Sony savā Game & Network Services Segment prezentācijā ziņo, ka sievietes (18%) salīdzinājumā ar PS1 izrāda divas reizes lielāku interesi iegādāties savā īpašumā PS4 un PS5 (41%)…
Videospēļu vietne Kotaku šo fenomenu skaidro, ka tā ir sievietes “vēlme pēc izklaides, izaicinājumiem un socializēšanās. Piedevām videospēles ir lielisks veids kā būt kopā ar ģimeni un draugiem koronavīrusa pandēmijas laikā.”
Un ne tikai uz PlayStation platformas teju vai puse ir daiļās dzimuma pārstāves, bet arī videospēļu industrijā kopumā. Forbes vēsta, ka Amerikā 2020. gadā starp spēlētājiem ir fiksēts 40% sieviešu, kamēr Āzijā 48%.
Vīriešu un sieviešu gaumes atšķiras, piemēram, Francijas geimeres meklē spēles, kuras izaicina un kurās mājo konkurence. Turpretī Francijas geimeri spēlē videospēles, kuras ļauj tikt galā ar stresu vai sāncensību pēc panākumiem.
Kaut arī pastāv uzskats, ka ar spēlēm lielākoties aizraujas vīrieši, Kotaku stāsta, ka vairākas sievietes slēpjas zem neitrāliem segvārdiem, lai neatklātu savu identitāti. Tas ir veids kā sievietes var izvairīties no konfliktiem, stereotipiem, nosodīšanas un naidīgas runas internetā.
(X) Doubt
Cik no šiem % īstenībā ir Igori, kuri tēlo piemīlīgu tīņu meiteni, lai pačakarētu nogribējušos jauniešus?
Tas ir ļoti labs jautājums… Bet mani atklāti sakot pārsteidza šie dati, jo domāju, ka ļoti maz sievietes spēlē videospēles. Laikam dzīvoju alā 😀 . Tajā pašā laikā Twitch arvien biežāk redzus vairākas meitenes, kas strīmo.
Tai pašā laikā ir arī daļa meiteņu, kas spēlējot neizrāda to, ka viņas ir meitenes. Es agrāk arī spēlējot izvēlējos labāk tēlot losi bez mikrofona, nevis pēc tam klausīties no randomiem “jociņus” par gamer griliem.
Nesen vienā no “lielajiem” ārzemju geimeru portāliem pat bija pētījums/aptauja, kurā tika atklāts, ka vēl joprojām ļoti liela daļa meiteņu izvēlas neatklāt savu dzimumu, lai izvairītos no aizskarošiem komentāriem un uzmākšanās.
Battlingfox, jā, tas ir draņķīgi. Laikam dzīvojam stereotipu un aizspriedumu pilnā pasaulē. Taču, liekas, ka pēdējā laikā šī situācija uzlabojas, jo nākas biežāk dzirdēt spēlēšanas laikā mikrofonos sieviešu balsis, kā arī redzēt dažādos medijos. Turklāt, Uncharted 1,2,3 spēles direktore Emija Heninga tiek uzskatīta par viena no ievērojamākajām sievietēm videospēļu industrijā.
Nez vai tik liels % bet tas, ka spele diez gan daudz sieviešu, tas jau sen bija skaidrs.