Vai Microsoft no Sony rokām izraus Call of Duty uz visiem laikiem?

Call of Duty nākotne

Activision Blizzard paspārnē ir Call of Duty, Crash Bandicoot, Diablo, Tony Hawk’s un citas franšīzes. Microsoft vēlas to visu sev…

Lai Microsoft dabūtu visu sev, viņi ir gatavi iegādāties Activision Blizzard par 68 miljardiem ASV dolāru – lielākais darījums videospēļu industrijas un Microsoft vēsturē. Kompānija plāno darījumu pabeigt 2023. gada jūnijā.

Taču viss nav tik vienkārši, jo ASV, Eiropas un Lielbritānijas regulatori pārskata šo darījumu, vai tas neradīs sekas videospēļu pasaulē.

Līdz ar to, Microsoft iecerētais pirkums var ievilkties, un pastāv iespēja, ka kompānija nevarēs iegādāties Activision Blizzard.

Microsoft cenšas pārliecināt regulatorus un arī savu konkurentu Sony, ka tas neradīs būtiskus zaudējumus. Kompānija sevi pozicionē zemāk par Sony un Nintendo, apgalvojot, ka viņi spēļu industrijā ir ievērojamāki.

Microsoft ar Activision Blizzard iegādi var kaitēt spēļu industrijai

Microsoft iecere var negatīvi ietekmēt konkurenci un spēļu tirgu, tādēļ ASV Federālās tirdzniecības komisija vēlas liegt iespēju Microsoft dabūt savā īpašūmā Activision un atzīmē,”ja Microsoft kontrolēs Activision Blizzard saturu, viņiem ir iespēja to degradēt, kas mazinās konkurenci, tai skaitā produkta kvalitāti, cenu un inovācijas.”

Bet uzņēmums sevi aizstāvēs. Microsoft prezidents Breds Smits norāda, ka “esam pārliecināti par savu darījumu, un esam apņēmības pilni izstrādāt risinājumus kopā ar regulatoriem, kas aizsargās konkurenci, patērētājus un darbiniekus tehnoloģijas nozarē.”

B. Smits arīdzan piebilst, ka iepriekšējās tiesas lietās ir guvuši pieredzi, ka vienmēr pastāv iespēja atrast kopsaucēju, lai visi no tā gūtu labumu.

Tā iemesla dēļ Microsoft nāk pretī un piedāvā Call of Duty grāvēju uz Nintendo un Sony turpināt izdot vēl vismaz desmit gadus. Nintendo ir parakstījuši vienošanos, taču Japānas uzņēmums Sony klusē.

Nav nekādu garantiju, ka Call of Duty turpinās izdot uz citām aparatūrām

Nenoliedzami Microsoft vēlas savās rokās paņemt spēcīgu kārti. Vēlas ieņemt spēcīgāku lomu spēļu nozarē un veiksmīgāk konkurēt ar lielāko spēļu industrijas kompāniju Sony, ņemot vērā, ka Call of Duty: Modern Warfare II visvairāk pārdevās tieši uz PlayStation konsolēm, nevis Xbox. Tāpēc Activision Blizzard iegāde Microsoft dotu lielāku varu un var atņemt dažas privilēģijas no citiem uzņēmumiem, piemēram, kāda spēle vai papildinājums kļūst ekskluzīvs tikai uz Xbox.

Iepriekš Sony prezidents Džims Raiens publiski atklāja, ka Microsoft piedāvāja izdot Call of Duty uz PlayStation vēl trīs gadus. Tikmēr Xbox boss Fils Spensers teica, ka “mēs negrasāmies atņemt Call of Duty no PlayStation. Tas nav mūsu nolūks.” F. Spensers vairākkārt ir atbildējis, ka Call of Duty paliks uz PlayStation tāpāt kā tas ir ar Minecraft.

Bet regulatorus uztrauc, ka Microsoft konsolidācija (apvienošānās) skādēs konkurencei un videospēļu industrijā kopumā, jo, brīdī, kad Microsoft kļūs par Activision Blizzard īpašnieku, viņiem būs pilnīga kontrole pār to. Pie tam, pēdējie piedāvājumi no Microsoft puses kā desmit gadus izdot Call of Duty uz PlayStation un Nintendo rada šaubas, vai uzņēmums patiesi “nenozags” Call of Duty no Sony un citām platformām.


Atbalsti “Konsoles” Patreon

Latvijas videospēļu veikals Valmierā LoveGame

Author: Oskars Miķelsons

Bez mitas rakstu, domāju, organizēju, plānoju, montēju, kasu pauri, lai veidotu foršus darbus "Konsoles.lv". Mīļākais dzēriens, ko ieņemt ir kakao. Un, ja vēl pa rokai ir šokolādes cepumi - es gar zemi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *