Kāpēc Rockstar Games baidās no Grand Theft Auto 6? – Manas domas

GTA 6

Mēs visi vēlamies, lai spēļu kompānijas ātrāk izdod videospēles. Neviens nevēlas savai mīļajai spēlei turpinājumu gaidīt desmit gadus. Bet, lai cik mēs būtu izsalkuši pēc GTA 6, nekur nav garantija, ka cilvēki to pirks…

Iespējams, Rockstar Games vēlas izdot GTA 6 jau tagad, bet bizness to neļauj. Citiem vārdiem, ja mēs esam radījuši produktu, kas pārdodas kā šokolādes saldējums (jeb GTA 5), kādēļ mums būtu jārada jauns saldējums ar citu garšu?

Cilvēki pērk šokolādes saldējumu, jo viņiem tas garšo. Ir izveidojies moments – cilvēki pērk un pērk un negrasās apstāties. Nauda nāk. Tas biznesam ir veselīgi. Patlaban, ko Take-Two vadītāji dara ir maksimāli paildzināt šo momentu un noturēt savus klientus tieši šokolādes saldējumam.

Bet, ja viņi tagad sāks prātot un ieguldīt līdzekļus nākamajai saldējuma garšai, piemēram, zemeņu (GTA 6), pastāv risks, ka patērētājiem tas neies pie sirds. Var rasties lieki tēriņi, kur beigu beigās lielās pūles, radīt unikālu saldējumu, var neapmaksāties.

Proti, izdot GTA 6, vienalga kādos laikos ir risks. Tās ir kā ar kino. Ja es tagad veidošu turpinājumu filmai, kā varu zināt, ka cilvēki to pirks vairāk nekā pirmo daļu? Kur nu vēl radīt pavisam oriģinālu filmu, kurā ieguldīšu miljonus un par kuru neviens nezina.

Tas arī izskaidro, kādēļ spēļu kompānijas pēdējā laikā vairāk velta uzmanības remāsteriem, rebūtiem un rimeikiem, kā arī spēles turpinājumiem, jo mēs tos pazīstam. Vieglāk pārdot, nekā pircējiem dot ko nezināmu. Vai kāds vispār atceras, kad pēdējo reizi no Rockstar Games esam redzējuši svaigu projektu?

Nē, nedosim iespēju citai spēlei redzēt dienas gaismu kā “Agent” vai jaunām idejām, bet ņemsim to pašu Grand Theft Auto, ko visa pasaule pazīst – mazāk riska. Taču ne vienmēr turpinājumi filmām un spēlēm atmaksājas.

Un tas izdevējus Take-Two uztrauc. Neviena kompānija nevar paredzēt, cik labi pārdosies nākamā videospēle vai tās turpinājums. Parasti mēs sakām, ka pirmās daļas ir pašas labākās, bet katra nākamā paliek arvien sliktāka un sliktāka. Dažkārt to arī parāda pārdošanas apjomi. Piemēram, Max Payne pirmā daļa 2000. gadā kļuva par vienu no pārdotākajām spēlēm, pārdodot četrus miljonus eksemplārus, taču otrā daļa pārdevās tik slikti, ka internetā nespēju atrast tā pārdošanas apjomus.

Tomēr GTA parāda pretējo. Katra GTA daļa uzstāda jaunus pārdošanas rekordus un šķiet, ka Take-Two nebūtu par neko jāuztraucas. GTA 6 būs kases grāvējs. Bet vai tik veiksmīgs kā GTA 5? To tikai pateiks patērētāji.

Un šī neziņa ir iemesls, kādēļ GTA 6 nav izdots. Cilvēkiem patlaban vajag šokolādes saldējumu (GTA 5) un brīdī, kad viņi mazāk izrādās interesi vai sāks apnikt šis garšīgais saldējums, vai kāds cits faktors, kas liks Take-Two un mārketinga komandai sarosīties, viņi darīs visu iespējamo, lai cilvēku vajadzības un ilgas apmierinātu. Tādējādi cerot, ka ļaudis pirks tikpat vai vairāk saldējumu ar zemeņu garšu (GTA 6) nekā šokolādes (GTA 5). Tāpēc vienmēr pastāv risks, kad spēles veidotāji ķeras klāt nākamajai videospēles izstrādei, jo tas var nenest iecerēto peļņu un panākumus.

Atbalsti: https://www.patreon.com/konsoles

Author: Oskars Miķelsons

Bez mitas rakstu, domāju, organizēju, plānoju, montēju, kasu pauri, lai veidotu foršus darbus "Konsoles.lv". Mīļākais dzēriens, ko ieņemt ir kakao. Un, ja vēl pa rokai ir šokolādes cepumi - es gar zemi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *