Daļa geimeri nevar ciest, ja spēle darbojas uz 30 kadriem sekundē. Daži PC lietotāji smīn, jo 4K izšķirtspēja un 60 kadriem sekundē ir jābūt kā standartam. Bet patiesībā, spēlēt spēles 30 kadros nav katastrofa…
Spēlēju God of War: Ragnarok, Horizon Forbidden West, Grand Theft Auto V uz 30 kadriem sekundē, un nekas man netraucē spēli izbaudīt. Pat Max Payne 3, kur vietām jūtama stipra raustīšanās, spēlēju uz Free Aim, nevis Auto Aim, pieveicu visu spēli bez nevienas nāves, lai dabūtu The Shadows Rushed Me trofeju. Beigu beigās arī platīna trofeju, kas spīd un laistās manā profilā.
Pie tam, pasakoties Red Dead Redemption atdzimšanai uz PlayStation 4 un Nintendo Switch, esmu to atsācis spēlēt uz PlayStation 3. Kaut arī spēle strādā uz 30 kadriem, vietām tā šķietami nokrītas līdz pat 20. Tas ir jūtami, un ņemot vērā šī brīža geimera prasības- nepieņemami. Ja kāda spēle šādi darboties 2023. gadā, sociālos tīklus pārņemtu dusmu un toksiskuma pilns mākonis. Bet es šīs spēles spēlēju nevis dēļ kadru skaita, bet gan tāpēc, ka man tās sasodīti aizrauj.
Spēlēt videospēli 30 kadros man nesagādā problēmu. Problēmas rodas tad, kad kadru skaits nav stabils kā Star Wars Jedi: Survivor ūdenī – burtiski ķeras kā laiva uz sēkļa
Atzīšu, ka spēlēt spēli, kura itin bieži manāmi raustās un nespēj turēties pie attiecīga kadra skaita, bet gan stipri lēkā, ir traucējoši. Labs piemērs ir ar Star Wars Jedi: Survivor, kur ūdenī tā burtiski ķeras kā laiva uz sēkļa. Bet, ja videospēle veiksmīgi turas pie 30 kadriem sekundē, tā man nesagādā nekādu problēmu. Piedevām, es vienmēr uz konsoles izvēlos Fidelity grafikas režīmu, lai videospēles izskatītos maksimāli skaistas, spēlējot uz 30 kadriem, nevis, lai tās būtu maksimāli plūstošas, spēlējot uz 60 kadriem.
Atminos Crysis laikus. Jautājums man bija uzreiz, vai mans dators to spēs pavilkt? 2007. gadā nebiju redzējis nevienu spēli tik grafiski iespaidīgu. Manam aizvēsturiskajam datoram izdevās šo “zvēru” palaist, bet uz viszemākajiem iestatījumiem, kur mani apsmietu no papēžiem līdz matu galiņiem. Es pat samazināju bildi monitora ekrānā, lai šķietami izšķirtspēja būtu labāka un spēle, bez jokiem, darbojās uz kādiem 10 – 15 kadriem sekundē. Bet es spēlēju, jo tā bija videospēle par kuru visi runāja. Spēle, kuru cilvēki un arī es apbrīnoju.
Ar lielām pūlēm, sarežģījumiem, lai nošautu kādu pretinieku, es neticamā kārtā to izgāju. Jāsaka, ka kapāt uz 15 kadriem sekundē bija pagrūti un vietām šķietami neiespējami, piemēram, nogāzt no kātiem milzīgo bosu. Tas nav salīdzinoši forši. Bet uz 30 kadriem tā būtu kā paradīze zemes virsū.
Būtu jauki, ja Starfield piedāvātu divus grafikas režīmus Performance un Fidelity kā vairums spēļu, jo tas apmierinātu spēlētāju gaumes, taču Starfield direktors Tods Hovards atklāj, ka spēle darbosies tikai 30 kadros sekundē uz Xbox Series X|S, jo tādējādi tā vizuāli varēs atainot vairāk detaļu un dinamiskāku pasauli.
Būtiskākais nav kadru skaits, bet gan kā videospēle liek justies
Mēs iepriekš PlayStation 3 un Xbox 360 laikos esam spēlējuši uz nebēdu spēles 30 kadros sekundē kā Grand Theft Auto 4, The Last of Us, Far Cry 3 un tā tālāk. Tās ir labas spēles, kuras varēja baudīt pat ar visu “trīcēšanu”. Pat populārā un iespējams šī “Gada Spēle” titulu ieguvēja The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom uz Nintendo Switch strādā 30 kadros, kur brīžiem process izteikti raustās. Bet cilvēkiem tas nerada sāpi, jo spēle piedāvā teju vai bezgalīgu brīvību un ir vienreizēja. Un nedomāju, ka ar Starfield būs citādāk, jo beigu beigās pats būtiskākais nav kadru skaits, bet, cik spēle ir laba un kā tā liek justies.
Seko “Konsoles” TikTok
Latvijas videospēļu veikals Valmierā “LoveGame“