Apskats: Nioh 2 – nolāpīts moku kambaris, un Team Ninja, ejiet dillēs!

Konsoles.lv

Es vairs nekad savā mūžā nespēlēšu Nioh 2! Pirmo reizi savā spēļu karjerā veidoju apskatu spēlei, kuru neesmu izgājis. Priecājos, ka atmetu spēlei ar roku un pievērsos kam citam…

Izsmiekls. Šī spēle pārbauda tavu pacietību, un mani nervi ir čupā. Sazin cik reizes miru pie vienkārša pretinieka.

Lai izietu vienu līmeni, tas man prasīja vairākas stundas, dažreiz pat dienas, ja vēlos vēl tajā līmenī bosu uzvarēt

Kaitinošākais ir tas, ka, ja tu tiec pie bosa un pie viņa nomirsti, tu sāc no pēdējā kontrolpunkta (checkpoint) nevis no vietas, kur bija boss. Turklāt, vienmēr, kad tu nomirsti, visus pretiniekus, kurus novāci pa ceļam, atkal ir dzīvi un tev atkal nogurdinoši viņi ir jānogalina, lai tiktu pie lielā ienaidnieka. Taču atradu labāku veidu – vienkārši viņus ignorēt un bēgt. Kapēc nevar vienkārši sākt spēli tieši no vietas, kur ir boss? Tas ietaupītu manu dārgo laiku.

Konsoles.lv

Kāds man teiks “bet, Oskar, tu jau neproti spēlēt, tur vajag prasmes”. Tās ir tīrākās muļķības. Kādas tur prasmes? Spēle ir veidota sistemātiski nevis dinamiski, proti, boss un pretinieki uzvedas kā mehānismi, kuri veic noteiktus, ieprogrammētus sitienus noteiktajā laikā. Tajā nav plūduma, lai cīņa būtu daudzpusīga, bet gan pamatīgi iestudēta.

Miršu simts reizes, lai bosu iepazītu, un tad cerēt uz veiksmi, ka viņu pieveikšu

Ko es ar to visu gribu teikt? Ja tu esi jauniņais un pirmo reizi spēlē Nioh 2, tu sapratīsi, ka pretinieku var uzveikt tikai vienīgi tad, kad esi viņu iepazinis. Tad zināsi, kad izvairīties, likt bloku un sist. Tas prasa laiku. Vienmēr, kad tieku pie jauna bosa, sākumā neko viņam nevaru izdarīt, bet miršu simts reizes, lai viņu iepazītu, un tad cerēt uz veiksmi, ka viņu pieveikšu. Tā šī spēle ir veidota. Viss ir tavā atmiņā nevis procesā. Un tas ir galīgi garām. Spēlē noteicošais ir veiksme nevis prasmes.

Kāds man ieteica pamēģināt kooperatīvo režīmu, kur otrs spēlētājs var nākt palīgā. Noteikti tā ir vieglāk, bet dzirdot to, ka aiz, laikam, septītā bosa (nolāpīta pūce), ko nevaru patlaban novākt, ir vēl citi bosi – lika man saprast “paldies, nē!”.

Konsoles.lv

Tomēr jāatzīst, ka, lai arī spēle ir sasodīti grūta, nomācoša un ne manai gaumei, tā tomēr piedāvā izaicinošas bosu cīņas. Katrs boss ir unikāls un katrs atšķiras ar uzvedību. Tādēļ ir interesanti meklēt pretiniekos vājākās vietas, taču, kaitinošā pretinieku iestudētā kaušanās mehānika tevi ātri vien nogurdina, ka vairs vienkārši negribi spēli spēlēt.

Katrs boss ir unikāls un katrs atšķiras ar uzvedību

Jā, spēlē arī ir stāsts, bet diezgan vājš, un nav pasniegts interesanti. Kaut kāds japāņu murgojums…, taču ar interesantiem kultūras elementiem. Godīgi sakot, vēstījums mani neaizrauj, jo naratīvs ir klišejisks – viss notiek ap spēku.

Arī grafika ir visai viduvēja. Vēl sliktāk, ja izvēlies spēlēt uz Action Mode, jo vizuāli spēle kļūst izplūdusi, un spēle darbojas ar 60 kadriem sekundē. Savukārt Movie Mode piedāvā spēli spēlēt 30 kadriem sekundē, bet ar lielāku detalizāciju, labāku apgaismojumu un spēle kļūst krietni skaistāka.

Konsoles.lv

Nioh 2 spēle ir domāta cilvēkiem, kam patīk sevi izaicināt. Cilvēkiem, kuriem patīk virtuāli mirt un spēlēt vienu to pašu vietu līdz vemšanai, kamēr izdodas tikt tālāk. Atzīšu, kad uzveicu bosu “kaķi”, man pārņēma liels prieks un gandarījums, jo šķita, ka esmu ko vienreizēju paveicis. Bet, mani atgrūž tas, ka kārtējo reizi tev jaunais boss ir jāiepazīst no nulles un tā nolāpītā pretinieku cīņas mehānika, kas darbojas pēc vienveidīga ritma, izved no pacietības. Pakaļā, bļāviens! Ejiet bekot! To pasakot, tagad jūtos krietni labāk.


Pasūti Nioh 2 (54.99 EUR) caur LoveGame.lv

Paldies par spēli saku PlayStation Latvija un Ogilvy

Nioh 2

5.8

Tavi nervi būs čupā. Tu lamāsies. Iespējams, aiz dusmām salauzīsi kontrolieri, jo Nioh 2 spēle ir sasodīti grūta, kurā ir jāuzsmaida veiksme, lai spēlē tiktu tālāk. Tas ir nomācoši, nogurdinoši un garlaicīgi.

5.8/10

Author: Oskars Miķelsons

Mani sauc Oskars, un es mīlu no rītiem iedzert kakao. Tas man palīdz skaidri domāt un rakstīt, lai es neietu auzās ar saviem videospēļu rakstiem :).

10 thoughts on “Apskats: Nioh 2 – nolāpīts moku kambaris, un Team Ninja, ejiet dillēs!”

  1. Izklausaas peec baigaa meesla.Briinos ka veel kaads shaadas speeles taisa un veel vairaak briinos par tiem kas shaadas speeles peerk.

    1. Spēli par mēslu nenosauktu. Tā ir īpatnēja ar savu odziņu. Taču ar lielu sarežģītību, kur spēļu veidotājiem nerūp spēlētāja ērtums, un šķietami vēlas, lai viņi mocītos.

      Dažiem tas patīk, piemēram, Dark Souls, līdzīga tipa spēle, kas kļuva populāra.

        1. Es tieši brīnos, kā zinātniekiem izdevās iemācīt mērkaķim rakstīt. Ok, ar lielām kļūdām, bet tik un tā iespaidīgi. Kas būs tālāk- mērkaķi par prezidentu? Oh, wait…

  2. Tātad 100 reizes cīnīties ar bosu, lai iepazītu tā uzbrukumus un cīņas gaitu, tavuprāt ir veiksme nevis iegūtas prasmes?
    Izklausās jocīgi.

    1. Sc00f, 100 reizes jāmirst pie bosa, lai saprastu, kā viņu uzvarēt. Un, kad esi to sapratis, jācer uz veiksmi, lai pieveiktu, pat ja tev ir iegūtas tās prasmes.

  3. Viens no sūdīgākajiem apskatiem kādu esmu redzējis savā dzīvē. Ja pašam rokas aug no pakaļas un ir grūības tikt pāri bosiem un ir kkadas antipātijas “in general” pret šo žanru nenozīmē ka spēle ir sūds. Iesaku apskatīties lielos apskatniekus un pamācīties kā veidot spēļu apskatus,jo šo izlasot liekas ka to ir rakstījis 4.klases skolnieks. Sorry par kritiku.

    P.S Lielie apskatnieki Game spot un IGN dod 9 un 8 šai spēlei. Metacritic 85.
    P.S.S Pats vispār vispār šāda tipa spēlēs nespēleju.

  4. Spēle ir DarkSouls, BloodBorne, Sekiro, Nioh, Surge un tamlīdzīgo faniem. Kā tas ir bijis no soulsborne žanra sākuma, kritiķi spēli cels saulītē, puse geimeru vaimanās un ienīdīs, otra puse fanos. Tas ir specifisks žanrs domāts spēlētāju kategorijai, kuriem patīk mežonīgs izaicinājums, kurai izaicinājums un uzvaras garša ir svarīgāka par stāstu vai vizuālo noformējumu. Līdzīgi kā spīdranerus ne visiem lemts saprast. Ieraksti jebkuras no augstāk minēto spēļu daļas nosaukumu wikipedia un paskaties awards un kritiķu novērtējumu. Un tad palasi kā stīmā un citos forumos čaļi raud un vaimanā. Var spēlēt spēles bet var tak arī skatīties interaktīvās filmas ar šad tad vajadzību nospiest pogu (Uncharted sērija piemēram). Katram savs.

  5. Es ka Dark Souls un Bloodborne veterans, kurš arī pabeidza Nioh I un uzvarēju visus opcionalus bosus, esmu apvainots ar tadu apskatu.

    Tādam spēlem manuprāt geimplays un visas mehanīkas nāk pirmaja vietā. Bet par to bija stastīts tikai ka “grūti”, spēle tomēr ir domāta lai iemacit spēletaju ka cinities un būt spejigām adapteties visam situacijam. Kļūt par videosamuraju! Spēle ir domāta būt grutai, un kritizēt spēli par to kā atbilst marketinga kampanijai kā ir grūta, ir tas pats ka kritizēts pipparu par to ka ir ass.

    100 reizes pie viena bosa tas ir too much, šeit ar visu cieņu pret autoru trukst spēletaja prasmes šada veida spēlem! Git Gud!

    Esmu parliecināts ka spēlei ir jaunas mehanikas, jaunie ieroči un t.t. Bet par to nebija pastastīts diemžel. Ar ko atšķiras Nioh 1 un 2?

    Sorry, bet 5.8 tas varētu but autora Nioh2 spēles prasmju līmenis, Nioh2 ir vērts vismaz 7.5!

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *