“Pašlaik, izņemot grafiku un fiziku Ghost of Tsushima šķiet viduvēja.”
GEIMPLEJS
Kad es skatījos Ghost of Tsushima 18 minūšu geimpleju State of Play, es īsti nevarēju saprast, vai man spēles process patīk vai nē. Pirmajā mirklī kaušanās šķiet iespaidīga, bet vēlāk vienkārša bez izteiktām emocijām, jo veids, kā pasniegts geimplejs liekas nodrāzts – ej un klasiski pieveic pretiniekus klusām vai tiešā uzbrukumā kā citās videospēlēs.
Bet samuraja atmosfēra, stils un kā atainotas cīņas un zobenu vicināšana ir tas, ar ko Ghost of Tsushima izceļas. Ar zobenu tiek vienkārši atņemtas cilvēku dzīvības. Cīņas laikā tev ir jānogaida, kad pretinieks sper pirmo soli, lai izvairītos, un tad nāvējoši viņam iedur zobenu. Asinis nepārtraukti šļakst uz visām pusēm, un tavs varonis brīžiem tās noslauka savās piedurknēs.
Stils un samaruja gars spēlē ir jūtams, bet tā vien nākas domāt, ka geimplejs spēlētājiem ātri apniks, jo pēc video noskatīšanās neizjutu dižu sajūsmu un neredzēju neko nebijušu.
GRAFIKA
Ghost of Tsushima vizuāli izskatās ļoti skaista. Spēles pasaule Japāna līdzinās kā sapnim, kurā vēlētos pabūt. Nevienā spēlē neesmu redzējis tik iespaidīgu vēju, ka visa daba elpo un kustās – zāle, koki un pat varoņa apmetnis. Dažkārt to visu demonstrē pārspīlēti, bet visai reālistiski.
Piedevām krāsas un apgaismojums arī priecē acis. Kaut arī pēdējā laikā vairākas spēles izceļas ar apgaismojumu (un vēl, ja tavs televizors atbalsta HDR tehnoloģiju), ne visas videospēles izceļas ar košumu un spilgtumu kā Ghost of Tsushima. Spēle piedāvā vairākas košas krāsas, piemēram, zeltainas lapas un spilgti rozā puķes.
STĀSTS
Stāsta treileris rada manī lielas bažas par naratīvu. Liekas, ka tas būs tukšs un primitīvs, kas klišejiski vēstīs par “kas ir samurajs, un ko viņš gatavs darīt, lai glābtu savas mājas”. Vai tajā būs dziļš un piesātināts stāsts ar kāpumiem un kritumiem? Vai patiesi varēsim just līdzi galvenajam varonim Džinam (Jin Sakai), kas pašlaik veido manī miegu? Vai būs kaut kas, kas aizķers spēlētājus? Nezinu kādēļ, bet spēles video mani nepārliecināja, ka stāsts būs gana interesants, par spīti tam, ka ideja par pēdējo samuraja šķiet saistoša.
KOPSAVILKUMĀ
Vienīgais, ar ko Ghost of Tsushima mani uzrunā ir spēles grafika un kustības, ko rada vējš. Stilistiski un vizuāli videospēle varētu būt viena no skaistākajām, ko nāksies redzēt uz PlayStation 4. Bet stāsts varētu būt plakans, geimplejs vienveidīgs un klišejisks. Varbūt spēlējot spēli, manas domas mainīsies, izjūtot samuraja atmosfēru, bet pašlaik, izņemot grafiku un fiziku Ghost of Tsushima šķiet viduvēja.
Iepriekšpasūti Ghost of Tsushima (57,99 EUR) caur LoveGame.lv
Es gan domāju, ka šis varētu būt labs gabals. Samurajs, zobeni, vecie laiki un Japānas krāšņie dabas skati. Par stāstu, pēc būtības mēs jau neko nezinām, bet spriežot pēc atsauksmēm, kuri to jau ir izgājuši, tad arī tur viss ir ok.
Ir ticība un cerība, ka GOT varētu būt tāds ka labs saldais ēdiens, pēc tukšā un negaršīgā TLOU part2.
Jā, ir sanācis šo to labu dzirdēt no kritiķiem par Ghost of Tsushima. Piemēram kā vienu no skaistākajām spēles pasaulēm un “lieliski noslēdz PlayStation 4 ēru”. Kad pašam būs iespēja uzspēlēt, noteikti padalīšos ar savām atsauksmēm, vai tiešām tā ir 😀 .
Andri, ar The Last of Us Part II viss ir kārtībā. Protams, katram ir sava pēcgarša pēc spēles iziešanas vai uzspēlēšanas, taču skatoties no malas, ir jāatzīst, ka The Last of Us Part II ir meistardarbs – pat, ja tas kādam ir “mēsls”, tukšs, negaršīgs pēc velna, sāļš vai kas cits.
Oskar, kas tur ir meistardarbs? No vizuālās puses un detaļām, es Tev piekrītu uz visiem 100.
Es noskatījos Tavu video, par montāžu un kā Tu esi pasniedzis vizuālo pusi, dodu Tev 10/10 bet kur paliek stāsts? Sešas minūtes sajūsmā par grafiku un detaļām un beigās viena frāze tikai par stāstu, ka tas ir unikāls… Bet kas tajā ir tik unikāls, es tā arī nesapratu, ne vienā teikuma par to.