
Es negaidīju, ka Ghost of Yotei būs tik pārsteidzoša, kas acīmredzot ņem iedvesmu no GTA un Red Dead Redemption. Spēles veidotāji Sucker Punch ir ieguldījuši milzīgu darbu un auguši pamatīgi, ka spēle nevienu mirkli nerada vienveidīgumu…
Videospēli apskatam nodrošina “PlayStation Latvija”
Jājot ar zirgu pa spēles pasauli ir ļoti interesanti, jo teju vai uz ikviena stūra būs kāds cilvēks, notikums, aktivitātes un daudz kā cita, kas virtuālo Japānu dara ticamu un dzīvīgu.
Piemēram, ar zobenu jācērt bambusi, kur pogas ātri jāpaspēj nospiest. To jau zinām pirmajā daļā Ghost of Tsushima, taču te ir viens āķis, kur bambusu pat dažkārt jāpāršķeļ gaisā. Mēdz atnākt arī skatītāji skatīties, kā tu ar zobenu dari brīnumus.
Vai arī satiec svešinieku, kas dos interesantu uzdevumu, piemēram, izveidot ugunskuru. Uzklausīt vecu vīru, kas par to man uzsauks dzērienu, vai arī, kad izveidoju nometni un kāds garāmgājējs pievienojas un tamlīdzīgi. Spēlē ir ļoti daudz negaidīti notikumu un mehāniku, piemēram, iet ķert zivis upēs, zīmēt, kas visu laiku pārsteidz.
Tāpat arī, kad iekaroju ienaidnieku teritorijas. Es jau zinu, kas mani sagaida. Atkal kārtējā vieta, kur jātiek galā ar sliktiem cilvēkiem. Bet vienu reizi nonācu kādā ciematā, kur visi ļaunie ir vienā mājā un tajā varēja ienākt tikai attiecīgā izskatā. Kad ienācu pa durvīm, viņi apklusa un uz mani paskatījās. Pēc brīža viņi atsāka darīt to, ko darīja – smējās un izklaidējās. Viens vīrs bruņās mani izaicina uz spēli, ja pareizi neatbildu, man nāksies dzert. Un tas pilnīgi atsvaidzināja to, kas notiek šoreiz, lai varu šo teritoriju iekarot.
Jāatzīmē, ka klusām novākt pretiniekus ir diezgan neinteresanti. Lavīšanās nav laba, bet vāji izstrādāta, ka lielākoties devos uzbrukumā, nevis centos nogalināt ļaundarus klusām. To darīt vienkārši nav aizraujoši.
Vienalga, kur gāju, Ghost of Yotei mani pārsteidza un man visu laiku bija interesanti, kas notiks tālāk un ko jaunu savā ceļojumā piedzīvošu
Nenoliedzami Ghost of Yotei līdzinās Ghost of Tsushima, taču jaunā daļa ir ļoti augusi visos aspektos. Kaut arī cīņas ir stipri līdzīgas, tās kļuvušas labākas – nāk papildus klāt šaujamieroči. Ir viens brīdis, kad cīņas sāk kļūt vienveidīgas, vieglas un neinteresantas, par spīti tam, ka laika gaitā dabūju jaunus ieročus, prasmes, spējas un paņēmienus. Bet spēles beigu daļā, pretinieki paliek izaicinošāki, līdz ar to kaujas aizraujošākas.
Dažas bosu cīņas man nelikās baudāmas, bet vēlāk tās kļuva spēcīgākas un foršākas, kur var just, ka spēle pārbauda manas prasmes. Par Ghost of Tsushima teicu, ka pēdējā bosu cīņa ir nožēlojama, tad laikam Sucker Punch mani ir sadzirdējuši, jo Ghost of Yotei pēdējā bosu cīņa ir vienreizēja, emocionāla un atmiņā paliekoša.
Stāsts Ghost of Yotei ir ļoti kvalitatīvs. Vienubrīd biju skeptisks, bet man sāka rūpēt galvenā varone Atsu. Veids, kā īsfilmiņas ataino digitālo cilvēka mīmiku un acis bija tik ticami, ka pilnībā pieķēros varoņiem. Neteiktu, ka stāsts ir meistardarbs, bet tuvu tam, kur bez pārdomām, saviļņojuma un jūtām neiztikt. Šo to sižetā varēja paredzēt, ka tā notiks, bet tanī pašā laikā atklājas kas neparedzams. Jebkurā gadījumā man patika vēstījums un man patika tie pēdējie vārdi.
Diemžēl visu, ko redzi spēles pasaulē – ne vienmēr turp varēsi aizceļot
Ghost of Yotei vizuāli ir skaista spēle. Zāle, puķes, tālumā koki kalnos, kur no mākoņiem laužas saules stari nudien izskatās pasakaini. Upē, kad kritušais samurajs guļ un var redzēt kā straumē plūst viņu asinis, ir piedomāts pie detaļām. Man gribētos, lai spēlē būtu vairāk detalizāciju, proti, klintis un akmeņi šķita pārāk gludi, prasītos, ka tie būtu rupjāki ar vairākām tekstūrām. Diemžēl nevar brīvi kāpt kalnos, piemēram, Yotei. Spēle to neļauj, kā vienīgi jāiet pa speciālu eju, kas mani tur teleportēs. Līdz ar to, visu, ko redzi spēles pasaulē ne vienmēr varēsi tur brīvi aizceļot ar kājām.
Ghost of Yotei ir viens liels pārsteigums. Man patīk, ka kopumā spēle neatkārto vienu mehāniku, taču piedāvā daudzas citas mehānikas, kuras varbūt pat spēlē nevajadzētu, piemēram, kalt savu zobenu. Bet tas ir tieši tas, kas atdzīvina Ghost of Yotei pasauli, spēles procesu un man kā spēlētājam rada interesi turpināt to visu pētīt vēl vairāk.
Atbalsti: patreon.com/konsoles
Paldies maniem lielākajiem atbalstītājiem *Arvim, Sandim un Vitai*
