Apskats: Control – tavas smadzenes apgriezīsies otrādi

Pabeidzot Control stāstu, mana galva bija “dulla”. Es nespēju aptvert, kas notiek, un vai vispār kaut kas notika. Neatminos pēdējo reizi, kad spēle mani psiholoģiski ir ietekmējis tā, ka pēc iziešanas jūtos kā apstulbuša muša ap medu…

Tur ir tas sāls. Control ir dziļa psiholoģiska spēle ar stāstu, kas tevi ievelk, rada neskaitāmus jautājumus, un tu gaidi atbildes. Taču nekā. Iespējams neesmu tik apķērīgs, vai arī, spēle ir jāspēlē atkārtoti un jāseko līdzi katram sīkumam. Bet vienu varu teikt, tu apjuksi vairākas reizes.

Neatminos pēdējo reizi, kad spēle mani psiholoģiski ir ietekmējis tā, ka pēc iziešanas jutos kā apstulbuša muša ap medu.

Tieši stāsts un apjukums bija iemesls, kas noturēja manu interesi spēli iziet līdz galam, jo izmisīgi gribēju zināt, kā viss atrisināsies un beigsies. Turpretī par spēles pasauli nevarētu tā teikt, kaut arī tā ir skaista un noslēpumaina, tas nav elements, ko gribētu pastiprināti pētīt, jo tajā trūkst dziļuma. Dziļuma, kas piesaistītu manu uzmanību. Tādējādi ļoti retu reizi es apstājos, lai uz dažām sekundēm paskatītos apkārt.

Konsoles.lv

Līdz ar to esmu priecīgs, ka spēlē ir iekļauta teleportēšanās jeb Fast Travel, kas ļāva tulītēji nokļūt no viena gala uz otru. Kādēļ priecīgs, i drit vai nazīt? Tādēļ, ka spēles karte ir drausmīgi sarežģīta. Sazin kurš jampampiņš to ir zīmējis, bet es vairākkārt maldījos un dusmojos uz to nolāpīto karti, jo, kā izrādās, man pretī ir siena, bet karte rāda ko citu. Knapi noturējos, lai savu kontrolieru nemestu pret savu televizora ekrānu.

Sazin kurš jampampiņš to ir zīmējis, bet es vairākkārt maldījos un dusmojos uz to nolāpīto karti.

Grafika ir salīdzinoši laba un ne ar ko diži neatšķiras no citām videospēlēm. Tiesa, apgaismojums spēlē brīžiem izceļas, un ir baudāmi to vērot. Bet kopumā Control vizuāli nepārsteidz. Izņemot dažas vietas, kas liks tev pie sevis teikt, oho, tas gan izskatās skaisti.

Konsoles.lv

Taču jāatzīst, ka grafikā ļoti pieklibo īsfilmiņu atainojums, jo cilvēku sejas ir prasti izveidotas, tās ir nedabiskas, statiskas. Tādēļ man grūti ticēt šiem virtuālajiem cilvēkiem, ko redzu savā ekrānā. Vienīgais elements, kas mani iepriecināja, bija acis. Iedomājies, es novēroju, kā digitālajam cilvēkam, piemēram, galvenajai varonei Džesijai acu mirkšķināšanas ritms mēdz mainīties. Respektīvi, acis dažreiz mirkšķinās ātrāk, dažreiz lenāk, un dažreiz pat vairākas reizes sekunžu laikā. Piedevām arī acu piemiegšana un citi veidi. Tā rezultātā tas nedaudz izglābj situāciju un ļāva uztvert personāžus nopietni.

Interesanti, bet īsfilmiņās es nepamanīju, ka personāži veiktu izteiktas ķermeņu kustības, jo lielākoties viņi sēdēja vai stāvēja uz vietas. Tas ir dīvaini un garlaicīgi, kā arī liels mīnuss, jo radīja acīmredzamu samākslotu komunikāciju. Tā vietā, spēlētājam ir jāblenž tikai uz cilvēku sejām un dažreiz tuvplānā jāskatās Džesijas acīs.

Visinteresantāk paliek apšaudes laikā, jo spēle prot radīt spriedzi, kas liks tev iespringt un uztraukties.

Geimplejs ir ļoti vienveidīgs, lielākoties ir jāskrien, jālec, jāšauj un jāizmanto pārdabiskās spējas. Tas nav nekas jauns, taču veids, kā paranormālās spējas ir atainotas Control ir visai aizraujoši. Sākot ar objekta pacelšanu un mešanu ar vienreizējo skaņu. Turpinot ar maģisko ieroču pielietošanu, kas spēj pārvērsties par citiem šaujamieročiem kā pistole, bise, automāts un raķešmetējs. Un beidzot ar Džesijas spējas attīstīšanu kā vairogs, lidošana un tā tālāk. Bet visinteresantāk paliek apšaudes laikā, jo spēle prot radīt spriedzi, kas liks tev iespringt un uztraukties. Turklāt vēl spraigāk kļūst, kad esi pamatīgi savainots, jo šeit tavas dzīvības neatjaunosies, bet pašam būs tās jāatjauno.

Konsoles.lv

Jā, vienveidīgumu daļēji izglābj mīklas, kuras, atklāti sakot, ir ļoti viegli atrisināmas. Bet viss pārējais geimpleja process ir vienkāršs un garlaicīgs, jo darbības atkārtojas – ej tur, dari to.

Vislielākais spēles minūss ir tehniskais stāvoklis.

Vislielākais spēles minūss ir tehniskais stāvoklis – spēle raustās, īsfilmiņu pārējas uz nākamo ainu nav gludas, un tas bojā spēles kopējo iespaidu. Jūtamu raustīšanos un kadru skaitu kritumu var izjust laikā, kad notiek apšaude ar vairākiem pretiniekiem.

Control nav domāta visiem. Tā nav izcila un neko jaunu nepiedāvā. Izejot spēli, ir labi redzams, ka spēļu veidotājiem Remedy Entertainment pietrūkst resursu, un kā viņi ir slēpuši nepilnības. Taču, tas, kas izceļ Control un vērts vērst uzmanību ir psiholiģiskais stāsts, kas tavas smadzenes apgriezīs otrādi. Vismaz ar mani tā notika.

Paldies par spēli saku psx.lv.

Konsoles.lv darbību atbalsta LoveGame.lv

*Sniedz atbalstu Konsoles.lv caur Patreon

Control

Control
6

Control ir dziļa psiholoģiska spēle, kas liks tev apjukt vairākas reizes un uzdot sev neskaitāmus jautājumus "kas pie joda te vispār notiek"?

6.0 /10

Plusi

  • Psiholoģiskais stāsts, kas raisa interesi un tīkamu apjukumu
  • Dažas vietas vizuāli ir baudāmas
  • Pārdabiskās spējas izmantot ir aizraujoši

Mīnusi

  • Geimplejā nav krasu dažādību, tas ir ļoti vienveidīgs
  • Spēles pasaule ir salīdzinoši tukša, par spīti, tās noslēpumainībai
  • Tehniski spēle raustās un kadru skaitu kritums ir nestabils
  • Cilvēku sejas ir atainotas vājā līmenī

Author: Oskars Miķelsons

Mani sauc Oskars, un es mīlu no rītiem iedzert kakao. Tas man palīdz skaidri domāt un rakstīt, lai es neietu auzās ar saviem videospēļu rakstiem :).

5 thoughts on “Apskats: Control – tavas smadzenes apgriezīsies otrādi”

    1. Heī, priecē te kādu komentāru redzēt, paldies, Andri! 🙂

      Acīmredzot mans apskats deva tev vēl lielāku skaidrību no spēles atturēties 😀 .

    1. “Reti, kuru interesē” tas ir jūtams no skatījuma skaita vien. Bet nu, Control ir jauna un aktuāla spēle, kā arī man bija iespēja to uzspēlēt, un kādēļ lai gan neizveidotu apskatu. Noteikti ir daļa cilvēki, kuriem ir interese par šo spēli.

      Turpmāk arī centīšos par jaunajām spēlēm veidot apskatus (ceru, ka trāpīsies arī spēles, kuriem interesēs lielāku skaitu cilvēku 🙂 ).

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *