Manas domas: vai lielbudžeta (AAA) spēlēm kā Assassin’s Creed un Grand Theft Auto pienāks gals?

Videospēles

Jēzus, kas notiek ar videospēļu industriju? Jaunu GTA spēli vispār neredzam. Microsoft sajukuši prātā un šķietami pirks visas spēļu kompānijas. Ubisoft vairāk vērsīs uzmanību uz bezmaksas videospēlēm…

Nav noslēpums, ka veidot lielbudžeta spēli, kuru izstrāde prasa miljoniem naudas zīmju, ir dārgs prieks. Tas ir risks, vai spēļu veidotāji spēs atpelnīt atpakaļ naudu. Un tā vien šķiet, ka Ubisoft pēdējie publicētie projekti nav likuši smaidīt.

Viņi sākuši domāt par citu biznesa modeli. Pieļauju, ka kaut ko līdzīgu Fortnite un Apex Legends. Spēles ir par brīvu pieejamas un finansiāli veiksmīgas, jo pelna uz mikromaksājumiem. Ne velti EA trīs mēnešu laikā no mikromaksājumiem nopelna 1 miljardu ASV dolāru. Un Fortnite 2020. gada maijā reģistrēti kopā 350 miljonu spēlētāji. Tapēc neizbrīna, kādēļ piepeši Ubisoft interesē šis lauciņš, kas liek satraukties par Far Cry, Assassin’s Creed un citām franšīzēm.

Daļa cilvēku nespēlē stāstu, kur nu vēl to pabeidz

Kāda būs lielbudžeta videospēļu nākotne? Ir skaidrāks par skaidru, ka mēs jauno GTA spēli vairs neredzēsim tā, kā tas ir bijis līdz šim. To pat Rockstar Games atzina, ka viņi izlaidīs krietni mazāku projektu un laika gaitā to papildinās. Man rodas aizdomas, ka nebūs vienspēlētāja režīma. Viens no iemesliem, Rockstar nesen speciāli izlaida pārdošanā Red Dead Online kā atsevišķu produktu. Un būsim godīgi, kurš tagad spēlē Red Dead Redemption II vai GTA V stāstu? Teju vai visi sēž Online vai aizraujas ar nolāpīto Royale Play.

Kāds varētu būt iemesls atteikties no lieliem projektiem? Ambiciozs projekts un papildus kaut kāds spēles stāsts nenes nepārtrauktu peļņu.  Spēļu veidotāji ar sviedriem uz sejas, visu dienu sēž smacīgajā ofisā, lai radītu grāvēju. Beigās nekā… Cik nav bijuši lieliskas izdotas spēles, kas būtu pelnījušas vairāk atzinības no patērētājiem?

Bet spēlētājiem ir pie pēcpuses, jo viņi vairāk uzturas daudzspēlētāja režīmos. Sastapt citus geimerus, dižoties, parādīt, kurš ir labāks, vai kam ir krutāka virtuālā mašīna, apģērbs, ieroču noformējums ko nupat nopircis par reālu naudu. Pēc tā ir liels pieprasījums.

Priekš kam man spēlē jāpavada laiks citur, ja to varu darīt tiešsaistē

Diemžēl, tas ietekmē spēļu izstrādi. Spēļu veidotāji redz, ka atjaunināt videospēli tiešsaistē ilgtermiņā var labi nopelnīt, piemēram, jau minētais GTA Online. Baro spēlētājus ar jaunumiem, un visi skrien kā aitas pēc tā. Tādēļ jaunā GTA spēle varētu atteikties no stāsta un labākajā gadījumā ko līdzīgu naratīvam ietvert GTA Online 2.

Par laimi vai nelaimi, vēl ir videospēles, kas balstītas tikai uz vēstījumu, kā God of War, The Last of Us un citas. Tomēr man ir slikta priekšnojauta, ka nākotnē tas varētu krasi mainīties, kur pakāpeniski izmirs vienspēlētāja režīma spēles ar radošām idejām un dziļiem stāstiem, bet cilvēkiem būs vienalga. Viņi alks vienīgi pēc videospēlēm, kuras varēs spēlēt tikai internetā un tur tērēt savu piķi mikromaksājumos.


Konsoles darbību atbalsta videospēļu internetveikals LoveGame.lv

Author: Oskars Miķelsons

Bez mitas rakstu, domāju, organizēju, plānoju, montēju, kasu pauri, lai veidotu foršus darbus "Konsoles.lv". Mīļākais dzēriens, ko ieņemt ir kakao. Un, ja vēl pa rokai ir šokolādes cepumi - es gar zemi.

13 thoughts on “Manas domas: vai lielbudžeta (AAA) spēlēm kā Assassin’s Creed un Grand Theft Auto pienāks gals?”

  1. Uzskatīt, ka nākotnē videospēles galvenokārt eksistēs tikai online režīmā ir muļķīgi. Ir izstrādātāji, kas ar šo jau ir apdedzinājušies, un sapratuši, ka tas nav tik vienkārši.
    Jau neskaitāmi Online projekti ir miruši, izgāzušies. Lai Online projekts būtu veiksmīgs – tam jābūt unikālam. GTA Online IR unikāls, un tādēļ tas arī ir topā. Tas pats attiecas uz mobām, Destiny veidīgajām spēlēm utt.
    Tai pat laikā tādas spēles kā Witcher 3, Odyssey, Tomb Raider sērija, Skyrim, un pat Cyberpunk – joprojām tiek aktīvi spēletas, par spīti tam, ka izdotas ļoti sen.
    Tas, kas potenciāli AA spēlēs varētu mainīties – tās varētu tik izdotas epizodiski, līdzīgi kā Hitman utml. Tas ļauj veidot prognozējamāku peļņu, un turpināt izstrādi pēc spēles izdošanas.

    Red Dead Online par spīti tam, ka maksā faktiski trešdaļu no Red Dead Redemption 2 cenas – tiek spēlēts 6x mazāk. Tā kā nu.. nez.

    1. @woot
      “Tas, kas potenciāli AA spēlēs varētu mainīties – tās varētu tik izdotas epizodiski, līdzīgi kā Hitman utml.”

      Jauno Hitman (2016. gads, Hitman triloģija) jau eksperimentēja ar epizodēm. Vēlāk gan Hitman 2, gan Hitman 3 vairs nav epizodisks, jo acīmredzot tas finansiāli un citu iemeslu dēļ nestrādā.

      Tajā pašā laikā daudz spēles, lai tās spēlētu, prasa, ka ir jābūt interneta savienojumam, piemēram, The Division 2. Nezinu, vai unikalitāte ir iemesls veiksmēm, jo, piemēram, Apex Legends parādījas no nekurienes un vienīgā unikalitāte ir Battle Royale (režīms tikai internetā), kas kopš PUBG laikiem guva strauju popularitāti. Spēles daudzspēlētāja režīmi kļūst arvien saistošāki un viens no galvenākajiem, ja ne pat galvenais, ienākumu avots – mikromaksājumi.

  2. Principā, raksts par neko! Tik pat labi varēji uzrakstīt, savas domas par to, ko gatavosi vakariņās un rakstam būtu bijusi lielāka nozīme.
    Raksta nozīme kā “Oskara domas”, tas ir ok, bet, kā informatīvs, tas ir tāls no realitātes – lieki iztērets laiks, to izlasot.
    Sen jau spēļu veidotāji bija teikuši, ka balstot spēles tikai uz online, tam nav nākotne.
    Varu tikai ieteikt, pirms veido kādus rakstus, ievāc vairāk info un sadaļu “manas domas” sūti uz vēstures sadaļu.
    Tas attiecas ne tikai uz Oskara domrakstiem, bet arī uz visu citu info, kur Oskars katrai pudelei grib būt par korķi, nezinot īsti pudeles saturu.
    Neņem ļaunā, tā nav Tevis kritizēšana, nomelnošana, vai sazin kā Tu to uztver, bet tikai mans novērojums no malas.
    Veiksmi attīstībā!

    1. Nu, galvenā problēma, ka šie raksti netiek balstīti uz statistiku, vai jebkādā citādā veidā pamatoti.. Šobrīd vienīgā atsauce ir uz pārspīlētu GTA 6 rakstu 😀
      Ja paseko līdzi EA izteikumiem, un arī citu kompāniju darbu online spēļu ziņā – nu būtu pagrūti nonākt līdz tam, ka nu visas spēles būs tikai online.

      1. Spēlēm kuras ir balstītas tikai uz online ir sava auditorija, un SP spēlēm ir atkal sava, tas pats ar spēlēm kas piedāvā abas iespējas.

        Bet noteikti ka nebūs tā ka visi nākotnē sāks taisīt spēlēs kas balstītas tikai uz online, kas tās par muļķībām?

        Tas ka fortnite ir tik daudz spēlētāju nenozīmē ka visiem tagad taisīs BR vai arī jātēmē online spēļu virzienā, kas noteikti arī nenotiks jo ir pietiekami daudz spēļu izstrādātāju kas vēlās izveidot lielisku viena spēlētāja pieredzi.

  3. Jāpiekrīt Oskaram,sevišķi,ja runā par Microsoft,man šķiet,ka tā drīz kļūs par online platformu.Nopirka Bethesda,a tur pārsvarā-multiplayer,shooter tipa spēles…atcels vēl samaksu par Live Gold,un tādā veidā pievilinās vēl vairāk “onlainerus”.Tā kā es spēles onlainā nespēlēju vispār,man Game passā aptrūkās ko spēlēt.Samainija Xboxu pret PS4,lai varētu paspēlēt PS ekskluzīvās spēles.Tieši tāda tipa spēles man patīk-single player,openworld,adventure.Gribās vakarā pēc darba pasēdēt un mierīgi paspēlēt,nevis slēgties pie kkādiem serveriem,meklēt kompanjonus un draugus,lai kapātu kkādus šūterus!Ceru,ka PS arī turpmāk izdos tāda paša stila eksus,jo nejau visi ir” mēmie” geimeri,bet ir arī tādi-”svētdienas” spēlētāji kā es!!!

    1. ? What? Game pass ir kaudzēm spēlas ko var spēlēt viens pats bez draugiem ko Tu pīpē?
      Bethesda ir pārsvarā Multiplayer spēles? Kurā vietā? Lielākā daļa Zenimax IPs ir Single player spēles…
      Izskatās ka ne pats Oskars īsti saprot par ko runā savos rakstos kā arī viņa paša atbalstītāji….

      Man iepriekšējais komentārs tika dzēsts vai kādēļ to neredzu?

      1. @Archij, saistībā par komentēšanu šeit, citēju no Konsoles foruma:

        “Iespējams, ka tie lasītāji, kas komentēs pirmo reizi, man būs jāapstiprina manuāli, un pēc tam vairs nē. Tas ir tādēļ, ka ir ļoti daudz boti, kas komentē un veido simtiem spamus.” Tas var notikt arī gadījumos, ja tiek mainīta IP vai e-pasta adrese.

        Par to Oskara un cita saprašanu, ir cilvēki ar dažādiem viedokļiem un skatījumiem, kā redz procesus. Nedomāju, ka visa šī diskusija ir pilnīgas muļķības. Tad man rodas jautājums, kādēļ Ubisoft vēlas mazāk vērst uzmanības AAA tipa spēlēm, bet lielāku priekšroku dot bezmaksas spēlēm? Domāju, ka peļņas dēļ, kur vairāk apgrozās nauda.

        https://www.ign.com/articles/ubisoft-moving-away-from-reliance-on-aaa-releases

        https://www.vg247.com/2021/02/10/ubisoft-free-to-play-mobile-aaa/

        1. @Oskars, Aa ok skaidrs, tad sory par diviem postiem, domāju ka kautkas nestrādā/ netiek cauri.

          Redzams ka viņi tikuntā turpoinās veidot AAA spēles bet koncentrēsies arī uz F2P. Bet saprotu tagad kapēc tā domā, šāubos ka šāds modelis būtu pārāk kvalitatīvs un F2P lauciņš ir manuprāt slikts variants kur viņiem ieguldīt visu/lielāko daļu naudas, jo kā jau redzams pēc viņu izgāšanās ar Hyper Space kur bija liels hype utt, bet spēle ir diezgan bēdīga.

          Jāgaida un jāskatās ko viņi darīs un kas izdosies, manuprāt viņi tikai zaudēs daudz naudas un tur arī viss beigsies.

          1. Viss kārtībā, Archij 👌.

            Jā, jāskatās, kā Ubisoft veiksies. Bet domāju, ka vairākas kompānijas no tā var iespaidoties un spēļu izstrādē neieguldīs lielas naudas summas un resursus. Tādējādi veltīs vairāk laika mazākiem projektiem ar mērķi ilgtermiņā pelnīt – spēlē pakāpeniski papildinot saturu.

    2. Tev nav taisnība game pass ir daudz single player spēļu, atver acis.
      Kā arī Bethesda ir primāri vienspēlētāju spēļu veidotāji nosauc visus tos šūterus par kuriem runā?

      1. Neesmu teicis,ka game pass nav single player spēļu.saku,ka nav manai gaumei!Nespēlēju arī pirmās personas spēles!No 295 game pass spēlēm man pa prātam bija kādas 15!!!Runāju par Bethesdu,tur pārsvarā šūteri,no tām 20 spēlēm,ko viņi ielika gamepass,varēja spēlēt vienu -The evil within.Tā ir gaumes lieta,jūs šūteristi pārāk asi visu uztverat…

Leave a Reply to Archijs Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *