Apskats: Mafia Definitive Edition ir viens liels “bardaks”

Konsoles.lv

Dzirdēju tenkas, ka oriģinālā Mafia spēle ir sasodīti laba. Spēle, kuru atcerēsies uz mūžu. Taču, spēlējot Mafia Definitive Edition rīmeiku, uzburtā ilūzija noslīka ūdens dzelmē…

Tehniski videospēle ir sačakarēta. Spēļu izstrādātāji Hangar 13 nav ar atbildības sajūtu attiekušies pret kvalitāti. Objekti pilsētā pazūd un raustās. Vietām tekstūras izplūdušas un priekšmetiem malas robainas. Vairākas reizes pazuda skaņa. Animācijas saraustītas. To lieliski var novērot, kad galvenais varonis Tomijs kāp mašīnā.

Tieši šīs nepilnības grafikā, animācijās, neskaitāmajos gļukos bojā Mafia Definitive Edition iespaidu. Nespēju spēli pilnībā baudīt. Visu laiku acīs šaujas spēles kļūdas kā asakas.

Konsoles.lv

Grafika, pat, ja tā ir gļukaina, tomēr ir saistoša. Mašīnas spīd un laistās. Pilsēta izskatās skaista un vizuāli to var izgaršot. Rodas ticamība, ka atrodos dzīvā pilsētā, jo arī ļaudis reaģē uz tavām darbībām.

Trīs stundas nospēlēju no vietas, un tas ir rādītājs, cik aizraujošs ir vēstījums

Man patīk stāsts. Tas ir vienīgais iemesls, kā spēle spēja manu uzmanību noturēt līdz galam. Trīs stundas nospēlēju no vietas, un tas ir rādītājs, cik aizraujošs ir vēstījums. Diemžēl naratīva struktūra ir sasteigta. Tā nepiedāvā kopumu, bet gan epizodiskas daļas. Līdz ar to stāsts sniedz daudz jautājumu uz kuriem atbildes nesaņēmu. Piemēram, kādēļ Tomijs vēlas sadarboties ar mafiju? Kā visi viņu tik vienkārši pieņēma savā bandā un tā tālāk.

Viss šķiet pēc bardaka, ko vajadzēja sakārtot

Sižetam ir nepieciešams plašāks izklāsts, jo galvenā stāsta vērtība tikai beigu daļā izteikti atklājās. Ja šo vērtību atklātu jau no sākta gala un pasniegtu padziļināti – tā noteikti iekļūtu manā sirdī. Ņemot vērā, ka šis ir rīmeiks, Hangar 13 varēja uzdrošināties mainīt stāstu un to demonstrēt specīgāk, modernāk uz mūsdienu standartiem.

Konsoles.lv

Es iekodu sev mēlē, lai nelamātos uz spēles kvalitāti. Esmu neapmierināts, jo videospēlei piemīt liels potenciāls. Tā varētu kļūt par gada spēli, ja vien spēļu veidotāji būtu krietni nopietnāk līdz sviedriem darbojošies pie Mafia Definitive Edition, padarot vēl pilnīgāku, inovatīvāku, oriģinālāku. Bet nē, piedāvāsim to pašu Mafia III, to pašu šaušanas mehāniku, tās pašas animācijas un izlaidīsim drausmīgā stāvoklī. Viss šķiet pēc bardaka, ko vajadzēja sakārtot.


Paldies par spēli saku videospēļu veikalam PSX.LV

Pasūti Mafia Definitive Edition caur LoveGame.lv un psx.lv.

Mafia Definitive Edition

6

Mafia Definitive Edition bija iespēja kļūt par kaut ko vienreizēju. Par atmiņā paliekošu mafiju spēli. Žēl, bet spēļu izstrādātāji bezatbildīgi strādāja pie kvalitātes un neieguldīja pietiekami lielas rūpes, lai tas notiktu.

6.0/10

Author: Oskars Miķelsons

Bez mitas rakstu, domāju, organizēju, plānoju, montēju, kasu pauri, lai veidotu foršus darbus "Konsoles.lv". Mīļākais dzēriens, ko ieņemt ir kakao. Un, ja vēl pa rokai ir šokolādes cepumi - es gar zemi.

22 thoughts on “Apskats: Mafia Definitive Edition ir viens liels “bardaks””

  1. Jau pirms video skatīšanās atkal gribu uzdot Oskaram vienu jautājumu. Vai latviešu valoda ir tava dzimtā valoda?

    “galvenais varonis Tomijs kāp mašīnā”,
    “acīs šaujas spēles kļūdas kā asakas”,
    “vienīgais iemesls, kā spēle spēja manu uzmanību noturēt līdz galam”,
    “mainīt stāstu un to demonstrēt specīgāk, modernāk uz mūsdienu standartiem”,
    “padarot vēl pilnīgāku,…”.

    1. Esi atradis savu upuri. Apsveicu. Cerams, ka, Oskaram piesienoties katrā rakstā par kļūdām, arī sevī kompensē kādas nepilnības, citādāk tiešām izskatās, ka to dari bezjēdzīgi.

  2. Pirms dirst uz speeli varbuut uzspeelee PS2 versiju un redzeesi atskjiriibu kvalitaatee.Un njem veeraa ka speele ir gandriiz 20(!) gadus veca.Man ir PS2 versija un cik paskatiijos video no riimeika tad speele ir pietiekami laba prieksh tik vecas speeles un ir pietiekami uzlabota.Plus speeli dabuuji par velti.

      1. Lai varētu objektīvi vērtēt rīmeiku, ir jāņem vērā arī oriģinālā spēle, jo bez tās nemaz nebūtu šī rīmeika un tas galvenokārt tomēr ir radīts lai oriģinālo spēli pietuvinātu mūsdienu spēļu tehniskajam līmenim. Ne visi rīmeiki tik krasi atšķiras no spēļu oriģināliem, un šeit sasniegto nevar pilnībā novērtēt, nesalīdzinot ar to, kas bija oriģinālajā spēlē.

        1. Nevajag “iespringt” uz kļūdām aprakstā. 🙂 Cilvēks izsaka savu viedokli un emocijas tā, kā viņam ērtāk. Mēs, taču, neesam latviešu valodas skolotāji. Galvenais, lai domu var saprast, pārējais otršķirīgi.

          1. Pilnīgi piekrītu, Oskara teksti pa lielam ir nepārprotami un saprotami, kas ir svarīgi. Vēl ir svarīgi, lai teksts nebūtu literāri sauss kā likumi.lv. Ja kāds nepiekrīt, tad veram vaļā Tarantīno daiļradi un ar treknu, sarkanu marķieri labojam visus dialogus un beigās filma zaudēs 1/3 daļu burvības.

          2. Varētu šim piekrist, ja vien Oskars sevi nemēģinātu pozicionētā kā videospēļu žurnālistu. Pat šeit aprakstā šāds izdomājums viņam ir rakstīts.
            Tagad iedomājies kādu no sev iecienītajiem preses izdevumiem sarakstītu šādā stilā ar visām Oskara tekstos atrodamajām gramatiskajām un literārajām šausmām.
            Diez ko baudāmi ko tadu lasīt nebūtu.

    1. Tu sevi, gadu no gada vemjot Oskara rakstu komentāros, esi pierādījis kā absolūtu pamuļķi, kura domāšanas līmenis nav nevienā brīdī spējis pārspēt piecgadnieka. Gugu, gaga. Pēc tā izklausās tavi bezjēdzīgie, teju analfabētiskie šļupsti. Tavam viedoklim nav nekādas vērtības un tu varētu to iebāzt vienā vietā. Vienu brīdi jau biji pazudis, laikam zemeņu vai sēņu raža kaut kur bija jānovāc.

  3. Man ir liels prieks, ka vēl eksistē tādi spēļu apskatnieki, kas uzdrošinās teikt to, ko domā, nevis to, ko daudzi grib dzirdēt.

  4. Ir jābūt drosmei, lai izteiktu ne pārāk pozitīvu viedokli par kulta spēles “remake”. Skaidrs, ka daudziem spēlētājiem tas būs kaitinoši, jo viņi dzīvo “vecās” spēles emociju iespaidā. Un tad tikai, lai kāds pamēģina kaut ko sliktu teikt par spēli. 🙂
    Pats Daniel Vavra arī par spēli izsaka viedokli, kur ir lietas, kas patīk un ir lietas, kas nepatīk.
    Lai gan par spēli ir pārsvarā pozitīvas atsauksmes, tomēr katrs spēli redz savādāk, tāpēc arī viedoklis var būt atšķirīgs.
    Par sevi varu teikt, ka spēli tik un tā iegādāšos, bet darīšu to, kad spēlei būs lielas atlaides.

  5. Godīgi sakot, tas, kas izskatās pēc bardaka, ir autora viedokļa izklāsts..
    “Viss šķiet pēc bardaka, ko vajadzēja sakārtot” – kas tieši, kā tas izpaužās? Spēles tehniskais izpildījums = bardaks? Vai fakts, ka nespēji uztvert spēles pirmo misiju vēstījumu = bardaks? (Pačukstēšu priekšā – iemeslus, kādēļ Tomijs pievienojas Mafijai, var izprast spēles pirmajās misijās)
    Fakts, ka faktiski viss tavs apskats veltīts grafikai, un tehniskajam izpildījumam – man rada bažas par to, kuri tad īsti ir tavi galvenie kritēriji spēlei, pēc kuriem tu nosaki spēles kvalitāti.
    Man par Last Of Us 2 stāstu, it īpaši nobeigumu, radās daudz vairāk jautajumu. Bet, tā kā spēle tehniski ir lieliska, un vizuāli arī – tu to neredzēji, un nejuti, jo vizuālā izpildījuma radītais dopamīns tev liedz domāt par ko citu.
    Un jā, valodas stila kļūdas tik tiešām “šaujac acīs kā asakas” (to lasot, goda vārds, gandrīz apčurājos no smiekliem!). Ja autors sevi sauktu par videospēļu entuziastu, vai jeb ko citu, izņemot žurnālistu – uz to varētu pievērt acis. Žurnālistika ir tomēr tāda profesionālāka nozare, kurā būtu jāievero savi likumi, pat ja tie būtu nerakstītie.

    1. Juri, tu arī meklē internetā visus mazos spriedelētājus un, lai izrādītu kaut kādu autoritāti, vienlaikus cerot uz erekcijas atjaunošanos vienā vietā, šauj gudrus tekstus katrā viņu spriedelējumu materializācijas komentāru sadaļā? Vai tu esi profesionāls žurnālists, kuram ir skaidri visi tie aspekti, kas definē žurnālismu un to, kā un kas būtu jāraksta žurnālistam? Cilvēks, kurš apšauba kāda cita “žurnālisma” spēju, tas būtu jādara konstruktīvi, nevis caur “a manim speele patikaas” prizmu.
      Šeit visiem ir zināms, ka Oskars nav tas labākais tekstu sacerētājs. Kas vēl ir jauns? Vai – tāpat kā Vito – melnu sauksi par melnu, bet baltu – par baltu, šo atklāsmi pasniedzot kā tikai sev piedēvējamu zinātnisku atklājumu?

      1. H, šī lapa šobrīd sevi pozicionē kā videospēļu mediju, un autors, sevi pozicionē kā žurnālistu – ar izglītību jomā, tas tā, starp citu 😉
        Mans mērķis nav kādu aizskart, vai vēl nez ko. Bet neviens, tai skaitā Oskars – neaugs, ja visi viņam glaudīs pa spalvai. Es netaisos aiz sajūsmas spiegt par to, ka kāds redz Latvijā vēl cenšas ko darīt šajā jomā, ignorējot visas nebūšanas, un nepilnības rakstos un to kvalitātē.
        Neesmu profesionāls žurnālists, un, vai man tādam būtu jābūt, lai varētu kritizēt publiski pieejamu rakstu? Šaubos. Ja reiz man savs viedoklis būtu jāizsaka konstruktīvi, tad tam uz raksta autoru vajadzētu attiekties 10x vairāk, bet vai tā ir?
        Un ja reiz vēlies konstruktīvu kritiku..
        “Objekti pilsētā pazūd un raustās. Vietām tekstūras [….] varonis Tomijs kāp mašīnā.” – šādas problēmas ir sastopamas arī tām spēlēm, kuras attiecīgie dzelži nevelk. Vai autors ir pārliecināts par to, ka tā nav konsoles, vai datora dzelžu vaina? Manuprāt, būtu jānorada apskatītā platforma (ps4/ps4 pro/xbox one/xbox one x utml.). Jāpiemin patch esamība/neesamība. Lai nemaldinātu raksta auditoriju.
        “Man patīk stāsts. Tas ir vienīgais […]. Diemžēl naratīva struktūra ir sasteigta. Tā nepiedāvā kopumu, bet gan epizodiskas daļas. […] Piemēram, kādēļ Tomijs vēlas sadarboties ar mafiju? Kā visi viņu tik vienkārši pieņēma savā bandā un tā tālāk.” – šī rindkopa tiešām iedūra sirsniņā. Nu, pirmkārt, ja jau patika stāsts, tad tam derētu pievērst kādu uzmanību..Jautājums par to, kādēļ Tomijs VĒLAS sadarboties ar Mafiju..ir absolūtā nevietā, jo viņš gluži vienkārši ir spiests apstākļu dēļ to darīt – gan nožēlojamās dzīves gan.. x notikuma dēļ. Tā ir gaužām vienkārša atbilde, kuru iespējams gūt jau pašā sākumā.
        Un.. Tāds Mafia Definitive Edition rīmeiks, nemaz nepastāv, varbūt pēc gadiem tikai pastāvēs.
        Un žurnālistikā, uzsvaram būtu jābūt uz faktiem un materiālu izpēti, kas kopā palīdzētu veidot konstruktīvu viedokli.
        Un veiksmi Oskaram pilnveidoties. Nebiju plānojis tik “agresīvi”, kā sanāca, bet nu, ir lietas, kas tiešām kaitina. Taču tas parāda, ka man nav vienalga – tie, pa spalviņu glaudītāji, tik pierāda, ka patiesībā ir pofig gan par rakstu, gan arī par tā autoru. 🙂
        Tāpat arī šis krīt acīs – 7 rindkopas, 5 no tām ir sasaistāmas ar spēles tehnisko izpildījumu.. Ņemot vērā, ka spēlei parasti ir 3 daļas – tehniskā puse, audio/vizuālais noformējums, un stāsts, tad šī raksta sadalījums ir maigi sakot – dīvains.

        1. Nekā agresīva tavā atbildē nesaskatu, turklāt Tev ir pilnīga taisnība, it sevišķi, ja tas, ko apgalvo par Oskara izglītību, ir patiesība.
          Tas, kas šeit ir ievietots, nav spēles apskats. Labākajā gadijumā to var nosaukt par vienas personas viedokli, kas balstās uz subjektīviem argumentiem, kuri visam bonusā lasītājam tiek pasniegti zemā līmenī.
          Ja man būtu 0 zināšanas par šo spēli, tad izlasot/noskatoties šo “apskatu”, šis cipars nemainītos.
          Neviena vārda par to, kas šī ir par spēli, par ko ir stāsts, kas spēlē vispār ir jādara, utt.

          1. Juri un Skoof, parakstos zem katra jūsu vārda!

            Sevi saucot par žurnālistu tomēr uzliekas arī kvalitātes latiņa kura tiek sagaidīta. Šis labākajā gadijumā ir vienpusējs viedoklis, nevis argumentēts un detalizēts spēles apskats.

            Tas pats ar Patreon es tiešam labprāt būtu gatavs atbalstīt latviešu satura veidotājus arī materiāli , bet nu nejau ar šādu kvalitāti. Es domāju ,ka ir likumsakarīgi ,ka no simtiem konsoles.lv lietotājiem tur ir 12 maksājoši patreoni. Es no sirds ieteiktu piesaistīt vēl papildspēkus šim projektam, cilvēkus kuri vēlās veidot apskatus un kuri to var izdarīt kvalitatīvi.

  6. Interesanti, vai Oskars vispār šo visu lasa? Vai ņem vērā kādu ieteikumu, vai tieši speciāli, dara tikai pēc sava prāra?

    1. Spriežot pēc viņa atbildēm un vispārējās attieksmes pret satura veidošanu, ja arī viņš komentārus lasa, tad to dara reti un izlases kārtībā. Vēl joprojām nevar saprast, vai viņš nopietni domā, ka visi negatīvo vai kritisko komentāru muļķi un viņu viedoklis nav vērā ņemams, vai arī kvalitāte viņam ir pilnīgi vienaldzīga. Varbūt viņaprāt savas valodas cienīšana ir “pārlieku liela pareizība un perfekcionisms, tas ir mākslīgi un nav dabiski.”

  7. Spēlējot uz xbox one es nejutu tik daudz gļukus. Bet spēlē bija daudz pārmaiņas vai viņas bija sliktas, vai nē tas atkarīgs, kā katrs to uztver. Misijas ir kļuvušas lineārākas un ar to vieglāk saprast, kas jādara un kur iet. Spēlējot uz classic mode spēle likās vieglāka nekā teju pirms mēneša izietā orğinālā mafija uz ps2 kuru spēlēju uz medium. Vienu gan varu teikt, ka ps2 versija salīdzinot ar 2002 gada datora versiju ir daudz sliktāka.
    MDE Ir atņemtas mazas detaļas, piemēram , ka uzpildes stacijā tev npc neielej degvielu vai nav iespēja izbraukt ar tramvaju. Bet ir nākuši klāt moči ar kuriem nosisties ir tik pat viegli, kā dzīvē. 187 collectiables drusku pa daudz, baigais zajebs vākt, bet tik un tā nepārsit Assassins creed 1. 😅
    Bet kopumā man patika MDE. Mašīnas gāja šķērsām un apkārtne bija dzīvīga. Betona krūmi sūkā.

    1. Werbis, labi tevi saprotu par “collectibles” vākšanu 😀 . Atminos, ka GTA 4 šāvu nost tos 200 baložus pa visu Ņujorku, lai lēnām tiektos pēc platīna trofejas Grand Theft Auto IV. Tas bija vāks! Tagad tos vācu videospēlēs, kas patiesi aizrauj.

      Tavs rakstītais liek noprast, ka Assassin’s Creed 1 tas bija vēl lielāks vāks 😀 .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *