Detroit: Become Human apskats

Konsoles.lv biedru radītie spēļu apskati/ieskati/pirmskati.
Komentēt
User avatar
Eking
*Konsoles VIP persona*
*Konsoles VIP persona*
Komentāri: 652
Joined: 22 Jan 2012 10:28
Location: Rīga

27 Jūl 2018 00:18

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human (turpmāk Detroita) ir Quantic Dream studijas jaunākais projekts, kas paplašina tās iepriekšējo veikumu un turpina pilnveidot Heavy Rain sasniegumus. Detroita izvēļu ziņā ir apjomīga spēle un pat no pirmā acu skatiena nenozīmīgi veiktās izvēles var pilnībā mainīt spēles gaitu. Detroita ir kinematogrāfisks piedzīvojums ar iespēju veidot savu unikālo stāstu.

Spēles darbība notiek Detroitā, Mičiganā (ASV) ne tik tālā nākotnē 2038. gadā, kad tehnoloģiski lielāko daļu darbu veic androīdi, pilsētā valda bezdarbs un cilvēki ir naida pilni uz androīdiem par atņemto darbu un zaudētām iespējām. Tehnoloģiski androīdi ir tik attīstīti, ka tiem var uzticēt dažādus darbus kā vārīt, mazgāt, tīrīt vai jau ļaut pildīt sarežģītākus darbus kā rūpēties par bērniem, strādāt apkalpojošā sfērā, būt par policijas izmeklētājiem vai ja vēlaties .. būt par seksa robotiem. Androīdi pēc izskata ir līdzīgi cilvēkiem tikai ārišķīgi no cilvēkiem pēc izskata sejas malā ir mazs mirgojošs zils vai kādas citas krāsas riņķītis atkarībā no esošā stāvokļa. Androīdus var brīvi iegādāties veikalā un atkarībā no funkcionalitātes tie maksā no pāris simtiem līdz dažiem tūkstošiem dolāru.

Image

Noteikti no treileriem un demo ir zināmi trīs galvenie tēli: policijas izmeklētājs Konors, mājkalpotāja Kara un palīgs Markus. Katram no varoņiem ir uzticēta savs specifisks darbs. Trīs galvenie varoņi atklāj dažādas spēles šķautnes un sniedz dažādas pieredzes spēlējot: trillera cienīgas ainas un spēju atklāt noziegumus demonstrē Konors, drāmu un emocionālo piedzīvojumu sniedz Kara, domāt globāli un mainīt pastāvošo pasaules kārtību piedāvā revolucionārs Markus. Ja kaut kas noiet greizi un roboti ir nepareizi vai kļūdaini ieprogrammēti tie kļūst bīstami sabiedrībai un spēj veikt destruktīvas darbības, tādus androīdus sauc par “deviantiem”. Šādi devianti ir pašpārliecināti un kļūst par jaunu dzīvības forumu ar mākslīgo intelektu, kas jau spēj domāt un spriest ārpus noteiktiem rāmjiem. Detroita aplūko iespējamo konfliktu starp cilvēci un brīvi domājošiem adroīdiem, kas var pieprasīt ievērot savas tiesības, brīvību un izvirza citas cilvēkiem esošas pamata prasības. Daudzi nākotnes pētnieki ir pievērsušiem šādiem jautājumiem, kas notiek, ja mākslīgais intelekts kļūst gudrāks par cilvēku un spēj pieņemt daudz kompleksākus un viedākus lēmumus par cilvēkiem. Spēle uzdodot šādus jautājums un liek aizdomāties. Ja vēlies vari aizpildīt aptauju ar desmit jautājumiem un nevilšus aizdomāties par cilvēka un tehnoloģiju attiecībām. Aptaujas jautājumi un rezultāti ir interesanti, it īpaši pēdējais jautājums, vai Jūs uzskatāt, ka mašīnas kādu dienu varētu attīstīt apziņu. Iespējams nākotnē varētu patstāvīgi attīstīties mākslīgā apziņa un tas ir tikai laika jautājums. Ar CyberLife aptaujas jautājumiem un atbildēm var iepazīties sekojošā saitē.

Image

Detroitas aizraujošajā stāstījumā katra izvēle un rīcība ne tikai nosaka tēlu likteni, bet arī spēles gaitu un iznākumu. Pat maz nozīmīgas detaļas spēles sākumā var būtiski mainīt ritējumu. Izvēles arī piedāvā nokrāsu cik siltas vai aukstas attiecības ar tēliem veidojas kā piemēram Karai ar mazo meiteni Alisi vai detektīva Konora attiecības ar leitnantu Henku Andersonu. Ja veidosiet vēsas attiecības kā Karas ar mazo meiteni Alisi, tad abas var aiziet bojā pat jau spēles sākumā. Izvēloties būt cilvēcīgam, kā arī pievēršot uzmanību detaļām, spēle atalgos ar papildus izvēlēm un ļaus varoņiem izdzīvot līdz nobeigumam. Pirmo reizi izejot spēli biju gandarīts, ka visi tēli izdzīvoja līdz spēles nobeigumam un baidījos kādu pazaudēt - gan galvenos trīs varoņus, gan atbalstošos otrā plāna tēlus. Personīgi visdziļāko emocionālo saviļņojumu sniedza viens no sliktākajiem nobeigumiem saistībā ar Karas un Alises drāmu, taču nevēlos atklāt sīkākas sižeta detaļas, lai katram būtu unikāls piedzīvojums. Iespējams spēlētājs šādu nobeigumu iespēju nemaz nesasniegs un katram pieredze tomēr atšķirsies. Konors ir nosacīti Detroitas galvenais tēls, kas aizejot bojā tiek atjaunots dienestā. Ja Konors aiziet bojā, tad kapu plāksnītes ar androīda modeli un kalpošanas laiku iespējams atrast kuratores Amandas dārzā.

Image

Izstrādātāji mudina nesteigties un baudīt interaktīvo piedzīvojumu, pētīt apkārtējās pasaules detaļas neskrienot garām. Par detaļu ievērošanu un acīgumu spēlētājs var tikt atalgots ar kādu slēgto izvēļu atvēršanu. Ieteiktu neizlaist elektroniskos žurnālus, kas ataino sižeta ritējuma gaitu un aktuālās tēmas veltītas androīdiem, tehnoloģijām un to mijiedarbību ar cilvēku no ekonomiskā un politiskā viedokļa.

Detroitā ir iespēja izvēlēties divas grūtības pakāpes kā kauzālo, lai izbaudītu stāstu, un jau pieredzējušo grūtības līmeni. Uz augstākas grūtības pakāpes ir īsāks reaģēšanas laiks, lai analizētu situācijas un reaģētu atbilstoši, kā arī nedaudz komplicētākas taustiņu kombinācijas un papildus jāizmanto džoistika kustību variācijās. Turklāt veicot izvēles agrīnā spēles stadijā var nobloķēt dialoga iespējas un rīcības izvēles jau vēlākā spēles gaitā. Katrā nodaļā ir parādīta veiktās izvēles blokshēmas diagramma, lai spēlētāji varētu pārbaudīt savu progresu uz izvēles katras nodaļas beigās vai arī no-pauzējot spēli. Spēlētāji var salīdzināt izvēles, ko viņi ir izdarījuši ar citiem spēlētājiem globālā mērogā un aplūkot veiktās izvēles zaru, ko jau ir spēlējuši. Katra vismazākā un nebūtiskākā izvēle burtiski var ietekmēt spēles virzības gaitu un stāsta beigas. Es uzskatu, ka katrai spēlei, kas balstīta uz izvēlēm un tā sekām ir jāpiedāvā veikto izvēļu un seku diagramma, kas pietrūka Heavy Rain. Par veiktām atvērtām izvēlēm spēlētājs pēc katras nodaļas izspēlēšanas tiek atalgots ar punktiem. Par punktiem var atvērt papildus saturu kā galerijas, video un spēles skaņu celiņu, kas vairāk ir kā papildus bonus. Lielisks ir arī sākuma ekrāns ar Karai līdzīgu androīda modeli, kas ik pa brīdim uzdod kādu uzvedinošu jautājumu vai reaģē uz jūsu veiktām izvēlēm.

Image

Grafiski spēles modeļi ir vieni no labākajiem līdz šim izveidotiem. Jo īpaši ir jāatzīmē detalizētā sejas mīmika un žesti. Seja mīmika ir dzīva un izteiksmīga, katrs tēls variējas un izskatās dabiski. Vienīgi vēlētos nedaudz plūstošāku kontroles vadību. Esot dziļam un pārdomātam stāstam, ko būtībā izvēlas spēlētājs, spēle kļūst jēgpilna. Starp citu pirmais spēles prototips un neliela jautājumu demonstrācija ar Karu parādījās jau 2012. gadā. Ejot stāstu nesteidzīgi un pētot var droši pavadīt ap 10-12 stundām, kas ir daudz šāda veida spēlei. Ejot atkārtoti un izvēloties jau savādākas izvēles iespējas var droši pavadīt ap 6-8 stundām un papildus vēl izspēlējot dažādas iespējas, kas netika izvēlētas. Protams ejot atkārtoti var pamanīt stāsta trūkumus, bet tie ir mazsvarīgi un kopumā stāsts ir loģisks ņemot vērā variāciju iespējas. Veicot atkārtotu Detroitas iziešanu spēle ir nedraudzīga un neļauj izlaist jau izietās ainas, ja tiek spēlēts atkārtoti un daudzas izvēles rezultējošās sekas ir tikai pēc pāris nodaļām, kas ir obligāti jāpārspēlē secīgi un nevar pārlekt starp nodaļām. Personīgi Detroitu izgāju divas reizes un vēl pārspēlēju daudzas nodaļas, lai redzētu citas iespējas un iegūtu dažādus iespējamos scenārijus. Tas ir būtiski, ja ir vēlme vākt collectibles žurnālus vai lai iegūtu radikāli pretēji rezultātu pēc veiktās izvēles, tad bez variantiem jāpārspēlē dažreiz pat vairākas stundas starp garām nodaļām. Lai iegūtu platīnu spēli nepieciešamas iziet divas reizes, kas aizņems aptuveni 20-25 stundas, lai izietu 100% un atvērtu visas iespējamās diagrammas un izvēlnes, tas prasīs krietni vairāk laika un pacietības. Es visus iespējamos nobeigumus neieguvu, taču tie ir vairāk kā desmit (ap kādiem astoņiem dažādiem nobeigumiem sasniedzu), tā kā spēlei ir augsta pārspēlēšanas vērtība. Kopumā spēlei ir lieliska stāstījuma struktūra sastāvoša no maziem stāsta nogriežņiem. Vēlētos uzslavēt nozieguma izpētes ainas un piedāvātos interaktīvos dedukcijas risinājumus.

Image

Pavadošā mūzika un skaņu celiņš ir atbilstošs atmosfērai, uzkurina un ir dinamisks pie spriedzes ainām un emocionāls un pēc apstākļiem nomierinošs pie mierīgām ainām. Vēlētos sevišķi uzslavēt trīs galveno tēlu ierunāto aktieru balsis, personīgi visvairāk patika Konora un Karas balss, atšķirīgu un izteiktu pārliecinātu skanējumu sniedza Markus. No otrā plāna aktieriem vēlētos uzslavēt Henka Andersona ierunāto tēlu. Konora mijiedarbība ar Henku demonstrē cilvēka un androīda attiecību veidošana spējas. Henks uzdod trāpīgus un labus pretjautājumus Konoram, kas savukārt kā androīds spēj pieņemt dažādus lēmumu un izdara loģiskus secinājumus. Henks kā cilvēcīgā saprāta daļa ar savām stiprām pusēm un dēmoniem piesauc būt cilvēcīgam un jau pēc piedzīvotām situācijām jautā Konoram, kāpēc tu rīkojies tā un ne savādāk, kāds iemesls šādai rīcībai. Detroita ir spēle par cilvēcību, grūtām morālām izvēlēm un attaisno spēles nosaukumā iekļautos vārdus Become Human vai "kļūt par cilvēku".

Image

Kopējais vērtējums

Detroit: Become Human ir viena no labākajām kinematogrāfiskajām piedzīvojuma spēlēm. Vēl viens teicams ekskluzīvs no Sony. Spēle sniedz neaizmirstamu pieredzi, neatlaiž un liek aizdomāties arī daudzas stundas pēc spēlēšanas. Grafiski un vizuāli spēle ir lieliska, it sevišķi tēlu modeļi un sejas. Protams Detroita nav bez trūkumiem un var būt kritizēta par kustību kontroli, par iespēju izlaist izvēlētās sižeta ainas, kā arī par stāsta viendabīgumu un tēlu kopējo saderību.

Taču Detroita ir viens no labākajiem Quantic Dream darbiem un turpina attīstīt Heavy Rain idejas. Piedāvājot mazliet vairāk izvēles iespējas sižeta virzībā, kā arī uzlabojot vadību savā nākamajā spēlē, Quantic Dream varētu izveidot arī šedevru. Detroit: Become Human noteikti patiks stāstu cienītājiem.

Vērtējums 9/10

Izstrādātājs Quantic Dream
Izdevējs Sony
Direktors David Cage, Benjamin Diebling
Platforma Playstation 4
Izdošanas datums 2018. gada 25. maijs
Image
User avatar
Skhen
Galvenais administrators
Galvenais administrators
Komentāri: 2340
Joined: 11 Sep 2008 20:03
Contact:

27 Jūl 2018 09:52

Izlasīju visu apskatu, un jāsaka, ka sāku nožēlot, kādēļ es vēl neesmu spēlējis šo spēli, jo iepriekšējās divas daļas izgāju, un man ļoti patika.

Godīgi sakot, apbrīnoju tevi, ka šāda tipa spēlei vari dabūt platīnu un eji spēli otru reizi, jo es to vienkārši nevaru izdarīt - Heavy Rain un Beyond: Two Souls ir pārāk emocionālas spēles.

Eking, paldies, starp citu šis jau ir tavs piektais blogs! Visu cieņu! 🙃
Image
User avatar
SkillBillies
Moderators
Moderators
Komentāri: 1017
Joined: 28 Nov 2011 15:06
Location: Rīga

27 Jūl 2018 10:18

Paldies par apskatu! Šo noteikti gribu kaut kad izspēlēt.
Image
User avatar
jaunais
*Konsoles VIP persona*
*Konsoles VIP persona*
Komentāri: 613
Joined: 30 Okt 2015 14:37
Location: Ādaži

28 Jūl 2018 12:51

Skhen wrote:
27 Jūl 2018 09:52
Izlasīju visu apskatu, un jāsaka, ka sāku nožēlot, kādēļ es vēl neesmu spēlējis šo spēli.
Šī spele vispār ir viena no tām retajām,ko es varētu saukt par Top 5 hītu...
Komentēt