz nozīmē. Paldies.

Author: Oskars Miķelsons

Mani sauc Oskars, un es mīlu no rītiem iedzert kakao. Tas man palīdz skaidri domāt un rakstīt, lai es neietu auzās ar saviem videospēļu rakstiem :).

2 thoughts on “Pirmskats: uzklausi, pirms pērc Days Gone”

  1. Es gan domāju savādāk.
    Mana interese un sajūsma ar katru jaunu traileri tieši vēl vairāk pastiprinās, kā tas bija 2016 gadā.

Leave a Reply to Andris Cancel reply

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *