Manas domas: Resident Evil 2 demo ir izsmiekls

Kas ir demo? Cik man zināms, demo ir versija, kas ļauj cilvēkam iemēģināt tikai daļu no spēles. Taču šo daļu ir iespējams spēlēt vairākas reizes un tik ilgi, cik vien vēlies. Turpretī Resident Evil 2 veidotāji demo versijai uzlikuši laika ierobežojumu uz 30 minūtēm. Vai viņi mūs čakarē?…

Kādēļ tas tiek darīts? Kādēļ Resident Evil 2 demo ir nodēvēts par demo, pat ja tas neatbilst terminam? Kādēļ mēs nevaram spēlēt demo tik ilgi, cik vēlamies?

Meklēju skaidrojumu demo būtībai, un uzgāju differencebetween vietni, kā arī support.xbox, kuri vēsta, ka demo ir demonstrācija, produkts, kas ir lejupielādējams, taču tikai daļa satura būs pieejama. Savukārt trial ir versija, kur spēlētājam ir pieejama pilnā spēle, bet ar laika ierobežojumu.

Savādi, taču Resident Evil 2 ir nodēvēts par demo. Tā tad mums vajadzētu ļaut spēlēt kādu konkrētu līmeni, kam nebūtu laika ierobežojums, vai arī attiecīga vieta, līdz kuram tiekam – spēle beigtos. Tādējādi tas ļautu mums pabūt tajā līmenī tik ilgi, cik vien vēlamies. Tā rezultātā Resident Evil 2 pārstāvji Capcom savā ziņā ir bezkaunīgi un patiesībā piedāvā mums trial, kas slēpjas zem nosaukuma demo.

Tas tiek darīts, lai piesaistītu vairāk cilvēku uzmanības un iegūtu potenciālos pircējus. Zinot demo būtību, spēļu izdevēji Capcom to izmanto, paslēpjot tajā trial elementus. Tieši laika ierobežojums ir lielisks veids, kā likt spēlētājam būt vēl izsalkušākam, jo, ja tu esi ierauts procesā un spēle tevi aizrauj, tad ekrānā ieraugot, ka atveltītais spēles laiks ir beidzies – mudina darbību spēli iegādāties.

Ja esi spēlējis šo demo 30 minūtes, tad zini, ka beigās tiek piedāvāta iespēja spēli jau digitāli pasūtīt. Un tici man, tas strādā, un daļa to jau ir izdarījuši. Es viņus nevainoju, šis nav raksts, lai nopelētu spēlētājus vai Resident Evil 2 mārketingu, jo katram sava galva ir uz pleciem, bet gan objektīvi paskatīties uz notiekošo. Kā nekā tas ir bizness un kapitālisms, tas piederas pie lietas. Pat ja es un pārējie, kas vēl nav šo spēli pasūtījuši, demo jau ir iespiedies mūsu zemapziņā, un tas jau viņiem ir pirmais panākums.

Ko es gribēju ar šo visu pasacīt. To, ka mēs spēlmaņi bieži vien neaizdomājamies, kā tiekam čakarēti un izmantoti, jo Resident Evil 2 demo ir labs piemērams tam. Viņi varēja būt atklātāki un piedāvāt trial nevis demo. Tā vietā viņi atraduši labu stratēģiju un apzināti pasnieguši šo demo tā, lai maksimāli demonstrētu spēli, bet tajā pašā laikā maksimāli mūs čakarētu, lai rastu rīcību iegādāties šo produktu.

*Abonē Patreon un saņem ekskluzīvas lietas*

CIENĪJAMAIS LASĪTĀJ, ja tev rūp tas, ko mēs darām un vēlies mums palīdzēt attīstīties – abonē Patreon, jo tā ir iespēja Latvijā izveidot nopietnu videospēļu mediju un tev piedāvāt interesantāku un labāku saturu. Paldies, visiem, kuri mūs atbalsta. Tas mums daudz nozīmē!

Author: Oskars Miķelsons

Videospēļu žurnālists. Mans mīļākais dzēriens, ko ieņemt ir kakao.

12 thoughts on “Manas domas: Resident Evil 2 demo ir izsmiekls”

  1. Piekrītu visam, bet es uzskatu, ka ir ļoti atzīstami piedāvāt vismaz kaut kādu iespēju iztestēt spēli. Pēdējais gadījums, kad jutos patiesi ieberzies bija nopērkot PUBG ps4. Nopirku, jo patika uz citām platformām, taču šī versija ir galīgi nepabeigta un pilnīgi noteikti nebūtu to pircis. Pat voice skaļumu nevar noņemt, kur mazie tuvo austrumu bērni bļauj pilnām rīklēm.
    Žēl, ka visur nav kā ar steam.

    1. Paldies par komentāru, bet vai patiesi PUBG uz PS4 ir tik slikts? Vaicāju, jo kādu laiku atpakaļ atminos, ka PUBG veidotāji atzīmēja “uz Sony platformas var izlaist tikai pabeigtas spēles” (pārfrāzēju).

      1. Ja šī versija ir gala versija, tad esmu vēl vairāk vīlies, jo cerēju, ka pārskatāmā nākotnē viņi visu uzlabos un pievienos papildus fīčas.
        Tas kas man pietrūka-
        *nevar izvēlēties karti, kurā spēlēt mazās spēlētāju bāzes dēļ (nopietni?)
        *gameplay šķiet mantots pa tiešo no PC ar minimālu korekciju ps4. Ir ļoti čakarīgi sakomplektēt ieročus un, lai katru sīkumu paceltu ir precīzi jānotēmē un vēl acis ilgi jābola, kas tas tieši ir (mantas neizceļas uz cita fona). Kā arī pēcāk somā relatīvi ilgi jāmīcās, lai visu sakārtotu. Nav auto pick up.
        *ļoti minimālas iespējas “settingos” pielāgot spēli- kā jau minēju voice/mic nevar regulēt, pogu izkārtojumu, kartes izmērus utt.
        *grafika jancīga, tekstūras bieži ielādē daudz par vēlu.
        Ir kaudze ar sīkumiem, kas izbesija. Iespējams tīri subjektīvi.

  2. Nu jā, letiņam jau čīkstēt. Pofig, ka demo, triāls sauc kā gribi ir ļoti labs, un spēle izskatās pat ļoti labi. Par grafiku vispār neizteikties.
    Būtu priecājies, ka izstrādātāji vismaz ļauj šādā veidā šo spēli ietestēt, jo 99% citu, nemaz šādu iespēju nemaz nepiedāvā, un slēpjas aiz early Access pa lētām cenām.

    1. Tev kā patērētājam visi “triki” tieši nāk par sliktu un šaubos, ka konsoles.lv lasītājiem no šiem trikiem ielec makā kāds lieks €.
      Spēles izmēģinājumi ir labi, bet šajā gadījumā pēc 30min Tu sev esi stiprinājis tikai aptetīti. Pēc 3o min vairs nevar patestēt vēl miljons reižu kā to var darīt tradicionālā Demo versijā.
      Līdzīga inde ir ar pre order, kur piedāvā nopirkt ar haipu apveltītu spēli, bet pie precīza review netiec.

  3. Par labu vai sliktu,bet nejūtu,ka man kā patērētajam tas traucētu…
    Spēles,tas ir tāds pats pakalpojums/izklaide,kā daudzas citas lietas,ko mēs patērētāji izmantojam izklaidei.
    Runājot par preoder spēlēm,pa pēdējiem 4 gadiem esmu preoder ņēmis aptuveni 25-30 spēles un 2-3 reizes esmu vīlies,bet nejūtu ka man tas būtu bijis baigais zaudējums.
    Kā jau Oskars minēja,katram ir sava galva uz pleciem un šinī gadijumā nav tāda kā pareizi vai nepareizi,jo nav spiesta lieta par to maksāt… Nepatīk,nemaksā… Uzsēdināja uz haipa,samaksāji un esi vīlies,pie tā spēļu veidotāji nav vainīgi,ka patērētājs neizvērtēja,paļāvas haipa ietekmei.

    1. Taisnība, Andri, nav pareizi un nepareizi, bet kultūras kontekstā nevēlos tev piekrist par to, ka spēļu veidotāji (visa komanda, tai skaitā mārketings) nav vainīgi. Viņi ir tie, kam uzdevums ir izveidot haipu, ieviest ticamību, un visādi citādi manipulēt ar spēlētājiem, lai spēli nopirktu. Tādēļ šajā demo gadījumā saskatu maldināšanu – trial nodēvējot par demo, lai stratēģiski mudinātu rīcībai pirkt produktu.

  4. Hvz. Sūdzēties par bezmaksas opciju pavērt durvis un paskatīties meiteņu dušā – kādreiz par to nesūdzējāmies, pat, ja sanāca dabūt pļauku.

    Beigu galā ir opcija būt džentlmenim – par spīti bara spiedienam nevērt tās dušas durvis; nekāpt tajā sūdā uz ielas, lai vēlāk nav jātīra pa visu istabu izvazātā vakardienas godība,- gaidīt pilnu relīzi, Demo/Trial/Capitalismo liekot mierā.

    Pēdējā laikā apzināti šo praktizēju, citādi mārketinga radītie konstantie bakstījumi pēc uzmanības jau nokauj interesi stipri priekšlaicīgi, kas atsaucas arī uz redzējumu pret gala produktu. Līdzīgi kā ar filmu treileriem – nereti ir daudz interesantāk to neredzēt, sagaidīt un ņurkot uzreiz filmā, būvēt viedokli no tā, kas ir svarīgs – gala dukts.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *