Melns uzvalks. Sarkana šlipse. Zilas, drūmas acis. Plikpauris, kam uz pakauša ir svītru koda tetovējums. Pēc šīm pazīmēm jūs noteikti nojaušat, ka tiek aprakstīts leģendārais Hitman- Aģents 47. Pagājuši jau 6 gadi, kuru laikā mēs par slepkavu neko nedzirdējām. Bet tagad viņš ir atgriezies, lai darītu to, kas viņam padodas vislabāk- nogalināt sliktos cilvēkus…
Vīrs, kas nepazīst bailes. Vīrs, kam vienaldzīgs ir žēlums un cilvēciskās jūtas pret nekrietniem cilvēkiem ir atgriezies, lai veiktu kārtējo uzdevumu. Šoreiz, atrast un iznīcināt Diānu Bornvudu, kā arī nozagt viņas meitu Viktoriju un nogādāt atpakaļ uz aģentūru. Aģents 47 labi pazina Diānu, viņa bija Hitman vadītāja, bet SLA (Starptautisko līguma aģentūra) pārstāvis Bendžamins Travis uzskata, ka Diāna aģentūru esot nodevusi. Mūsu profesionālais slepkava šo uzdevumu uztvēra ļoti nopietni, neskatoties uz to, ka Diāna bija vienīgais cilvēks ar kuru Aģentam 47 bija izveidojies cilvēciskais kontakts. 47, protams, to arī izdara, satiekot un nošaujot Diānu viņas mājā. Pirms Diānas nāves, viņa paguva paskaidrot Aģentam numur 47, kāpēc tā ir rīkojusies un lūgusi, lai aizsargātu viņas meitu no aģentūras. Slepkava piekrita un apsolīja aizsargāt viņas bērnu, tādējādi nepakļaujoties SLA uzdevumam un Aģentu 47 nosauca par nodevēju. Tagad leģendārais slepkava bēgs no kārtības sargiem un pildīs savu solījumu, ko apsolīja Diānai un ne tikai.
Patīkams pārsteigums, ka šoreiz Hitman Absolution spēlē, atšķirībā no iepriekšējām Hitman sērijām, liela uzmanība tiek vērsta uz pašu leģendāro 47 un sižetam. Sižets nav perfekts, bet tā uzbur lielisku atmosfēru Hitman stāstam. Filmiņas ir interesantas un ar drūmu noskaņu, kā arī aktieru ierunātās balsis meistarīgi attēlo savu tēlu un kopā ar skaņu efektiem uzbur drūmu atbilstošu Hitman atmosfēru. Muzikālais pavadījums ļoti labi saskaņojas ar filmiņas ainām un ar spēles procesu. Lieliski ir arī scenāriji, kuri ir rūpīgi sarakstīti. Spēles procesa laikā nāksies dzirdēt cilvēka dialogus, kuros, patiešām, vēlēsieties uz brīdi apstāties un noklausīties līdz galam.
Hitman Absolution ir lavīšanās spēle, kuri ir izstrādājuši IO Interactive. Spēle joprojām ir saglabājusi savu lielisko atmosfēru, eksperimentējot un nogalinot mērķus vairākos veidos. Lavīšanās, maskēšanās, pārgērbšanās pretinieka un citās drēbēs, tas viss notiek Hitman stilā. 47 tagad prot pretinieku pieveikt ar kailām rokām un izmantot aizsegu, kas ļaus gludāk lavīties un pārkārtoties uz citiem aizsegiem. Aizsegu izmantošana spēlēs lielu lomu šajā spēlē, kas palīdzēs slēpties un lavīties nepamanītam. Pieveiktos pretiniekus, kā jau ierasts Hitman spēlēs, varēsim paslēpt vairākās vietās (skapjos, atkrituma konteineros un citās), tādējādi slēpot pēdas, lai neviens neko aizdomīgu nepamana.
Spēlē būtisks jauninājums ir Instinct mode (instinkta režīms), kas ļaus 47 sajust tuvākos objektus, pretiniekus, kā arī īsu trajektoriju, pa kurieni pretinieks pārvietosies. Pretinieku intelekts ir kļuvis vēl augstāks un viņi labi spēs rīkoties attiecīgajās situācijās, piemēram, ja 47 ir uzvilcis mugurā policista drēbes un ies garām policistiem, neievērojot drošu distanci, kruķiem būs aizdomas un pie sevis nodomās, kas pie velna tas par veci? Lai izspruktu sveikā, slepkavam palīdzēs instinkta režīms, kuru izmantojot ierobežotā daudzumā, slepkava spēs ar roku piesegt seju vai citādi apmuļķos ziņkārīgos. Arī attiecīgi kā 47 ir ģērbies, citi var nepievērst viņam uzmanību, proti, ja esi pavāra drēbēs, sargi un citi nepievērsīs uzmanību 47, bet ja gadās ceļā satikt vēl citu pavāru, tad tam pavāram būs aizdomas. Tas viss ir ļoti labi izdomāts, kas spēli padara realistiskāku un vienlaikus arī izaicinošāku. Instinkta režīmu var arī izmantot, lai vienlaicīgi varētu nogalināt vairākus pretiniekus, kas notiek palēlinājumā. Tas ir pat tīri jautri un dažreiz ļoti noderīgi. Spēlē var izmantot visāda veida ieročus- automātus, bises, pistoles un, protams, arī sadzīves priekšmetus, proti, nazi, cirvi, gaļas āmuru, lauzni, beisbola nūju un tā tālāk. Ieroču klāsts ir pietiekami liels ar kuriem tu varēsi rīkoties pēc sirds patikas.
Spēles līmeņi ir daudzveidīgi, kas arī mainīs spēles procesu, piemēram, dažos spēļu līmeņos brīvība, kuru mēs mīlam Hitman spēlēs, tiks ierobežota. Tas ir tāpēc, lai varētu saglabāt turpmāko sižeta attīstību. Katros līmeņos ir brīvības sajūta, taču šoreiz lineārāka, bet toties ir iespēja izpausties un izdarīt uzdevumus vairākos veidos. Būs daži līmeņi, kas atbilst klasiskajam Hitman- liela apkārtne, kur ļaut vaļu improvizācijai.
Vizuālais noformējums (grafika) arī šoreiz nelika vilties, tā ir augstā kvalitātē. Katrs līmenis ir rūpīgi izstrādāts. Spēlējot spēli, patiešām, bija tādas sajūtas, ka esi citā pasaulē, kur rosās dzīvība, jo nevainīgi ļautiņi un mērķi, darbosies savā gaitā. Daži pastaigājas, aiziet uz tualeti, uzsmēķēs. Daži labprātīgi iedzer kafiju, parunājas par telefonu, vai atpūšas krēslā. Ir jūtama dzīvīga atmosfēra un tas ir jauki. Pirmo reizi ieraudzīju tik lielus cilvēka pūļus kā spēlē Hitman Absolution. Cilvēka pūļi ir lieliski, vienkārši burvīgi izstrādāts un spēles detalizācija ir augstā līmenī.
Kontrakta režīms. tieši šis režīms izceļ Hitman spēles oriģinilitāti. Spēlētāji var publicēt savu izveidoto kontraktu, izvēlējoties kādu kampaņas vietu, uzstādīt, kurus mērķus ir jānogalina un izvēlēties var jebkuru interesantu personu. Kopumā var izvēlēties trīs mērķus, kurus ir jānogalina. Veidojot kontraktu, tu noslepkavo mērķus kā vien vēlies un ar kādu apģērbu tu vēlies to izdarīt, ja pārējie spēlmaņi to ievēros, viņi iegūs bonus punktus. Pēc tam varēsi savu izveidoto kontraktu publicēt, kas būs pieejams visiem spēlmaņiem. Varam aizsūtīt arī draugiem savu kontraktu un lai viņi pamēģina pārspēt tavu rezultātu. Tas ļoti patiks Hitman faniem, jo spēles brīvība ir lielāka, kā arī izaicinājums ir krietni lielāks. Viss ir atkarīgs no tavas prasmes, lai pierādītu, kurš ir pats labākais slepkava. Kontraktu režīmā krāsiet punktus un par tām varēsiet nopirkt ieročus, uzlabojot tos un daudzas citas lietas.
Protams, spēle ir lieliska, bet ir arī daži sīkumi, kas traucēja izbaudīt šo spēli. Viena no tām, ko piedzīvoju- ja mēs izpildam uzdevumu klusi un nepamanīti, pretinieku intelekts diezgan labi reaģē uz notiekošo. Bet, kad sākas apšaude un centies aizbēgt, tad dažreiz pretinieku intelekts pieklibo, jo viņi uz tevi šaus pat tad, kad esi aiz sienas, it kā viņi tevi redzētu caur tām un šaus tik ilgi, kamēr nebūsi paslēpies drošā vietā.
Spēli, protams, var arī iziet “Rembo” stilā, novācot visus, kas pagadās, bet tas viennozīmīgi ir garlaicīgi un neatbilst Hitman spēlei. Visaizraujošāk būs, ja uzdevumu izpildīsi klusi, nepamanīts un pametīsi droši savu vietu. Spēle ir guvusi pamatīgas izmaiņas Hitman sērijā- aizsegu izmantošana, instinkta režīms, tuvcīņa, uzlabota šaušana, kontraktu režīms, tas ļoti priecē uz izstrādātājus var tiešām uzslavēt. Brīvība, ko mīlam klasiskajā Hitman ir ierobežota, tas nav patīkams jaunums, toties ir izveidots lielisks stāsts un tā nenoliedzami atstāj labu piedzīvojumu Hitman Absolution spēlē.
Manuprāt, Hitman Absolution ir viennozīmīgi labākā Hitman spēle, tā varbūt nav tik brīva kā Hitman Blood Money, bet šai spēlei ir laba sižeta līnija, kas dod mums iespēju labāk iepazīt 47 un tas visnotaļ patiks Hitman cienītājiem.
Rakstu autors: Skhen
Informācija par spēli:
- Izstrādātāji: IO Interactive
- Izdevēji: Square Enix
- Žanri: Lavīšanās
- Platformas: PlayStation 3, Xbox 360, PC
- Iznākšanas datums: 2012. gads, 20. novembris
- Vecuma ierobežojums: +18
Konsoles.lv vērtējums: