Oskara domas: homoseksualitāte, noplūde, fanu dusmas neliedz The Last of Us Part II gūt lielus panākumus

Konsoles.lv

Daļa The Last of Us Part II cienītāji ir vīlušies spēles stāstā. Saka, ka tā ir muļķīga, drausmīga un sabojā visu, ko piedāvā spēles pirmā daļa. Citi brēc, ka Ellija ir homoseksuāla, kurai patīk meitenes nevis puiši…

Es saprotu jūs. Mums katram ir aizspriedumi un attieksme pret lietām, kas mums patīk un kas nē. Kas mums ir pieņemami, un kas nē. Proti, geji un lesbietes šķietami ir kas traks un vājprātīgs. Stāstā, kur jāpiedzīvo stipras emocijas, neētiskas lietas liek justies savādi, un tādēļ vēstījums ir galīgi garām.

Taču paskatāmies uz The Last of Us Part II no citas puses. Liksim pie malas mūsu uzskatus, kas ir pareizi un nepareizi, jo The Last of Us Part II stāsts un spēle kopumā tomēr ir pasniegts salīdzinoši meistarīgi.

Sākot ar to, ka vienubrīd tu ienīsti vienu tēlu. Vēlāk tu to tēlu iemīli, un vēlāk nonāc tādā situācijā, ka vairs nesaproti, kas notiek un kuram tēlam tu beigu beigās vairāk jūti līdzi.

Problēma jau ir manī, kā es uztveru konkrēto situāciju nevis videospēlē, kas to vēsta

Man patīk The Last of Us Part II naratīvs, jo tas lieliski parāda, kādi var būt cilvēki nekontrolētā pasaulē. Nāves tiek demonstrētas pavisam vienkārši un ātri bez aizķeršanās. Izvelk pistoli un nošauj. Izvelk nazi un nogalini. Nevis, kā citās videospēlēs vai filmās, kur kāda varoņa nāve tiek pārspīlēti pasniegta – jāvēro, kā viņš lēnām mirst.

Jā, man arī ir sava nepatika pret lietām, ko piedzīvoju The Last of Us Part II un šķita “kas tas par sviestu?”. Problēma jau ir manī, kā es uztveru konkrēto situāciju nevis videospēlē, kas to vēsta. Bet izkāpjot laukā no savas subjektīvās interpretācijas, es redzu, ka spēļu veidotāji Naughty Dog ir ieguldījuši milzīgu darbu. Godīgi sakot, neatminos nevienu spēli, kas liktu manam ķermenim reaģēt tā, ka vairākas reizes ar roku saķēru muti aiz šoka un riebuma.

Iespējams, Nīls Drakmens izmantoja šādu tehniku, lai apzināti liktu faniem izjust dažādu veidu emocijas. Viņš kā rakstnieks un stāsta autors noteikti zina metodes, kā naratīvu padarīt ievērojamāku un kā spēlēties ar spēlētāju jūtām. Būsim atklāti, Nīls Drakmens vēlas pastāstīt stāstu, taču, lai labāk nopelnītu un stāsts būtu neierastāks, tajā iekļaušu lietas, ko iepriekš videospēles nav piedāvājušas. Un tad viņš apzināti domā, ko es varu darīt ar šiem tēliem, lai cilvēki manu vēstījumu atcerētos.

Noplūde, homoseksualitāte, uzdrīkstēšanās naratīvu padarīt provocējošāku faniem ir atslēga

Domāju, ka tieši noplūde, homoseksualitāte, uzdrīkstēšanās naratīvu padarīt provocējošāku faniem ir atslēga, kas raisa lielu diskusiju ap The Last of Us Part II. Un tas tikai veicina tēlu veidošanu un uzticamību geimeru vidū, lai cilvēki šo spēli pirktu. Daži neapmierināti kliedz, ka spēli nepirks, bet beigu beigās videospēle noķer tavu uzmanību un nonāk tavās rokās. Teikšu, ka uzmanību un panākumus, ko gūst The Last of Us Part II ir pelnīti, jo tā ir viena no unikālākajām spēlēm, ko esmu spēlējis un viena no lielākajiem meistardarbiem videospēļu industrijā.

Lai arī ko fani teiktu, The Last of Us Part II ir kļuvusi par visātrāk pārdotāko PlayStation 4 ekskluzīvo spēli, pārdodot triju dienu laikā vairāk par 4 miljonu kopijām.

Pievienojies man Patreon


Pasūti The Last of Us Part II (57,99 EUR) caur LoveGame.lv

Author: Oskars Miķelsons

Videospēļu žurnālists un liels kakao dzērājs.

21 thoughts on “Oskara domas: homoseksualitāte, noplūde, fanu dusmas neliedz The Last of Us Part II gūt lielus panākumus”

  1. Ļoti jēdzīgs raksts, Oskar, lielā mērā piekrītu tam, ko raksti.
    Taču nedomāju, ka fanus (es to skaitā) sadusmo seksuālā orientācija, vai ādas krāsa, manuprāt, tam vienkārši spēlē nav jābūt uzsvērtam, drīzāk pilnīgi neitrālam. Šajā gadījumā es to redzu kā tīru propagandu.
    Spēle ir lieliska, taču sabojāta atsevišķu elementu dēļ, bez kuriem varēja iztikt.

  2. Kaadi tur lieli panaakumi ja ir paardotas paari par 110 miljoniem PS4 konsoles un tikai chetriem miiljoniem interesee shii speele tad man neliekas ka tie ir lieli panaakumi.

    1. Un cik šo spēli būs izspēlējuši pēc gada? 1)Retais pērk spēli startā
      2)tu domā visiem ps4 īpašniekiem šī spēles žanrs interesē?

    2. Tu pilnīgs duraks esi? 🙂 Tu salīdzini pārdotās konsoles ar pārdoto spēļu skaitu? Pašlaik TLoU2 ir pelnošākā PS4 spēle.

      1. Duraks izskatās esi tu, runa iet par to ka procentuāli maza daļa spēles iegādājass startā, tas nenozīmē ka spēle ir slikta un to grib tikai tie 4 miljoni.

          1. Es tachu biju domaajis ka 106 miljoniem PS4 iipashnieku taa speele neinteresee vai arii vinji gaida ka nokritiisies cena jo pa 60 EUR to meeslu vinji nepirks.

  3. Es ar esmu no tajiem kas neķer spēles pašā sākumā, lai gan ļoti to gribētu, bet nu man personīgi liekas par spēli maksāt 60 eiriki ir neprāts! 😀 Vienmēr palasu atsauksmes un rewiev paskatos, lai saprastu vai vispār gribās pirkt. Bieži vien esmu nenopircis spēles vispār, jo beigās izrādās baigi sliktās un tad ir whuu, labi ka neiegrābos. Lasot visus komentus par The Last of us 2, ka daži cepjas, ka spēlē ir sačakarēts stāsts un utt, neliekas, ka būs kautkas tik traks, tieši pretēji, gribas zināt, kas un kā un tp šī spēle ir must have sarakstā. Piekrītu Oskaram, tas ir tieši tā, katram prāts strādā savādāk un uztveram lietas caur savu redzējumu. Un man liekas, ka spēli nopirks vēl daudzi ps4 lietotāji.

      1. Es pilnīgi noteikti neesmu LoU2 mērķauditorija, man spēles patīk, nevis šie interaktīvie stāstiņi. Bet grūti paklusēt – Nascar, Tevis piesauktais skaitlis 106. mil konsoļi ir pārdotās konsoļu vienības. Visos reģionos. No iznākšanas brīža. To skaitā arī ir tie e-bay loti ar beigtajām konsolēm, visām tām kuras mētājas lombardos, visām tām kuras ir pārstrādātas ziepjutraukos vai mētājas interneta veikalu noliktavās. Vēl absurdāku ciparu pielīdzinājumam izvēlēties nevar. Piemēram 2018 gada decembrī PS+ bija 36mil abonenti. Nav nemazākā jēga minēt, cik tad liela ir patiesībā aktīvo PS4 lietotāju bāze. Spēli tikko pēc iznākšanas ir nopirkuši 10% no ekonomiski aktīvajiem lietotājiem, Naugty Dog svin, peldās naudā, dzer šampi un šauj “hlapuškas”, mārketologi un mediji “spridzina internetu”, investori sit plaukstiņas, kamēr NASCAR ierēc par neveiksmīgo tirgu un nevienam nevajadzīgo spēli. Vecīt, nevis spēle ir mēsls, bet tava analītika. Citiem vārdiem sakot, būtu labāk paklusējis.

        1. 1)Nu labi labi paarliecinaaji.2)Tomeer pa vairaakaam dienaam noskatiijos krieva Gideona walkthrough un par speeli domas mainiijaas.Ne viss patika bet meesls arii nav.Staasts speelees man uztrauc vismazaak taapeec shito var pieciest bet pareejais speelee kuraa viss balstiits uz izdziivoshanu bija labaa liimenii.Vareeja buut iisaaka un mazaak taa resursu vaakshana plus mazak tie zombiji un speelee buutu ok.

    1. Andri, domāju, ka Nīls Drakmens to arī vēlējās panākt.
      Teikt prasti “mēsls” var uz jebko, taču paskaidrot kādēļ “mēsls” ir cita lieta.

      1. Oskar, es varu paskaidrot savu skatījumu, kapēc es tā saku.
        Džoils un Ellija ir TLOU seja, šedevrs, ko spēles veidotāji radija.
        Part2 viņi paši iznicināja šedevru, ko paši reiz radīja. Džoilu jau uzreiz izslēdza, Elliju atstāja otrā plānā, spēles seju! Ne jau skaistā bilde TLOU rada pa šedevru, bet gan to seja… Tapēc mans viedoklis ir tāds, kāds tas ir.
        Ja spēle būtu ka atsevišķa, bez pirmās daļas, tad es uz to skatītos savādāk.
        Nu tas tā, isumā sakot.

  4. NASCAR, šī laikam ir pirma reize, ka manas domas pa spēli ar Tevi sakrīt! Stāsta ziņā piekrītu, mēsls, bet pa tiem 60€ es nenožēloju ne centa, ko uz to iztērēju.

Komentēt

Tavs e-pasts nebūs redzams citiem. Atzīmētie lauki ir jāizpilda *